marți, aprilie 30, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Dr. Eugen Georgescu: „La salariile pe care le avem, nu mai este permisă niciun fel de abatere”



„Nimeni nu vine la spital de bine. Oamenii vin pentru că au probleme de sănătate, iar acest lucru trebuie verificat și tratat cât mai eficient și cât mai rapid” și nu este permisă niciun fel de abatere. Asta spune managerul Spitalului Clinic Județean de Urgență (SCJU) Craiova, dr. Eugen Georgescu. Într-un interviu acordat „Jurnalul Olteniei”, directorul celui mai mare spital din Oltenia a vorbit despre cele mai mari nemulțumiri ale pacienților care ajung la această unitate medicală – timpul de așteptare din Unitatea de Primiri Urgențe (UPU) și atitudinea unora dintre angajații spitalului, dar și despre ce soluții a găsit pentru aceste probleme.


Ore de așteptare pentru consult în UPU la SCJU Craiova, atitudine nu tocmai profesionistă din partea unora dintre angajații spitalului, lipsa unor medicamente sau materiale sanitare. Acestea sunt cele mai frecvente reclamații pe care le-au făcut de-a lungul timpului pacienții care au ajuns la Spitalul Clinic Județean de Urgență din Craiova. Unii dintre pacienții nemulțumiți s-au adresat conducerii spitalului, iar actualul manager al spitalului, doctorul Eugen Georgescu, spune că un comportament inadecvat al personalului medical nu este acceptat și se iau măsuri în consecință.

„Am avut tot timpul sesizări referitoare la modul de tratament, la modul de comportament. De fiecare dată, am optat pentru a aduce pe cel care a făcut această sesizare în biroul meu pentru a înțelege ce s-a întâmplat și pentru ca acel caz să se ducă în comisia de disciplină sau de etică, în funcție de situație. La momentul actual, la salariile  pe care le avem nu mai este permisă niciun fel de abatere, nici etică, nici morală. Nu se va accepta niciodată un comportament urât față de bolnavi. Indiferent de statutul social sau educațional, toți sunt oameni. Pacientul este în mijlocul sistemului. Trebuie tratat decent și cu toate resursele medicale posibile”, a afirmat managerul SCJU Craiova, dr. Eugen Georgescu.

Nu toate nemulțumirile ajung însă la manager. Mulți aleg să le facă publice pe rețelele sociale. Managerul SCJU îi îndeamnă pe toți cei care se simt nedreptățiți să sesizeze conducerea spitalului, astfel încât să se poată lua măsuri.

„Normalitatea este cel mai greu de atins, dar ușor-ușor, cu efort eu cred că se poate. Nu sunt foarte multe sesizări, iar cele care sunt vin pe mail, pe Facebook. Tot timpul le-am recomandat să aflăm sesizările din vocea celor care au pățit ceva, nu numai de la presă. Ușa mea a fost deschisă pentru oricine”, a precizat dr. Eugen Georgescu.

Despre timpul de așteptare pentru consult, managerul SCJU Craiova reamintește că există reguli de consult și anumite categorii de pacienți au prioritate.

„În funcție de simptomatologia pacientului există un anumit cod de culoare, cu un anumit timp de așteptare maximă. Din care fac parte pacienții gravi, accidentele. Restul pacienților așteaptă în funcție de ierarhia suferințelor. Știu că sunt foarte multe nemulțumiri în acest sens, însă aceasta este, din păcate, realitatea. Din punctul meu de vedere, și medicii de familie trebuie să-și facă treaba, să vadă pacienții pentru că nu orice se trimite la Urgențe. Urgența este pentru cazurile urgente, nu pentru pacienții cronici, sau hai să ne facem un tomograf”, a declarat acesta.

Cu toate acestea, Eugen Georgescu mărturisește că au fost cazuri în care s-a constatat că medicii nu au venit la timp și spune că s-au și făcut controale în acest sens.

„Au mai fost probleme cu anumiți colegi de la anumite secții care n-au coborât la timp. Am avut controale în acest sens. Într-o zi am luat la control toate foile de prezentare din UPU cu timpul de sosire al pacientului, cu timpul de intrare în UPU în zonele de investigație și tratament, cu timpul în care au coborât anumiți colegi. Din fiecare sesizare și din fiecare aspect negativ poți să înveți ceva și poți să tragi niște concluzii. La un moment dat ecusoanele existau într-un număr foarte mic și nu știau cine este brancardier, medic sau asistent. S-a organizat o procedură, astfel că acum din 4.500 de angajați, 2.500 au ecusoane. Nepurtarea ecusonului la serviciu este o abatere disciplinară”.

Eugen Georgescu: „Am avut sesizări că a stat 4 ore în UPU”

Pentru ca totul să fie verificat și medicii să nu mai întârzie, managerul a declarat că în momentul de față sunt discuții pentru demararea unui proiect de telefonie internă la nivelul spitalului. De altfel, pentru a aduce normalitatea în spital, în curând vor exista brățări de verificare a tuturor pacienților, nu numai a nou-născuților.

„La momentul actual vom demara o procedură de achiziție pentru brățările de verificare ale pacienților care este o obligativitate și, din punctul meu de vedere, o normalitate. Nu numai pentru ceea ce înseamnă nou-născuți, cât și pentru pacienții care ajung fie prin ambulatoriu, fie prin urgență în acest spital. Suntem în discuții în ceea ce înseamnă demararea unui proiect pentru un sistem de telefonie internă, la nivelul spitalului, în momentul în care se cere un consult fie din UPU, fie de pe secții timpul de ajungere să poată fi verificat și să se ia măsuri. Sunt cazuri în care colegii pot fi în sala de operație, dar sunt și cazuri în care ajung și foarte târziu. Nimeni nu vine la spital de bine. Oamenii vin pentru că au probleme de sănătate, iar acest lucru trebuie verificat și tratat cât mai eficient și cât mai rapid. Am avut sesizări că a stat 4 ore în UPU”, a precizat dr. Georgescu.

Managerul SCJU Craiova este optimist în ceea ce privește schimbarea în bine la nivelul instituției și este de părere că în echipă vor putea face lucruri foarte frumoase pentru cel mai mare spital din Oltenia.

„Este un spital foarte mare și vechi. Sunt disfuncționalități atât de natură tehnică, cât și de natură umană. Ceea ce ne dorim este de a le rezolva pe fiecare în parte, într-un timp cât mai scurt. Nu se pot rezolva toate dintr-o dată, ar fi o utopie și o minciună să afirmi asta. Intrarea în normalitate este cel mai greu. Dacă s-au întâmplat niște aspecte de ani de zile, să poți să virezi dintr-o dată către altceva este greu. Câteodată cu sancțiuni, câteodată cu nervi, dar cred că se poate. Este o muncă de echipă. Înainte erau marii profesori, în momentul actual mergem către marile echipe. Medicina nu se face singură, medicina costă bani. Este o implicare de la infirmier, asistent, medic și până la conducere. Toată lumea trebuie să tragă într-un sigur sens. Cine nu se aliniază sensului nu are ce să caute în acest sistem”, a concluzionat Eugen Georgescu.

În ceea ce privește lipsa unor medicamente, ori a unor materiale sanitare, trebuie precizat că unitatea medicală depinde, pentru aprovizionare, de licitații, așa cum prevede legea. Procedurile pot fi de multe ori greoaie și de durată. Pacienții cărora li se cere să își cumpere singuri unele tratamente, pot cere decontarea lor. Tot ce trebuie să facă este să păstreze bonul primit de la farmacie și să facă o solicitare de rambursare a banilor către spital. 

Politica