Consiliul Local al municpiului Craiova se va întruni, astăzi, în vederea aprobării bugetului oraşului, pe anul 2015. Veniturile, pe anul curent, prevăzute în bugetul local se ridică la suma de 820.152.000 lei (443.382,00 mii lei – veniturile secţiunii de funcţionare şi 376.770,00 mii lei veniturile secţiunii de dezvoltare), iar totalul cheltuielilor este de 846.925.000 lei (443.382,00 mii lei – veniturile secţiunii de funcţionare şi 403.570,00 mii lei veniturile secţiunii de dezvoltare).
500.000 lei cheltuiţi pentru gume, pixuri şi caiete
O parte din banii Craiovei va fi cheltuită pe furnituri de birou. În proiectul de buget, pe anul 2015, la titlul “Bunuri şi servicii”, a fost prevăzută suma de 18.363,00 mii lei pentru plata cheltuielilor de întreţinere şi gospodărire a serviciilor din cadrul Primăriei. Sunt incluse, aici, sediul central al Primăriei, Direcţia de Asistenţă Socială, Direcţia Taxe şi Impozite din Piaţa Centrală, sediul din Craioviţa Nouă, Sala Polivalentă, Centrul Multifuncţional Craiova. Toţi aceşti banii vor merge către încălzit, iluminat, apă, canal, salubritate, poştă, telefon, furnituri de birou, reparaţii curente şi alte servicii prestate.
Furniturile de birou vor fi achiziţionate şi pentru Primărie. Pentru aceastea vor fi cheltuiţi 466 mii lei. Furniturile de birou cuprind pixuri, gume de şters, caiete, creioane, evidenţionare, dosare şi plicuri de corespondenţă.
170 mii lei pentru curăţenie
Pentru curăţenie, în cadrul Primăriei Craiova, proiectul bugetului propune, la capitolul “Materiale de curăţare”, achiziţionarea de detergenţi, săpun lichid, detartrant, soluţie geamuri, hârtie igienică, mopuri, găleţi şi mănuşi. Materialele vor fi necesare în vederea efectuării cu succes a acţiunii de curăţare a Primăriei. Toate acestea vor ajunge să coste nici mai mult, nici mai puţin decât 170 mii lei.
De asemenea, în buget este prevăzută şi suma de 90 mii lei la capitolul “Piese de schimb”. Acestea vor include înlocuirea pieselor de schimb a xeroxurilor şi faxurilor, cât şi a pieselor autoturismelor aflate în subordinea Primăriei oraşului.
Totodată, bugetul prevede acordarea sumei de 125 mii lei în 2015 numai pentru carburanţi.
8.000 lei pentru 90 de ştampile
În buget este prevăzută achiziţionarea de noi ştampile, fiecare constând 90 lei. Pentru cele 90 de ştampile de care Primăria are nevoie, va fi plătită suma de 8.100 lei.
În 2015, pentru serviciul de tipărire şi multiplicare a documentelor se vor cheltui 68.500 lei, iar la capitolul “Protecţia Muncii” sunt propuşi numai 1.000 lei. În buget mai scrie că service-ul centralei telefonice, incluzând şi piesele de schimb va costa 61.000 lei, iar serviciul medical va costa Primăria aproximativ 17.000 lei.
Pentru ca lucrurile să se desfăşoare ca la carte în Primărie, în bugetul pe 2015 este propusă suma de 600 mii lei. Aceasta va merge doar pentru încălzit şi iluminat. Pentru apă, canal şi salubritate, Primăria va trebui să scoată din buzunar 116 mii lei, iar pentru poştă şi telecomunicaţii sunt alocaţi 20 mii lei.
9.000 lei pentru securitatea muncii
În vederea asigurării condiţiilor de securitate şi sănătate în muncă şi pentru prevenirea accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale, pentru anul 2015 se propune suma de 9.000 de lei din care vor fi cumpărate echipamente individuale de protecţie. Astfel că, 23 de halate, câte sunt necesare pentru îngrijitori curăţenie, muncitori, electricieni sau tâmplari, vor ajunge să coste circa 2.800 lei, preţul unui singur halat fiind de 120 lei. Şase halate vor fi cumpărate şi pentru lucrătorii de la arhivă, plătindu-se, pentru acestea, 720 lei. De altfel, 12 perechi de mânecuţe pentru lucrători arhive vor fi cumpărate la preţul de 25 lei bucata, in buget fiind prevăzuţi bani pentru 12 astfel de echipamente.