vineri, aprilie 19, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Educația din România, de la numerologie, la puterile paranormale ale culorilor. Ce spune un ghid pentru profesori

Cursurile de numerologie adresate profesorilor de la Galaţi nu au fost un accident. Inspectoratul Şcolar Iaşi a publicat un ghid pentru educaţie de calitate şi abandon şcolar redus, în care se vorbeşte, printre altele, despre puterile paranormale ale culorilor, ce să purtăm ca să ne creştem abilităţile de telepatie şi clarviziune, să ducem la bun sfârşit un proiect sau să avem noroc la bani.

Astfel, potrivit autorului ghidului, un inspector şcolar, că este bine să ne îmbrăcăm în roşu, dacă vrem să ducem la bun sfârşit un proiect amânat. Din text aflăm că verdele este o culoare excelentă pentru realizări financiare, iar violetul ajută la conectarea cu sinele divin şi are legătură cu paranormalul. Albastrul contribuie la dezvoltarea capacităţii de telepatie şi clarviziune. De asemenea, din acelaşi ghid educaţional afăm că portocaliul ajută la eliminarea toxinelor blocate în colon. rviziune, să ducem la bun sfârşit un proiect sau să avem noroc la bani.

Întrebată ce părere are, Antonina Bleorţ, purtător de cuvânt al Inspectoratul Școlar Județean Iaşi a spus: „Este un rezultat al unor programe, proiecte de formare la care au participat profesori, directori, inspectori. Ele, aşadar, nu sunt neapărat ideile pe care autorii le au despre această temă, ci reflectă suportul de curs pe care l-au primit”.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Inspectoratul Școlar Iaşi susţine că acest ghid, în care se vorbeşte despre puterile paranormale ale culorilor nu reprezintă un suport obligatoriu de formare, ci sunt doar strategii de intervenţie la clasă, opţionale. Este un material publicat sub egida ISJ Iași, în urma participării unui grup de profesori, directori, inspectori la cursuri de formare Erasmus în diferite țări europene, arată Inspectoratul într-un comunicat publicat de edupedu.ro.

Ghidul se intitulează Consorțiu regional pentru educație de calitate și abandon școlar redus și „cuprinde experiențe de la cursurile de formare de care au beneficiat participanții și sintetizează nu ideile personale ale autorilor, ci, așa cum era prevăzut în condițiile impuse de organizațiile de formare, ideile dezbătute în cadrul cursurilor care au avut loc, idei prezentate de specialiști recunoscuți la nivel european, care au susținut și realizat acele formări”, se arată în comunicat, potrivit Digi24.

Ministrul educației a avut cuvinte aspre, joi seara, la Digi24, la adresa ghidurilor recomandate profesorilor de unele inspectorate școlare, prin care se promovau, de pildă, numerologia și paranormalul: „absolut aberant”, „categoric o greșeală”, „nu are nicio legătură cu știința”.

„Excesele, că le interzici sau că le susții, sunt rău venite, însă un lucru este foarte clar: în această perioadă, în mod special, prioritățile sunt foarte clare. (…) Dacă am avea toate problemele rezolvate și n-am avea aceste probleme urgente pe care voiam să le trec în revistă, ne-am fi putut ocupa, la activități extrașcolare, și de aceste lucruri, fără să le dăm o prioritate anume. (…) O prioritate ar fi fost să oferi informații despre vaccin, despre competențe digitale, despre acțiuni remediale, nicidecum aceasta! Este o greșeală. Este categoric o greșeală. Nu este o prioritate. În numele Ministerului Educației, practic distribuie informații (Inspectoratul Județean) și recomandă participarea la proiecte. Mai bine ar recomanda participarea la acțiuni remediale, la competențe digitale, la formarea profesorilor pentru predarea online. Sunt atât de multe priorități, încât este absolut aberant să faci astfel de recomandări”, a afirmat Sorin Cîmpeanu, la Digi24.

Politica