Conecteaza-te cu noi

Actualitate

Se reface calea ferată Craiova-Bucureşti

Publicat

pe

Tronsonul de cale ferată dintre Craiova şi Bucureşti va fi refăcut, anunță CFR. Scopul principal al lucrărilor vizează creşterea vitezei, atât pentru trenurile de călători, care ar trebui să atingă viteza de 160 de km/h, dar şi pentru trenurile de marfă, care ar circula cu viteza de 120 km/h. Momentan CFR a lansat licitaţiile pentru studiile de fezabilitate, acestea având o valoare totală de 97,2 miloane de lei.

„Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a lansat licitaţiile deschise, în valoare totală de 97,2 miloane de lei, pentru studiile de fezabilitate și proiectele tehnice necesare modernizării liniei de cale ferată BUCUREȘTI – CRAIOVA, pentru circulația trenurilor de călători cu viteza maximă de circulație de 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă. Studiile de fezabilitate și Proiectele Tehnice au drept scop identificarea soluțiilor optime pentru modernizarea liniei de cale ferată, atât din punct de vedere tehnic, operațional, economic, financiar, al impactului asupra mediului, cât și al schimbărilor climatice. Acestea se vor realiza pe 2 subsecțiuni: subsecțiunea 1 – BUCUREȘTI NORD – ROȘIORI NORD (96 km) şi subsecțiunea 2 – ROȘIORI NORD – CRAIOVA (110,2 km)”, conform unei postări pe pagina de facebook a CFR infrastructură.

Creşterea vitezei, scăderea timpului de deplasare, creşterea numărului de călători, sau a volumului de mărfuri transportate, sunt printre principalele obiective ale proiectului.

„Obiectivul general al celor 2 contracte de prestări servicii este modernizarea infrastructurii feroviare pe tronsonul BUCUREȘTI – CRAIOVA pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice: creșterea vitezei de circulație și, implicit, reducerea duratei de călătorie pe întreaga secțiune; creșterea numărului de călători, inclusiv a numărului de turiști; creșterea volumului de mărfuri transportate la nivel intern și internațional;îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene.”, conform aceleiaşi postări.

Valoarea estimată a contractelor este de 97.280.147,25 RON fără TVA, din care 5.555.581,25 RON fără TVA – Bucureşti Nord– Roşiori Nord (subsecțiunea 1) şi 51.724.566 RON, fără TVA – Roşiori Nord–Craiova (subsecțiunea 2). Durata unui contract este de 23 de luni şi termenul limită pentru primirea ofertelor este 5 aprilie 2021.

Sursa foto CFR Infrastructură

Continue Reading