Direcția de Asistență Socială din Drobeta Turnu Severin, serviciu public aflat în subordinea Primăriei Drobeta Turnu Severin, va implementa un program de digitalizare, prin care cetățenii nu vor mai fi nevoiți să vină personal să depună documente.
Cu o durată de implementare de 19 luni și cu o valoare totală de 2.954.938 lei, proiectul este finanțat din fonduri nerambursabile, prin Programul Regional Sud-Vest Oltenia 2021–2027, scrie rtslive.ro
Proiectul face parte din strategia de modernizare digitală și se adaugă altor investiții în derulare, precum „Drobeta Cult-Acces” și digitalizarea serviciilor interne ale Primăriei.
“Un proiect extrem de important, mai ales la Direcția de Asistență Socială, unde sunt destul de multe probleme sociale. Prin acest proiect vom reuși să reducem birocrația, să-i sprijinim pe cetățeni în ideea de a accesa serviciile acestei instituții. Vă dau un exemplu: ajutorul de încălzire. Oamenii, până acum, erau obligați să vină aici, să caute la fiecare birou, să vadă ce documente, ce acte le trebuie. Prin acest proiect vor accesa online site-ul instituției și vor vedea exact ce le trebuie, ce acte, ce documente, le depun tot online și, astfel, nu mai trebuie să vină aici.
Încă 5 servicii în afară de acesta vor putea fi accesate online. Este un mare pas înainte, mai ales că știți că la un moment dat am avut acel Covid, acea problemă, în acea perioadă, și multe din drumurile cetățenilor, începând din perioada în care va fi implementat acest proiect, nu vor mai fi, deci ei nu vor mai veni aici.
Mai avem încă două astfel de proiecte, unul pe Primărie și unul pe Palatul Culturii Teodor Costescu, tot pe digitalizare. Ne îndreptăm cu toții spre această zonă, ne va fi și nouă mai ușor ca instituție, pentru că și noi la rândul nostru vom reduce din birocrație, dar în același timp cel mai mare câștig îl au cetățenii. Să vii pe căldura asta, să cauți prin birouri, să bați la uși, să depui documente nu este un lucru ușor. Prin acest proiect oamenii vor depune online și vom fi cu toții câștigați”, a declarat Marius Screciu, primarul municipiului Drobeta Turnu Severin, pentru cafeneauapolitica.
Ce aduce nou acest proiect:
– O platformă online ușor de folosit, inclusiv pentru cei mai puțin familiarizați cu tehnologia;
– Cererile și actele pot fi trimise de acasă, de pe telefon sau calculator, la orice oră;
– Informațiile despre servicii vor fi disponibile non-stop, de oriunde;
– Instituțiile vor face schimb de date direct între ele – cetățenii nu vor mai fi nevoiți să aducă documente fizic;
– Toate actele vor fi gestionate digital, cu trasabilitate completă;
– Se vor folosi semnături electronice și arhivare digitală, pentru o organizare eficientă;
– Datele vor fi protejate prin sisteme moderne de securitate informatică și audit permanent;
– Comunicarea cu instituția se va face online – prin mesaje, formulare electronice și notificări.