joi, aprilie 25, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Primăria Craiova a găsit soluții pentru locuitorii izolați la marginea orașului

Mai mulți craioveni care locuiesc la limita localităților Craiova și Ghercești, pe Tarlaua 74, au rămas fără un drum care să le facă o legătură directă cu orașul. Oamenii și-au improvizat un drum, dar nici acesta nu poate fi practicabil pe timp de ploaie. Autoritățile locale din Bănie au fost acuzate că i-au abandonat pe locuitorii din acea zonă. Primăria Craiova spune că ar fi variante și încearcă să găsească cea mai bună soluție, dar nu totul depinde de ea. USR Dolj a transmis miercuri un comunicat de presă în care „atrage atenția asupra unui subiect demn de Kafka”.

„USR Dolj atrage atenția asupra unui subiect demn de Kafka, după ce oamenii care locuiesc la limita localităților Craiova și Ghercești sunt puși în situația de a fi izolați de orașul Craiova, deși plătesc taxe și impozite bugetului local. Totul, după ce studiul de fezabilitate al Drumului Expres Craiova-Pitești s-a făcut pe genunchi, fără a cuprinde și o cale de acces pentru locuitorii de pe Tarlaua 74. De mai bine de un an, oamenii care locuiesc pe Tarlaua 74 se luptă cu autoritățile locale din județul Dolj, după ce au aflat că Primăria Craiova nu a solicitat nicio soluție pentru ca ei să aibă acces către oraș, de vreme ce studiul de fezabilitate aprobat nu cuprinde o rezolvare pentru ei. Ca atare, aceștia urmează să fie izolați de oraș, deși plătesc taxe și impozite orașului Craiova”, se arată într-un comunicat al USR Dolj.

Aurelia Filip, viceprimarul Craiovei, a explicat faptul că autoritățile locale cunosc situația și că au propus mai multe soluții pentru a-i ajuta pe cetățenii care locuiesc la limita localităților. Se pare că Primăria Craiova nu poate să intervină, legal, pentru că zona ține de UAT Ghercești.

Policlinica Buna Vestire Craiova

„Cunosc situația. Am participat la toate întâlnirile care au avut loc, de când a apărut problema. Unele dintre aceste întâlniri le-am inițiat personal, pentru că nu trebuie să uităm că cetățenii de acolo au buletin de Craiova. Trebuie să o lămurim: terenul acela este extravilanul Craiovei, nu a fost niciodată prevăzut un drum acolo, iar în SF-ul făcut de CNAIR nu a fost prevăzut un drum acolo, pentru că nu exista la data executării acestui studiu de fezabilitate. La primele întâlniri, care au avut loc la sediul constructorului acestui segment de Drum Expres, am venit cu trei soluții, ca noi să putem opera. Prima dintre soluții era, ca noi să primim acordul prin Romsilva să ne dea o străpungere în pădurea mărginașă terenului, pentru că ea se află pe raza UAT Craiova, iar noi având acord-cadru de reparații străzi rezolvam această problemă imediat. Ne-am lovit de legislația în vigoare, care prevede să împădurim de trei ori cât tăiem, dar pe o necesitate se putea rezolva acest lucru în cazul în care UAT Craiova iniția un proiect de introducere a canalizării acolo, în special pentru faptul că noi avem un PUG în elaborare, care va introduce zona în intravilanul Craiovei. Însă, drumul, cât se află pe raza UAT Craiova, a fost pietruit, noi având acord cadru. Ne-am lovit de refuzuri și nu am mai putut rezolva și mai departe”, a declarat Aurelia Filip.

„Presiuni politice”

Viceprimarul Craiovei a dezvăluit faptul că, în acest moment, există o variantă care ar putea reprezenta și soluția pentru locuitorii de pe Tarlaua 74, dar totul depinde de Primăria Ghercești. Autoritățile locale din Bănie au propus chiar să le fie cedate terenurile din acea zonă, cu tot cu partea de drum ce creează probleme, dar s-au lovit de un refuz.  

„Primarul din Ghercești a făcut toate demersurile, a cadastrat drumul, însă este o suprapunere cu terenul unui proprietar privat, pe o porțiune de drum. Era la nivelul de a contacta persoana, ca aceasta să dorească să cedeze acea porțiune pe care trece drumul. Altfel, este tulburare de proprietate. O altă propunere legală pe care o aveam a fost către UAT Ghercești, să ne cedeze nouă terenurile, cu partea de drum cu tot. Tot ce trecea spre Craiova de la marginea drumului să cuprindă și acest drum, care putea fi rezolvat. Nu s-a putut nici acest lucru. La o altă ședință, i-am spus reprezentantului CNAIR, ca din rezervele legale pe care le are orice astfel de proiect, să cheltuie dumnealui și să facă o bretea. Ni s-a spus că nu mai există astfel de rezerve, pentru că au fost multe probleme pe acest segment de drum. Necesita și noi avize și noi acte, care durau foarte mult. Noi nu am încetat să purtăm grija acestor cetățeni. În acest moment UAT Ghercești are deja la cadastrat o parte de drum, dar aceste lucruri durează. Nu depinde totul doar de Primărie, noi trebuie să respectăm legislația. Noi căutăm mereu soluții legale pentru rezolvarea problemelor. Soluții se vor găsi. Nu știm cât va dura până se va pune în practică soluția găsită”, a mai explicat Aurelia Filip.

Primarul Craiovei consideră că este vorba despre o lovitură politică, în ceea ce privește presiunile care se fac în legătură cu acel drum, dar și cu felul în care Primăria este scoasă la înaintare în această situație. Acest aspect a fost subliniat și de Aurelia Filip, care spune că cele mai mari presiuni sunt făcute chiar de un om implicat în politică și că acesta ar avea o firmă în acea zonă.

„În acea zonă sunt și firme, iar cel mai vocal este un membru de seamă al USR, fiind vorba și de o lovitură politică. Nu locuiesc foarte mulți cetățeni în acea zonă, dar e suficient să fie 2-3 ca să ne intereseze. În acest moment, acolo, există un drum care e practicabil, creat din necesitatea cetățenilor. Este o cărare făcută de cetățeni, dar dacă plouă, drumul nu mai este practicabil”, a spus viceprimarul Craiovei.

Politica