Europarlamentarul Marian-Jean Marinescu, copreşedinte al PNL Dolj priveşte cu scepticism accesarea fondurilor europene de către actuala guvernare. Mai mult, Marinescu este de părere că Oltenia este lăsată de o parte şi condamnată la subdezvoltare.
Trecem printr-o perioadă extrem de importantă, cu ochii închişi. Şi am făcut acelaşi lucru şi în 2007-2008 şi consecinţele s-au văzut. În această perioadă se aprobă Programele Operaţionale Sectoriale, banii europeni care vin în România şi care vor fi dirijaţi într-o direcţie sau alta. După mine, în această perioadă, în mare parte, se decide soarta românilor. Bineînţeles că depinde şi de politica internă dar şi de cum utilizăm fondurile şi încotro le dirijăm. Facilitatea de conectare a Europei este un program european, cu bani, 25 miliarde de euro pentru toată Europa, dedicat în majoritate transportului pe calea ferată şi pe căile fluviale interne. Este vorba de transport verde, transport ieftin. Am văzut un memorandum al Guvernului care decide că doreşte ca România să fie finanţată prin această facilitate. România va dirija aceşti bani, aproape exclusiv pe zone legate de Dunăre. E nevoie de aceste proiecte, însă, totuşi, concentrarea banilor într-o singură direcţie nu cred că este foarte bună. Dacă vrem să facem Dunărea navigabilă trebuie să o facem de la Constanţa până în Germania. Aş vrea să ştiu dacă a fost coordonată această acţiune cu celelalte state. România poate lua, dacă depune nişte proiecte elgibile, un miliard o sută de milioane. Primul termen de depunere a proiectelor este pe 26 februarie. Sunt foarte curios ce proiecte se vor depune. Săptămâna trecută, Comisia Europeană a venit cu o nouă propunere pentru a impulsiona utilizarea banilor ca garanţie pentru tineri, ca iniţiativă pentru tineri. Şomajul este foarte mare peste tot în Europa şi s-au alocat de la bugetul european trei miliarde direct pentru iniţiativa pentru tineri şi încă trei miliarde de la fondul social. Acum statele memebre pot utiliza mai mulţi bani prin prefinanţare, decât era posibil prin regulamentele de până acum. România are, după cum am mai spus de foarte multe ori, 105.994.000 euro, încă din octombrie 2013. Acum are dreptul la 32 milioane de euro pentru prefinanţare. Deci, poate să înceapă programele oricând, dacă are un plan naţional pentru a utiliza aceşti bani, plan pe care trebuia să îl aibă încă de anul trecut şi pe care alte state l-au depus. România nu are acest plan, dar vrea să înfiinţeze o Agenţie. După părerea mea este un exemplu foarte clar despre cum se utilizează fondurile europene şi cum, de fapt, se întârzie utilizarea banilor europeni. În ceea ce priveşte politica de coeziune, în proiectul despre care se spune că este în negociere cu Comisia Europeană, sunt nişte axe prioritare, nu există niciun fel de informaţii privind distribuirea banilor pe regiuni. Pe de altă parte, se pare că Oltenia va avea cea mai mică creştere faţă de exerciţiul financiar trecut, adică 2%. În ceea ce priveşte Masterplanul de Transport, prin acesta Oltenia este condamnată la subdezvoltare. Oltenia nu are nicio propunere de autostradă, de legătură între Oltenia şi Europa, aşa cum este în reţeaua europeană de transport rutier aprobată în instituţiile europene. Ultima variantă prezentată săptămâna trecută în Parlament de către Ministerul Transporturilor cuprinde nişte propuneri de proiecte, fără o strategie alături, nu ştim în ce an se va întâmpla acest lucru, dar Oltenia nu va avea autostradă către Europa înainte de 2030. Şi ştiţi principiul: acolo unde se opreşte autostrada, se opresc şi investitorii. Eu fac un apel, astăzi, şi voi continua acest lucru inclusiv la Bruxelles, către toate autorităţile politice din Oltenia să facă ceea ce trebuie pe lângă Ministerul Transporturilor, pe lângă primul-ministru, pentru a include şi Oltenia în acest program de transporturi.
A declarat, ieri, Marian- Jean Marinescu, europarlamentar, copreşedinte PNL Dolj, în cadrul unei coferinţe de presă
În aceeaşi conferinţă s-a vorbit din nou despre Legea de respingere a OUG 55/2014, lege neadoptată nici până în prezent.
Agenda încărcată, zice-se, lipsa unui raport din partea administraţiei juridice a făcut imposibilă dezbaterea acestei legi. Această amânare a dezbaterii reale din Parlament a unui proces legislativ îmi aduce aminte de celebra lege a aministiei şi graţierii. A fost nevoie de apelul preşedintelui Klaus Iohannis, acum câteva luni, pentru a pune pe ordinea de zi această lege şi pentru a o respinge. Sper ca de data asta să avem, la Senat, pentru că e următoarea cameră sesizată, un mediu suficient de deschis de dezbatere a acestei legi şi, bineînţeles să legiferăm în interesul public.
A afirmat deputatul PNL, Ionuţ Stroe
Sper să găsim o metodă prin care, în instanţă dacă nu prin lege, aceşti indivizi să-şi piardă mandatele.
A completat Marinescu