joi, aprilie 25, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

World Vision România: Examenul de admitere la liceu propus de Legea Deca arată neîncredere în Evaluarea Națională și creează inechitate

World Vision România susține că examenul suplimentar de la finalul clasei a VIII-a propus de Legea Deca, ce le dă astfel liceelor posibilitatea de a-și realiza propriile concursuri de admitere, după Evaluarea Națională, „va adânci inechitatea deja existentă în rândul copiilor“.

„Pentru acest sistem de dublă evaluare nu a fost făcută publică de către Ministerul Educației o fundamentare bazată pe studii sau exemple concrete de bună practică“ și chiar „ideea în sine, a unui dublu sistem de evaluare, arată că există o neîncredere cu privire la rezultatele măsurate în urma Evaluării Naționale de la finalul clasei a VIII-a“, arată organizația într-o luare de poziție cu privire la proiectele Legilor educației lansate în dezbatere, pentru 10 zile, de ministra Ligia Deca, potrivit edupedu.ro

Fundația precizează că în cadrul consultărilor pe care le-a realizat în vară, 70% dintre profesori au afirmat că în cazul în care colegiile naționale sau liceele își vor putea organiza propriile examene de selecție a elevilor, cei din mediile dezavantajate nu vor mai avea aceleași șanse de admitere în cadrul acestor unități de învățământ. Aceeași poziție au avut-o și 44% dintre elevii chestionați.

Policlinica Buna Vestire Craiova
Solicitările organizației World Vision România, pentru Ministerul Educației condus de Ligia Deca:
  1. „Să existe același sistem de admitere la liceu pentru toți elevii (cu excepția unităților de învățământ profesionale și vocaționale), iar diferențierea nivelului să se facă prin construirea unor subiecte de examen care să evalueze competențele prevăzute în profilul absolventului astfel încât să departajeze corect elevii.
  2. Suplimentar, propunem ca evaluarea acelor competențe specifice de care un elev are nevoie pentru a face față la un liceu să fie făcută prin analiza portofoliului educațional al elevului – prevăzut, de altfel, în lege ca un element cheie în monitorizarea educațională a copilului.”

În ceea ce privește examenul de la finalul liceului, organizația anunță că susţine examenul de Bacalaureat în forma actuală din proiectul de lege.

„În plus, World Vision România salută decizia Ministerului Educației de-a acorda o mai mare importanță evaluării competențelor de limbi străine. În același timp, însă, adolescenții din mediile dezavantajate, în special de la sate, au nevoie de o pregătire suplimentară pentru a face față examenului scris la o limbă străină. […] Astfel, Fundaţia World Vision România solicită o investiţie prioritară în profesionalizarea profesorilor de limbi străine în mediul rural şi periurban/ urban mic“, se arată în comunicatul remis Edupedu.ro.

O altă solicitare a fundației este ca Ministerul Educației să extindă programul Şcoală după şcoală la nivel național.

Comunicatul integral al World Vision România, cu privire la proiectele de legi ale educației lansate în dezbatere de ministra Educației, Ligia Deca, poate fi citit aici

Politica