Conecteaza-te cu noi

Actualitate

Mehedinți. Primăria Severin schimbă radical rânduiala în salubritate și pune oamenii pe drumuri!

Publicat

pe

Autoritățile locale din Drobeta Turnu Severin fac reformă pe genunchi în salubritate și pun toți oamenii pe drumuri! În mai puțin de 3 luni de zile, până la sfârșitul lunii iunie 2021, toți severinenii sunt obligați să depună la primărie o declarație pe propria răspundere de impunere privind numărul de persoane care trăiesc într-o locuință. Motivul, primăria Drobeta Turnu Severin reprezentată de primarul PSD Marius Screciu, cu directorul firmei de salubrizare a municipiului, SC BRANTNER SERVICII ECOLOGICE SA,  consilierul local severinean PSD Andrada Turbat și consilierii locali din Consiliul Local Drobeta Turnu Severin au stabilit să schimbe radical modul de taxare, încasare, colectare și ridicare a „gunoiului” din municipiu.
Reforma care pune oamenii pe drumuri, făcută pe genunchi de autorități, are o serie de hibe. Spre exemplu foarte mulți severineni, proprietari de apartamente, cu domiciliu la Severin, au casele goale pentru că locuiesc în satele natale din județ, „la țară”, cum se spune. Autoritățile severinene nu știu exact cum să procedeze în acest caz și tind să taxe proprietarul, în pofida faptului că acesta nu stă deloc în Severin și deci nu are cum să beneficieze de vreun serviciu de salubritate. Nu e legal și corect să i se pună un astfel de „bir” chiar dacă are buletin de Severin. Cum nu este corect să pună 7 taxe pe  lună din oficiu, în spinarea proprietarului severinean, care în termen de 3 luni de zile nu vine să declare câte persoane are în locuință.
„Legiuitorii locali” n-au luat în calcul că poate omul e plecat în străinătate, poate e bolnav într-un spital departe de Severin și nu se poate încadra în termen. Primarul Marius Screciu s-a grăbit, cum face el de fiecare dată, și a  aruncat public astfel de anunțuri amenințătoare, de mărire de 7 ori din oficiu,  a costurilor de salubrizare pe cap de proprietar absent și necooperant. 

Taxa va fi încasată de Primărie
Municipalitatea lucrează la un nou concept, potrivit căruia populația și societățile comerciale vor plăti taxa de ridicare a gunoiului direct la Primărie și nu la operatorul de salubrizare BRANTNER SERVICII ECOLOGICE SA, ca până acum. Primarul Marius Screciu motivează noile metode prin scăderea prețului și prin nevoia de a avea un control strict asupra încasărilor, pentru o eficientizare a relației dintre prestatorul de servicii și beneficiari. Populația va trebui să completeze o declarație de impunere în care să se precizeze numărul de persoane care locuiesc la fiecare adresă. Noua formulă de lucru cu firma de salubrizare a fost anunțată de către municipalitate, încă de la ultima ședință a Consiliului Local Drobeta Turnu Severin, când s-a votat această nouă schemă.
În principiu, municipalitatea dorește să colecteze direct taxa de salubrizare care, în prezent, este colectată de SC BRANTNER SERVICII ECOLOGICE SA. Primarul Marius Screciu a anunțat că, în noua formulă, severinenii vor plăti mai puțin decât până acum. Taxa va fi, în cazul persoanelor fizice care locuiesc la case, de 12 lei/persoană, în loc de 14 lei/persoană, așa cum este în prezent. Iar în cazul celor care locuiesc la bloc, taxa se va reduce de la 13,46 lei/persoană la 12 lei/persoană. Până se va ajunge la noul sistem, severinenii trebuie să treacă de o etapă birocratică și anume completarea unei declarații de impunere, prin care proprietarii de locuințe trebuie să declare numărul de persoane care locuiesc la fiecare adresă. Declarațiile se află și pe site-ul Primăriei și pot fi descărcate online, dar primarul spune că aceste formulare vor ajunge la toți severinenii, fiind împărțite și prin oamenii trimiși de Primărie. De altfel, se va face și publicitate în perioada următoare, pentru ca oamenii să fie pe deplin informați.

