De vreo doi ani se vorbeşte despre o autostradă Craiova-Piteşti, ori Drum Expres pe această rută. Dincolo de faptul că a fost o promisiune electorală a actualei puteri, încă neonorată, investitorii din zonă au cerut un astfel de drum de mai mulţi ani, pentru a-şi putea desfăşura în condiţii normale activitatea.
Autostrada Craiova-Piteşti ar urma să aibă o lungime de 121 kilometri şi să coste circa 1,7 miliarde de euro.
Realizarea acesteia, însă, este încă la stadiul de “dialog”.
Ziarul Financiar a solicitat CNADNR un punct de vedere legat de realizarea acestui tronson dar şi a autostrăzii de centură a Capitalei (48 km).
În prezent se desfăşoară etapa de dialog în cadrul procedurilor de dialog competitiv pentru atribuirea contractelor de concesiune (pentru autostrada de centură sud a Bucureştiului, respectiv drumul expres/autostrada Craiova-Piteşti – n.r.). Informaţii privind detalii din cadrul etapelor de dialog competitiv nu pot fi furnizate în timpul derulării procedurilor de atribuire.
Este răspunsul transmis ZF de către CNADNR
Asta, în condiţiile în care, notează Ziarul Financiar, în urmă cu un an, Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi din România (CNADNR) susţinea că pe final de an 2013 va semna contractele de concesiune pentru cele două şosele.
În februarie anul trecut, aflată într-o vizită de lucru la Craiova, Maria Grapini, pe vremea aceea ministrul delegat pentru IMM-uri, mediul de afaceri şi turism, Maria Grapini, anunţa că proiectul de construcţie a autostrăzii este inclus în buget, iar , construcţia ar putea să înceapă în 2013, termenul de execuţie fiind de doi ani de la data de lansare a lucrărilor.
Avem bugetată autostrada. Cred că nu numai pentru craioveni e bine, e bine pentru economie în general şi pentru cei care vin înspre Craiova şi pleacă. Deci este un obiectiv precis, cuprins, bugetat.
Maria Grapini
Tot atunci, Primarul Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu, declara că realizarea autostrăzii va începe în 2013.
Avem certitudinea foarte clară că vom avea autostradă Craiova – Piteşti până la finalul mandatului actualului Guvern. Va fi făcută prin concesiune, dar deja sunt stabilite toate etapele. Important e că se face. Începe anul acesta. Durata de finalizare este cam de doi ani. Dacă este gata până la finalul acestui mandat, este senzaţional pentru noi şi zicem «bogdaproste»!.
Lia Olguţa Vasilescu
În octombrie 2013, edilul-şef al urbei trecea de la sigur la “sperăm” la realizarea autostrăzii în primăvara lui 2014.
Vreau să vă anunţ că deja am avizat favorabil pentru CJ Dolj, la cererea CNADNR, investiţia autostrada Craiova – Piteşti, tronsonul aferent municipiului Craiova, pe o porţiune de 700 de metri, de la kilometrul 0 la kilometrul 1. Lungimea este de aproximativ un kilometru, în vederea actualizării studiului de fezabilitate necesar CNADNR. Acest lucru înseamnă că avizul va merge la CJ Dolj, urmând să fie dat aviz şi pe celelalte localităţi prin care va trece autostrada Craiova – Piteşti. Sperăm că în primăvara anului viitor să înceapă construcţia noii autostrăzi. Pentru municipiul nostru este o veste extraordinară, întrucât acest lucru înseamnă dezvoltarea mai ales din punct de vedere economic a zonei.
Olguţa Vasilescu, primarul Craiovei
Odată venită însă primăvara lui 2014, fostul ministru al Transporturilor, Dan Şova, a anunţat un alt termen: ”vom stabili câştigătorul undeva în luna iulie“.
Suntem deja în luna august iar autorităţile locale şi investitorii încă aşteaptă să vadă măcar un pas pentru realizarea autostrăzii / drumului expres Craiova-Piteşti.
Anunţul de participare a fost publicat pe site-ul CNADNR încă din 11 martie 2013, ultima clarificare fiind publicată în data de 7 mai a anului trecut, dată limită de depunere a ofertelor, potrivit anunţului de participare la licitaţie. Autostrada Craiova- Piteşti ar urma să tranziteze judeţele Dolj, Olt şi Argeş.
Autorităţile au decis ca acest drum să fie construit cu fonduri private, prin concesiune.
Concesionarul ar urma să proiecteze, să construiască, să finanţeze, să opereze şi să întreţină autostrada / drumul expres. Banii investiţi vor fi recuperaţi din taxa ce va fi instituită la intrarea pe acest tronson de drum.
Consorţiile care s-au arătat până acum interesate de realizarea autostrăzii / drumului expres, sunt formate din companiile Obrascon Huarte Lain SA – OHL ZS SA, China Communications Construction Company – Dogus Insaat VE Ticaret AS – Egis Projects, Spedition UMB – Tehnostrade – Vectra Service, Strabag AG – Strabag SE – Vinci Construction Grands Projects – Vinci Construction Terassament – Aktor SA – Aktor Concessions SA (denumită Via Subcarpatica) şi Impregilo SpA – Salini SpA.