Accident feroviar mortal în Olt. Reluarea traficului, acțiune de durată

Jurnalul Olteniei

Traficul feroviar în zona Mihăești, Olt, unde, miercuri dimineață, a avut loc un grav accident între două trenuri de marfă, în urma căruia un șef de tren a murit, rămâne blocat. Reprezentanții CFR spun că reluarea circulației presupune o amplă acțiune care va dura minim 48 de ore.

„Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că la această oră, traficul feroviar este în continuare restricționat pe relația Mihăești – Dragomirești. Reamintim că în jurul orei 10:45, două vagoane din compunerea unui tren privat de marfă (Rail Cargo), au deraiat în Halta de Mișcare Mihăești (Cap Y). Trenul circula pe firul I, iar vagoanele deraiate au acroșat locomotiva trenului privat de marfă (PIMK), care circula pe firul II. Echipele de intervenție sunt mobilizate la fața locului, în vederea începerii lucrărilor necesare pentru restabilirea circulației feroviare în zona deraierii. Va fi o acțiune amplă, care se va desfășura continuu, pe un interval de minimum 48 h, și care va putea demara IMEDIAT după finalizarea activităților de cercetare penală la fața locului, executate de către organele de specialitate (Procuratură).mReamintim faptul că, evenimentul va fi investigat de către o comisie de specialitate AGIFER. Compania Națională de Căi Ferate CFR SA adresează scuzele necesare călătorilor și îi asigură că personalul feroviar al SRCF Craiova va întreprinde toate demersurile necesare, astfel încât intervențiile din zona deraierii să se finalizeze în cel mai scurt timp, iar traficul feroviar să poată fi reluat în condiții de siguranță”, au transmis reprezentanții CFR SA.

Aceștia mai spun că pentru a facilita continuarea călătoriei pasagerilor afectați de întreruperea temporară a traficului feroviar între Mihăești și Radomirești, se asigură transbordarea cu mijloace auto a călătorilor între stațiile CF Caracal – Roșiori Nord și retur.

Reamintim că accidentul feroviar s-a produs, miercuri, în Halta de Mișcare Mihăești, între două trenuri de marfă private.

Potrivit CFR, două vagoane din compunerea unui tren privat de marfă (Rail Cargo) au deraiat, în jurul orei 10:45, în Halta de Mișcare Mihăești (Cap Y). Trenul circula pe firul I, iar vagoanele deraiate au acroșat locomotiva trenului privat de marfă (PINK), care circula pe firul II. În urma impactului, șeful de tren aflat în locomotiva lovită a decedat. În cele două trenuri se mai aflau două persoane care au fost asistate la fața locului, dar au refuzat transportul la spital.
“Trenul privat de marfă (Rail Cargo), avea în compunere 19 vagoane (goale) și circula pe distanța Giurgiu Nord – Curtici, iar trenul privat de marfă (PINK) avea în compunere 19 vagoane (Transcontainer) și circulă pe distanța Curtici – Giurgiu Nord”, au precizat reprezentanții CFR SA.

Accidentul a afectat și traficul a trei trenuri de călători. Pasagerii au fost transbordați cu mijloace auto.
Pentru ridicarea vagoanelor/locomotivei deraiate și repunerea pe șină a fost trimisă, de la București, o macara de mare tonaj.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a cerut urgentarea anchetei.

„În astfel de momente cumplite, transmit condoleanțe familiei șefului de tren care și-a pierdut viața în accidentul feroviar de astăzi.

Sunt, în permanență, informat de situația de la fața locului. În prezent, Planul Roșu este activat.

Situația a fost provocată de deraierea vagoanelor unui tren privat de marfă.

Solicit AGIFER să stabilească rapid cauzele accidentului, astfel încât justiția să îi poată pedepsi pe cei vinovați de această tragedie”, a scris, pe facebook, Sorin Grindeanu.

Distribuie acest articol