sâmbătă, aprilie 20, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Mari șanse ca lotul 2 al DX Craiova-Pitești să nu fie gata anul acesta!

Lotul 2 al drumului expres Craiova-Pitești are mari șanse să nu fie gata în 2021! Ministerul Transporturilor condus interimar de Dan Vâlceanu a început o evaluare a proiectelor de autostradă care au posibilitatea de a fi recepţionate anul acesta, dar riscurile ca două dintre cele trei proiecte de autostradă/drum expres să nu fie deschise circulaţie până la sfârşitul anului sunt mari, a anunţat, astăzi, Cristian Pistol, consilier de stat la Departamentul pentru dezvoltare, promovare şi monitorizare proiecte de investiţii în infrastructură, potrivit economedia.ro.

Acesta, care până în aprilie 2021 a ocupat chiar funcţia de şef al proiectelor de autostradă din CNAIR, s-a referit la situaţia lotului 2 al Autostrăzii A10 Sebeş – Turda (29 kilometri, constructor Aktor) şi la lotul 2 al Drumului Expres Craiova – Piteşti (40 kilometri între Slatina şi Balş, cu termen contractual 2022, dar cu promisiuni de finalizare de la UMB la finalul anului) şi a explicat că lucrările nu sunt chiar atât de avansate.

„În momentul de faţă, am discutat şi cu domnul ministru Vâlceanu, se face o evaluare a proiectelor care au posibilitatea de a fi recepţionate sau date în trafic anul acesta. Aştept şi eu stadiul evaluării să vedem ce progrese s-au făcut efectiv, in situ. O vom avea în foarte scurt timp. Dacă acum două luni constructorii ar fi pus în operă toate măsurile pe care le-a propus CNAIRar fi fost luate în calcul şi applicate, atunci ar fi fost posibil să se deschidă. Din câte ştiu şi eu acum riscurile sunt mari şi probabil că trebuie găsite elemente noi prin care Compania (CNAIR) să determine constructorii să termine lucrările. În orice caz, timpul e scurt iar lucrările nu sunt chiar atât de avansate din ce ştiu eu”, a explicat Pistol, potrivit sursei citate.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Lotul 2 al Drumului Expres Craiova – Piteşti are stadiul fizic de execuţie de 86,29%, zona critică fiind viaductul peste Olt de la Slatina. Referitor la eventuala deschidere a celor 40 de kilometric dintre Slatina şi Balş – înainte de termenul contractual 2022 – Asociaţia Pro Infrastructură sublinia, într-o postare de săptămâna trecută, că, şansele deschiderii sunt foarte mici, în ciuda mobilizării exemplare a constructorului român UMB.

Întrebat despre posibilitatea de a deschide circulaţia în sistem half-profile (se deschide o singură cale şi se circulă pe o singură bandă) pentru a reduce ambuteiajele de pe DN 1 Alba Iulia – Aiud respectiv DN 65 Slatina – Balş, Pistol a spus că se iau în calcul toate opţiunile, dar trebuie aşteptată analiza pe care a solicitat-o ministrul interimar al Transporturilor, Dan Vâlceanu. „Vrem doar o certitudine cu privire la tronsoanele care pot fi deschise. Întârzierile se datorează exclusiv constructorilor, dacă ne referim la Sebeş – Turda”, a mai spus Pistol.

Politica