Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat astăzi firma care a câștigat licitația pentru lotul 5 al obiectivului de investiții „Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș”. Este vorba despre firma PORR CONSTRUCT. Oferta financiară a PORR CONSTRUCT a fost de 2.143.133.821,65 lei fără TVA, iar criteriul aplicat a fost „Cel mai bun raport calitate-preț”.
Decizia a fost publicată astăzi în SEAP, după primirea avizului de la ANAP, contractul de achiziție publică urmând a fi semnat de cele două părți la finalul perioadei legale de contestații.
Linia feroviară Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș face parte din Coridorul Orient/Est-Mediteranean, iar lotul 5 este între BĂILE HERCULANE (CAP X) – PO NOU POARTA (CAP X), KM 404+250 – KM 436+887.
Valoarea totală estimată a contractului pentru Proiectarea și Execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții „Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean” – LOT 5: BĂILE HERCULANE (CAP X) – PO NOU POARTA (CAP X), KM 404+250 – KM 436+887, inclusiv servicii/lucrări similare, este cuprinsă în intervalul 2.433.707.400,51 lei – 2.897.676.449,08 lei fără TVA, sursa de finanțare urmând a fi asigurată din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027.
Principalele obiective ale contractului sunt:
- Îmbunătățirea infrastructurii pentru creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între viteza de 120 km/h și cea de 160 km/h;
- Modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV);
- Mărirea capacității de tranzit;
- Asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce privește sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații și haltele de mișcare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;
- Modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare) de pe această linie, îmbunătățind condițiile pentru utilizatorii transportului feroviar;
- Înlocuire poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;
- Construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
- Reabilitarea/Modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor şi/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
- Montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
- Instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
- Reducerea valorii maxime a declivității pe secțiunile unde aceasta depășește 18 ‰.
Firma câștigătoare are la dispoziție 12 luni pentru proiectare și 48 de luni pentru execuția lucrӑrilor, urmând ca perioada de garanție să fie de 60 luni. De asemenea, durata activităților după aprobarea recepției finale va fi de 3 luni.