Licitația pentru lotul 6 din CF Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, câștigată

Jurnalul Olteniei
4 Min Read

Asocierea formată din IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (lider asociere)- ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ S.A. (asociat) a fost desemnată câştigătoare a licitației pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de ”Reabilitare a liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean” LOT 6: CAP X PO NOU POARTA – CARANSEBEȘ KM 436+887 – KM 474+046,53 (37,160 km), au anunțat reprezentanții Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA.

Potrivit acestora, oferta financiară a fost de 2.114.352.203,74 lei fără TVA, criteriul aplicat fiind „cel mai bun raport calitate-preț”.

„Contractul de achiziție publică va fi încheiat de ambele părți la finalul perioadei legale de contestații. Sursa de finanțare va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027, de la Bugetul de Stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii. Durata pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor va fi de 72 de luni, din care 12 luni proiectare și 60 de luni execuție. Valoarea estimată a contractului pentru Proiectarea și Execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții”Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean” LOT 6: CAP X PO NOU POARTA – CARANSEBEȘ KM 436+887 – KM 474+046,53, este cuprinsă în intervalul 2.208.020.546,14 lei – 2.628.839.127,32 lei, fără TVA”, conform CFR SA.

Reprezentanții companiei menționează că principalele obiective preconizate sunt:

  • modernizarea liniei de cale ferată în conformitate cu Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate (STI), linie simplă sau dublă, electrificată, de 25 kV;
  • introducerea instalațiilor de centralizare electronice/electrodinamice noi sau reabilitate, după caz, în stații și linie curentă și introducerea sistemului de siguranță ERTMS nivel 2 în conformitate cu Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate (STI) și cu previziunile cererii de trafic de călători și de marfă național și internațional;
  • sarcina maxim 22,5 tone/osie;
  • lungimea maximă a trenului de 740 m în toate stațiile;
  • caracteristici ale peroanelor: peroane înalte cu lungime de 400 m, în toate stațiile;
  • ecartament nominal: 1435 mm;
  • lucrări de reabilitare a tunelurilor Feneș și Tîmpa. În cazul tunelului Tîmpa, noua cota a niveletei nu asigura gabaritul standard, prin urmare se va realiza largirea acestuia;
  • lucrări de construcție nouă a 2 tuneluri galerie simplă (policentrică) cu cale dublă: Poarta 2 (550m) și Poarta 3 (305m);
  • lucrări civile în stații – lucrări de igienizare si cosmetizare a construcțiilor existente, intervenții la structuri, eficientizare fluxuri;
  • îmbunătăţirea geometriei traseului în plan şi în profil longitudinal (rectificări de curbe şi încadrarea elementelor de profil în prevederile normativelor în vigoare);
  • lucrări de semnalizare si telecomunicații;
  • se vor asigura viteze de circulație ale trenurilor de maxim 120 km/h;
  • modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea (în sistem de alimentare de 25 kV, 50 Hz);
  • mărirea capacității de tranzit;
  • montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot.
Distribuie acest articol