Conecteaza-te cu noi

Actualitate

Reguli stricte pentru intervenții la avarii. Compactarea terenului și analiză de laborator, obligatorii

Publicat

pe

Intervențiile la rețelele de utilități ale Craiovei, pe străzile asfaltate, chiar și în cazul avariilor, nu se vor mai putea face dacă ulterior terenul pe care s-a lucrat nu va fi compactat. Aceasta, pentru că de multe ori, după finalizarea intervenției și repararea covorului asfaltic, în zonele respective au apărut gropi, spune primarul Craiovei, Mihail Genoiu.

Noi am stabilit un regulament la nivelul Primăriei în așa fel încât cel puțin în perioada de garanție de cinci ani pe care o are orice stradă pe care a fost reparat covorul asfaltic să nu se mai intervină cu utilități, cu branșamente, cu modificări de conducte. Au fost situații când aceste lucruri au fost obligatorii și de fiecare dată am apelat la soluții care să păstreze calitatea asfaltului, în sensul că atunci când a fost vorba de branșamente am dat autorizații cu foraj subteran în așa fel încât asfaltul să nu fie afectat, sau dacă au fost lucrări importante, care au însemnat o traversare longitudinală a străzii respective, am dat autorizație cu refacerea în totalitate a trotuarului respectiv sau a carosabilului pe care s-a lucrat. Am fugit cât mai mult de zona peticirii, pentru că la un moment dat suma acelor petice duce la o reasfaltare și bani cheltuiți în plus.

Mai sunt situații care ne fac să avem dintr-o stradă asfaltată, una care arată din nou rău din cauza avariilor. La avarii nu putem pune restricții. Dar am umblat la regulament, va apărea cât de curând, care va prevede, în situația unei autorizații normale de lucrare există acest regulament, dar îl vom impune și la autorizațiile de avarii, ca solicitantul spargerii străzii respective să pună la dispoziție contractul cu cel care repară strada, iar în contract să fie prinse clauze de compactare a terenului înainte de a asfalta pentru că am avut foarte multe situații când s-a asfaltat o stradă, s-a reparat, s-a intervenit, s-a reparat și covorul asfaltic, după o săptămână, două, a cedat și a rămas o gaură în zona respectivă. Și atunci vom impune compactarea și o recepție, la final, cu buletin de laborator asupra compactării terenului”, a declarat primarul Craiovei, într-un interviu acordat Jurnalul Olteniei.

Mihail Genoiu a precizat că în reabilitările executate anul acesta pe străzile Craiovei s-a avut în vedere dacă furnizorii de utilități mai au sau nu de executat lucrări în aceste zone. Edilul a mai afirmat că sunt peste 120 de străzi pe care s-a intervenit anul acesta.

Infrastructura rutieră este o problemă, pentru că și moștenirea este o problemă. Când spun moștenire nu mă refer la mandatul unui primar, sau altui primar, dar știți bine cum a fost gestionată partea de infrastructură în perioada comunistă și mulți ani după ’90, fondurile au fost mici față de ce necesar are Craiova. Începând cu anul 2013 ele (n.r. – lucrările de reabilitare ale străzilor) au intrat într-un ritm foarte alert. S-a mers pe două laturi. În primul rând fac referire la ce înseamnă reparații de străzi, respectiv străzi care au avut covor asfaltic și care era deteriorat în mare măsură și s-a intrat în repararea lor. Și aici cred că vorbim de peste 120 de străzi care au fost reparate în anul 2017, cam în toate cartierele. Bineînțeles că la ora asta mai apar străzi și apar și nemulțumiri în momentul în care constați că de jur împrejur sunt străzile toate nou asfaltate, și în zona ta apare o stradă care este uitată. În general au fost lăsate la urmă străzile mai puțin deteriorate, străzile care erau cât de cât bune, dar care acum în comparație cu celelalte apar și ele foarte rele. Și, bineînțeles, s-a mers și pe ideea de a se intra pe străzi unde compania de apă și ceilalți furnizori de utilități și-au încheiat lucrările pentru a nu veni după aceea să spargă”, a afirmat Mihail Genoiu.

În ceea ce privește cartierele mărginașe, edilul-șef al urbei speră ca în primăvară să se poată lucra pe unele străzi, bineînțeles, pe cele care dispun de toate utilitățile.

Am avut și anul acesta un pachet, să zic, pilot de câteva străzi în care a intrat Izvorul Rece, Eliza Opran, Razem, Maria Rosetti, mai multe străzi. La una singură se mai lucrează, restul au fost sau urmează a fi recepționate. Și avem în derulare evaluarea pentru acele 87 de străzi. Sperăm ca anul acesta să se definitiveze această licitație și anul 2018 să ne găsească cu un câștigător al licitației care să înceapă lucrările. Acordul cadru de investiții străzi, ne referim la străzi care nu au avut niciodată asfalt, prevede proiectare și execuție. Dacă lucrurile merg fără obstacole, sperăm ca în 2018 la un pachet de străzi să dăm ordinul de începere a proiectării, în așa fel încât în momentul când vremea va permite, în martie, să se înceapă și execuția. Vom alege în prima etapă, din cele 87, străzi la care sunt toate utilitățile, iar furnizorii de utilități asigură că nu se mai intervine o perioadă de cel puțin cinci ani”, a încheiat primarul Craiovei.