Primăria dă termen 3 luni populației pentru noua rânduială
Tot acest proces de schimbare a conceptului de încasare a taxei de salubrizare va trebui finalizat până la sfârșitul lunii iunie. Există și consecințe grave, în cazul în care nu se depun la timp declarațiile de impunere. Astfel, în declarația respectivă, fiecare proprietar de locuință precizează exact câte persoane sunt în acea locuință, iar cei care nu vin să declare vor fi taxați din oficiu cu o taxă corespunzătoare unui număr de 7 persoane pe locuință. „Fiecare proprietar de locuință va primi în perioada următoare un formular de declarație, aceste formulare le vom împărți prin angajați ai Primăriei, dar se găsesc și pe site-ul Primăriei de unde se pot descărca și completa. Urmează ca după completarea formularului, oamenii să vină cu actul de proprietate și buletinul și să le depună la noi. Cei care nu vin să declare vor fi taxați cu 7 persoane pe locuință, de aceea este foarte important ca fiecare proprietar de locuință să vină și să declare câte persoane locuiesc la acea adresă. La fel, cei care dețin mai multe locuințe, trebuie să declare că acolo nu locuiește nici o persoană, pentru a fi scutit de la plata taxei. Avem trei luni la dispoziție și eu cred că avem timp să cuprindem întreaga situație și să lămurim pe fiecare cetățean al municipiului. În momentul în care va intra în funcțiune acest concept, firma de salubritate va ridica gunoiul, după care ne va factura nouă, Primăriei, cantitatea colectată, la finele fiecărei luni”, a declarat primarul municipiului Drobeta Turnu Severin, Marius Screciu.

Noua taxă se va putea plăti în mai multe moduri
„Vom avea un sistem online de depunere a declarațiilor și un sistem de plată online. Dar vor exista și puncte dedicate de colectare a taxei și se va putea plăti taxa și la ghișeele Direcției de Impozite și Taxe Locale. De asemenea, vom avea casieri care vor merge din casă în casă pentru a colecta taxa”, susține primarul Marius Screciu.
Primarul municipiului mai spune că, prin implementarea noului concept, se dorește un control strict asupra încasărilor și evitarea situațiilor în care unii nu declară corect sau nu plătesc serviciile prestate în beneficiul lor. În acest sens, cantitatea declarată de către operatorul de salubrizare trebuie să fie conformă cu cuantumul taxelor încasate, în caz contrar municipalitatea având instrumentele necesare de a urmări persoanele care încearcă să declare eronat sau să nu își plătească serviciile prestate de operatorul de salubrizare.

Se dorește colectarea selectivă a deșeurilor
Odată cu noul sistem de taxare a salubrității se va trece și la colectarea selectivă, operatorul de salubrizare având deja pubele speciale și utilaje de colectare selectivă.
„Fiecare țarc va fi dotat cu o pubelă de culoare albastră pentru colectarea hârtiei și cartonului, una de culoare galbenă pentru plastic și metal, una de culoare verde pentru depunerea sticlei și una de culoare neagră pentru gunoiul menajer. Suntem pregătiți, am achiziționat două mașini care vor fi folosite pentru colectarea selectivă și am achiziționat și pubelele necesare”, a declarat directorul SC BRANTNER SERVICII ECOLOGICE SA, din Drobeta Turnu Severin, consilierul local severinean PSD, Andrada Turbat.
Asta înseamnă că și în apartament, proprietarul va fi nevoit ca, de acum înainte, în loc de un săculeț menajer sau o găleată de colectare a deșeurilor, să aibă în casă, pentru colectarea selectivă a deșeurilor, 4 săculeți menajeri sau 4 găleți de colectare, lucru greu de pus în practică de tot omul.

Continue Reading