vineri, aprilie 26, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

România, pe locul 13 în lume la consumul de vin

Cu un consum mediu anual per capita de cca. 25 de litri și o producție în jurul cifrei de 4.5 milioane de hectolitri în 2021, România ocupă locul 13 în lume la capitolul consum și este al șaselea mare producător al Europei, potrivit datelor Organizației Internaționale a Viei și Vinului.

Pe plan local, sunt active peste 250 de crame, iar cea mai mare parte a producției de vin românesc, în proporție de peste 90%, rămâne pe piața internă, consumatorul român preferând producțiile autohtone în detrimentul celor de import, scrie hotnews.ro

Cele mai consumate pe plan local rămân vinurile albe, reprezentând aproximativ jumătate din cantitatea consumată. Pe plan secund în preferințele românilor se situează vinurile roșii – 30%, fiind urmate de cele rosé (20%). De altfel, vinul rosé a cunoscut o evoluție semnificativă în ultimii 5 ani, datorită prospețimii, aromelor sale, dar și prin prisma asocierii cu sezonul estival și anumite preparate culinare. În ceea ce privește gustul preferat, vinurile demiseci și demidulci sunt cele mai des consumate pe plan local.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Nivelul de vânzare al vinurilor de import a crescut subtil, de la 3 la 5%, în ultimii 5 ani, restul consumului fiind atribuit vinurilor locale, principalele zone de desfacere pentru acestea regăsindu-se în retail și HoReCa.

De asemenea, potrivit reprezentanților BASF Agricultural Solutions România, în ultima perioadă, au crescut și vânzările online, însă acest lucru nu a adus schimbări în comportamentul de consum, românii rămând fideli preferințelor lor în materie de vinuri.

Criteriile principale pe baza cărora românii servesc cel mai des un vin de origine locală sunt notorietatea, calitatea și prețul, mai scrie hotnews.ro La raft, selecția se face în primul rând în funcție de etichetă, apoi de preț și producător, decizia finală fiind luată și în funcție de experiența personală avută cu vinul respectiv. În HoReCa, clienții se bazează de cele mai multe ori pe recomandarea ospătarului și, doar în mică proporție, iau în calcul și asocierea culinară.

Principala tendință în comportamentul de consum este trecerea spre vinurile seci, demiseci și spre cele rosé. Specialiștii din industrie se așteaptă, de asemenea, la o creștere a vinurilor obținute din soiuri 100% autohtone (Fetească, Crâmpoșie, etc.), dar și a vinului bio.

Foto: pixabay

Politica