sâmbătă, aprilie 20, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Drum expres sau autostradă?

Autostrada Olteniei” care se tot construiește, declarativ, de ani de zile, ajunge din nou în atenția publică. După demararea procedurilor de realizare a unui Drum Expres care să lege Craiova de Pitești și mai departe de București, în noul program de guvernare apare, din nou, construcția unei autostrăzi pe acest traseu.

Senatorul liberal Mario Ovidiu Oprea solicită lămuriri în acest sens de la ministrul Transporturilor Lucian Șova.

Parlamentarul de Dolj a adresat o interpelare ministrului de resort.

Policlinica Buna Vestire Craiova

În noul program de guvernare, la pagina 169, în cadrul măsurilor privind transportul rutier, noul executiv informează cetăţenii că PSD-ALDE va construi “Autostrada PiteștiCraiova. Execuție lucrări: 2018-2021(908 mil. euro)”. Acest anunţ este unul fals, în condiţiile în care ideea autostrăzii Craiova-Piteşti a fost abandonată şi înlocuită de predecesorii dvs. cu varianta unui drum expres, tocmai pentru că se reduceau costurile de execuţie. Urmare a răspunsului scris al Ministerului Transportului la interpelarea mea formulată în şedinta Senatului din 10.04.2017, fostul ministru, Răzvan Alexandru Cuc, menţiona oficial că “au fost demarate activităţile necesare iniţierii procedurii de achiziţie publică a lucrărilor de execuţie a unuia dintre cele mai importante proiecte ce va fi implementat de CNAIR SA în actualul program de finanţare, respectiv Drumul expres Craiova-Piteşti”. Consiliul Județean (CJ) Dolj a eliberat, la solicitarea CNAIR, certificatul de urbanism pentru proiectarea și construirea primului tronson al drumului expres CraiovaPitești, documentul fiind semnat de către președintele instituției, Ion Prioteasa, ceea ce înseamnă că noul program de guvernare votat în Parlament este doar un instrument de manipulare, o nouă formulă plină de neadevăr. Noul cabinet dă dovadă de incompetenţă, pentru că „specialiştii” din guvern încă nu fac diferenţa dintre o autostradă şi un drum expres. În condiţiile în care aţi creat (intenţionat sau nu) această confuzie, v-aş ruga să-mi comunicaţi, veţi renunţa la lucrările drumului expres Craiova-Piteşti pentru a construi în realitate o autostradă? Solicit răspuns scris, este interpelarea lui Mario Ovidiu Oprea, Senator PNL Dolj.

CNAIR a scos la licitație anul trecut proiectarea și execuția celor 4 loturi ale Drumului Expres Craiova-Pitești, cu o lungime totală de 121 km și o valoare însumată de aproximativ 3,76 miliarde de lei (circa 820 milioane de euro). Proiectul ar urma să intre anul acesta în faza de proiectare. Conform ultimei comunicări a CNAIR, ofertele pentru cele 4 loturi ale drumului expres Craiova-Pitești se află în acest moment în faza de evaluare.

În bugetul pe anul acesta al Ministerului Transporturilor a fost cuprinsă suma de 7.386.000 lei pentru acest obiectiv. Deși suma nu este generoasă, reprezentanții Ministerului au susținut că anul acesta vor demara lucrările la acest obiectiv.

Primul Tronson al drumului expres Craiova-Piteşti va avea o lungime de 17 km, o valoare estimată de 479.802.905,88 lei, fără TVA, și ar urma să fie construit între varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova şi limita judeţului Dolj. Acest prim Tronson va traversa teritoriile administrative ale localităţilor Craiova, Gherceşti, Pieleşti şi Robăneşti.

Cel deal doilea Tronson, format din două Loturi, va avea o lungime de 39,85 km, va costa 1.476.349.583,89 lei, fără TVA, şi urmează să fie construit între limita judeţelor Dolj şi Olt şi limita judeţelor Olt şi Argeş. Cel deal doilea Tronson va traversa teritoriile localităţilor Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare.

Tronsonul 3, cu o lungime de 31,75 km, va fi construit între km 57+550 şi km 89+300 şi va avea o valoare de 904.819.215,62 lei, fără TVA. Cuprins între intersecţia cu DN 65, în apropierea municipiului Slatina şi limita dintre judeţele Olt şi Argeş, Tronsonul 3 al drumului expres Craiova-Piteşti va tranzita localităţile Valea Mare, Priseaca, Scorniceşti, Optaşi, Tătuleşti, Coloneşti.

Tronsonul 4, cu o lungime de 31,81 (km 89+300 – km 121+115), va fi construit între limita administrativă dintre judeţele Olt şi Argeş şi intersecţia cu autostrada 1 Bucureşti-Piteşti şi va tranzita localităţile Lunca Corbului, Albota, Costeşti, Bradu, Suseni, Oarja.

Valoarea estimată a Tronsonului 4 este de 909.669.122,09 lei, fără TVA.

Drumul expres Craiova-Piteşti va avea 4 benzi de circulaţie (două benzi pe sens) şi va asigura o conexiune corespunzătoare a zonei de Sud – Vest a României la Coridorul IV Pan European.

Politica