Digitalizare cu fonduri europene la Centrul de Aparatură Medicală Dolj

Jurnalul Olteniei

Finanțare europeană pentru digitalizarea serviciilor oferite de Centrul Județean de Aparatură Medicală (CJAM) Dolj. Contractul de aproape 3 milioane lei, fonduri obținute prin Programul Regional Sud Vest Oltenia 2021-2027, a fost semnat, a anunțat președintele Consiliului Județean (CJ) Dolj, Cosmin Vasile.

„Pacienții care beneficiază de aparatură medicală critică, dar și unitățile medicale, vor putea face solicitări sau semnala problemele tehnice ala aparaturii utilizate, astfel încât intervenția de mentenanță să se facă mai rapid, iar viețile utilizatorilor să nu fie puse în pericol. În cadrul proiectului, se vor achiziționa echipamente și software pentru înființarea unei platforme on-line de sesizare a problemelor legate de funcționarea aparaturii medicale critice”, a declarat președintele CJ Dolj.

Consiliul Județean și Centrul de Aparatură Medicală au încheiat un parteneriat pentru derularea proiectului ,,Infrastructură inovativă de servicii publice digitale și teleasistență cu V.R. pentru pacienți”.

„În prezent Centrul Județean de Aparatură Medicală Dolj se confruntă cu diverse provocări care împiedică furnizarea eficientă a serviciilor publice. Acestea includ procese administrative încărcate de birocrație, lipsa unui sistem centralizat pentru gestionarea datelor, incidentelor și informațiilor, precum și dificultăți în comunicarea cu pacienții. Această situație duce la întârzieri în rezolvarea solicitărilor pacienților, la dificultăți în monitorizarea și implementarea proiectelor de dezvoltare locală și la o transparență redusă în procesele decizionale. Proiectul ,,Infrastructură inovativă de Servicii Publice Digitale și Tele Asistență cu V.R. pentru pacienți”, reprezintă o oportunitate strategică pentru îmbunătățirea accesului la informații, eficiență administrativă și participarea civică. Prin implementarea proiectului se urmărește nu doar modernizarea și eficientizarea serviciilor oferite, ci și consolidarea relației dintre administrația locală și comunitatea pe care o deservește: Digitalizarea Proceselor administrative – transformarea proceselor administrative manual, consumatoare de timp, în procese digitale automatizate,va reduce birocrația și va accelera răspunsul la solicitările pacienților; Centralizarea informațiilor – crearea unei baze de date centralizate va îmbunătăți gestionarea informațiilor și accesul la acestea; Îmbunătățirea comunicării cu pacienții/ colaboratori/ furnizori; Îmbunătățirea situației curente la nivel de echipamente tehnice: calculatoare, tablete, infrastructură IT; Gestionarea într-un mod transparent achizițiile directe printr-un sistem de management inovativ; Sustenabilitate și Scalabilitate – proiectul va pune bazele unei infrastructuri TIC, capabilă să se adapteze la nevoile administrației și comunității”, conform CJ Dolj.

Distribuie acest articol