vineri, martie 29, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Critici dure pentru administrația PSD din Craiova: „0 viziune. Este dureros”

Eduard Cîrceag – consilier local USR Craiova și Dan Pîrșan – membru în Biroul Local USR Craiova au susținut o conferință de presă, miercuri, pe tema: Infrastructura de încărcare a mașinilor electrice în Craiova. Este un capitol considerat la un nivel critic, iar administrația PSD a fost scoasă vinovată pentru acest lucru.

Dan Pîrșan și-a început discursul într-o manieră dură, spunând că „administrație PSD este zero”, pentru că nu are deloc viziune, mai ales în ceea ce privește stațiile de încărcare electrice. Membrul Biroului local USR Craiova a făcut o scurtă analiză a situației, dar a venit și cu două propuneri pentru administrație.

Administrația PSD 0. 0 stații de încărcare electrice pentru craioveni sau pentru tranzit. 0 viziune. Este dureros că al patrulea oraș din România, ca dimensiune, are o administrație cu viziune 0. Craiova este singurul oraș din Europa, de această mărime, care are cele mai puține stații. Avem trei stații de 50kwh, private. Să nu vă închipuiți că ar fi făcute de administrație. La această oră, în România, sunt înmatriculate peste 25.000 de automobile electrice. Nepăsarea și lipsa de viziune a administrației va face ca aceste automobile să nu poată fi încărcate în Craiova. Propunerile noastre pentru administrație sunt următoarele: Să acceseze fondurile încă disponibile pentru stațiile de încărcate pentru încărcare mașini electrice. A doua propunere pe care USR o are este realizarea unui parc de producere a energiei electrice din surse regenerabile pentru autoconsum”, a transmis Dan Pîrșan.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Eduard Cîrceag a ajuns la concluzia că administrația PSD nu își dorește, pur și simplu, să aibă o infrastructură de încărcare a mașinilor electrice, de care să beneficieze cetățenii. Consilierul local a explicat faptul că Primăria a avut mai multe ocazii să achiziționeze astfel de stații, dar din diferite motive, nu a făcut-o.

Ca să vedem motivul pentru care am ajuns în situația asta, trebuie să ne uităm la scurta epopee a acestor stații pe care am tot încercat să le instalăm. În 2019 a fost votat și, practic, aprobat primul SF pentru proiectul inițiat de fosta administrație Genoiu, în ceea ce ce privește instalarea a 9 stații pentru mașini electrice. În 2020, ei declarau că au depus cerere de finanțare pentru instalarea stațiilor respective. În 2023 încă nu avem acele stații. În 2021, am inițiat, în primul an de mandat, am inițiat eu și colegii mei din USR, un alt proiect pentru instalarea altor 9 stații, dar de putere mai scăzută. Să nu fie de tranzit, să fie pe raza municipiului. Ideea era să fie ieftine, să nu depindem de surse de finanțare externă. Proiectul a fost aprobat. Au fost stabilite și locațiile, dar Primăria nu a fost dispusă să aloce banii necesari și a căutat un operator privat, care trebuia să vină cu banii pentru chirie, pentru stații și să își asume toate cheltuielile necesare instalării. Evident că nu s-a prezentat nimeni la licitație, iar proiectul USR nu a devenit realitate. În 2022, iar a trecut prin Consiliul Local un alt proiect pentru instalarea celor 9 stații. Încă nu este realitate. Nu este o problemă de bani. Cel puțin proiectul nostru implica niște costuri reduse. Primăria a cheltuit bani pe festivale, pe târguri, va da milioane pentru statui. Putea să cheltuie câteva mii de euro pentru stații de încărcare. Nu a vrut. Nu e o problemă de capacitate, atenție. Acum, recent, au venit noile autobuze electrice, pe fonduri europene, pentru RAT Craiova. Sunt electrice. Au nevoie să fie încărcate. Când și-au dat seama că ei, Primăria, au nevoie de stații, au cumpărat. Au depus cerere de finanțare prin PNRR. Deci sunt capabili, dar nu pentru cetățeni. Nu este problemă de bani sau capacitate, ci de voință. Este clar că pentru administrația PSD, transportul personal electric nu este o prioritate și sunt blocați în trecut”, a spus consilierul local.

Politica