Conecteaza-te cu noi

Actualitate

Grevă japoneză la Ministerul Muncii

Publicat

pe

Federaţia Sindicatelor din Ministerul Muncii anunță că a declanșat luni, 19 octombrie, o grevă japoneză. Motivul îl reprezintă atitudinea ministrului Violeta Alexandru, acuzată că refuză dialogul cu personalul angajat și îi denigrează pe salariații MMPS.

Practic, angajații Ministerului Muncii și Protecției Sociale nu mai vor să lucreze cu ministrul de resort, o situație incredibilă și nemaiîntâlnită.

„Pe fondul lipsei dialogului între organizaţia noastră, Federaţia Sindicatelor din Ministerul Muncii şi ministrul Muncii, doamna Victoria-Violeta Alexandru, în urma consultării membrilor noştri, luni 19 octombrie, vom recurge la forma de protest de tip – grevă japoneză – pentru a semnala situaţia deosebită în care ne aflăm, situaţie provocată de denigrarea continuă a angajaţilor instituţiilor din M.M.P.S., denigrare venită chiar de la actualul ministru. Altfel, doamna ministru Victoria-Violeta Alexandru ar trebui să înţeleagă că nu lipsa de implicare a funcţionarilor din instituţiile M.M.P.S. a dus la problemele generate în sistem, ci o serie de lipsuri de natură logistică şi organizatorică înregistrate la toate nivelurile, generate de ne punerea în aplicare a unor prevederi legale aflate deja în vigoare, sau de neadaptarea unor măsuri legislative noi la situaţia prezentă, care să faciliteze desfăşurarea cat mai eficientă a activităţii acestor instituţii, se arată într-un comunicat al organizaţiei sindicale citat de Agerpres.

Alte revendicări vizează deblocarea posturilor vacante, asigurarea echipamentelor de lucru şi plata orelor suplimentare.

„Dialog permanent cu ministrul Muncii. Încetarea atitudinii denigratoare a actualului ministru doamna Victoria-Violeta Alexandru, prin comunicarea agresivă şi lipsită de respect la adresa angajaţilor din cadrul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale (case de pensii, agenţii judeţene pentru ocuparea forţei de muncă, inspectorate teritoriale de muncă, agenţii judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială). Deblocarea ocupării posturilor vacante – Avem un deficit major de personal, necorelat cu volumul şi complexitatea muncii ce duce la suprasolicitarea angajaţilor prin încărcarea cu atribuţii mult peste limita normală. Asigurarea echipamentelor de lucru – Instituţiile se confruntă cu probleme de natură hardware&software, concret, lipsesc echipamentele performante pentru buna desfăşurare a activităţilor. Aplicaţiile informatice sunt foarte greu actualizate, unele chiar neadaptate prin lipsa corelării acestora cu noile reglementări legislative. Plata orelor suplimentare – datorită deficitului de personal suntem în situaţia în care acestea nu pot fi compensate cu timp liber corespunzător şi nu mai poate fi respectată prevederea cu privire la acordarea repausului săptămânal de 48 de ore. Ne aflăm în imposibilitatea de a ne efectua concediile de odihnă”, se precizează în comunicat.

Continue Reading