Berea, al 12-lea jucător din tribunele românilor

Jurnalul Olteniei

Berea, nelipsită din ritualul fotbalului pentru majoritatea românilor, arată un nou studiu național

Reclame

Pentru români, fotbalul nu este doar un sport, ci un prilej de socializare și relaxare, în care berea joacă un rol central. Potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research la solicitarea Centrului de Studii despre Bere, 70% dintre români consideră că berea face parte din experiența unui meci de fotbal. Mai mult, 65% dintre consumatorii frecvenți spun că berea contribuie la atmosfera generală a partidei.

Berea – liantul perfect între suporteri și spectacolul sportiv

Asocierea dintre bere și fotbal este mai pronunțată în rândul bărbaților (76%) și al tinerilor cu vârste între 18 și 25 de ani (79%). Interesant este că nici femeile nu sunt departe: 66% dintre ele asociază această băutură cu plăcerea urmăririi unui meci.

Preferințele în materie de bere sunt diverse, dar clasica Lager rămâne în top (55%), urmată de sortimentele cu arome (36%), berea fără alcool (33%) și cea artizanală (30%).

„Tendința de a alege berea fără alcool este în creștere, mai ales în rândul femeilor și al celor care vor să se bucure de meci fără grija condusului. Este un semn clar că românii devin tot mai responsabili în alegerile lor”, a declarat dr. Alin Popescu, Secretar General al Centrului de Studii despre Bere.

Fotbalul – mai mult decât un sport, un ritual săptămânal

72% dintre respondenți declară că urmăresc meciuri de fotbal, competițiile favorite fiind UEFA Champions League (65%) și Campionatul Mondial sau European (62%). Europa League și Cupa României sunt pe locul al treilea, cu câte 53%.

Bărbații domină audiențele, cu un procent de 86% dintre ei interesați de fotbal, față de 57% dintre femei. Totodată, 64% dintre români urmăresc meciuri săptămânal, în special tinerii sub 25 de ani.

„Berea este mai mult decât o băutură – este parte din cultura meciului. Oferă un cadru relaxat, prietenos, în care sportul devine mai mult decât competiție: devine bucurie comună”, subliniază Marius Luican, Director General Reveal Marketing Research.

Unde își cumpără românii berea de meci?

Majoritatea aleg supermarketurile (89%), urmate de magazinele de proximitate (40%), baruri sau terase (14%) și platforme online (9%).

Cercetarea a fost realizată online, în mai 2025, pe un eșantion reprezentativ de 1.012 persoane de peste 18 ani, din mediul urban și rural. Marja de eroare este de ±3,1%, la un nivel de încredere de 95%.

Reclame
author avatar
Jurnalul Olteniei
Distribuie acest articol