S-a vândut a doua cea mai scumpă mașină scoasă vreodată la licitație

Grosu Claudia

„Un automobil de un asemenea calibru este un obiect de colecţie, o ocazie unică în viaţa unui colecţionar”

Un vehicul Ferrari 250 GTO din 1962 a fost achiziționat luni seară la New York pentru suma de 51,7 milioane de dolari, clasându-se pe locul al doilea în topul celor mai valoroase mașini de colecție vândute vreodată la o licitație, conform informațiilor furnizate de casa de licitații Sotheby’s, scrie adevarul.ro.

Mașina sport italiană legendară, care a făcut parte din colecția unui pasionat american timp de 38 de ani, a depășit o altă variantă a modelului 250 GTO, vândută la Sotheby’s în 2018 pentru suma de 48 de milioane de dolari. Cu toate acestea, Ferrari nu deține recordul absolut pentru cel mai scump automobil vândut la o licitație; acest titlu revine unui Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé, care a fost vândut pentru 135 de milioane de euro în 2022.

Respectivul automobil Mercedes, unul dintre singurele două exemplare existente, a fost vândut cu prilejul unei licitaţii confidenţiale în mai 2022 muzeului din Stuttgart al fabricantului german şi a devenit „automobilul cel mai scump vândut vreodată” în lume, fie că e vorba despre vânzări la licitaţii sau private, a precizat pentru AFP un purtător de cuvânt din partea RM Sotheby’s, filiala dedicată automobilelor de lux a casei de licitaţii.

Exemplarul Ferrari 250 GTO vândut la licitație este fabricat în 1962 și are număr de şasiu 3765, motor de patru litri şi 390 de cai putere – a terminat pe locul al doilea la vremea respectivă o cursă de anduranţă de 1.000 de kilometri pe circuitul german din Nürburgring, precum şi cursa de 24 de ore de la Mans, unde echipa a trebuit să abandoneze din cauza unei explozii la motor, potrivit RM Sotheby’s.

Automobilul a participat câţiva ani la competiţii în Italia, Sicilia, apoi a fost vândut şi exportat în Statele Unite, la finele anilor 1960. Restaurată şi modificată, acest 250 GTO îşi va schimba de mai multe ori proprietarii americani înainte să ajungă în 1985 în proprietatea unui colecţionar din Ohio, cel care a scos-o luni la licitaţie.

Cu sediul în New York, casele de licitaţii Sotheby’s şi Christie’s închid în această săptămână sezonul de toamnă al licitaţiilor de opere de artă, domeniu care nu pare afectat de criză şi care aduce sute de milioane de dolari.

„Indiferent de ceea ce se întâmplă în pieţele financiare, un automobil de un asemenea calibru este un obiect de colecţie, o ocazie unică în viaţa unui colecţionar’‘, a precizat pentru AFP, înaintea vânzării, Michael Caimano din cadrul RM Sotheby’s, comparând maşina Ferrari cu o operă de artă pe care „o putem atinge, simţi şi asculta”.

Distribuie acest articol