vineri, aprilie 26, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Părinții nu susțin modificările Ministerului Educației privind trecerea de la semestre la trimestre

Un sondaj online, realizat de Federația Națională a Asociațiilor de Părinți, arată că majoritatea părinților nu susțin propunerea Ministerului Educației de a reveni la structura cu trimestre, în locul celui cu semestre.

Mai mult, peste 66% dintre ei nu vor nici ca anul școlar 2022-2023 să înceapă pe 5 septembrie, mai devreme decât se obișnuiește, așa cum a anunțat ministrul Sorin Cîmpeanu, recent, că ar putea să se întâmple, scrie hotnews.ro

Sondajul realizat de FNAP a avut 65.120 respondenți. Dintre aceștia, 67,9% sunt din mediul urban și 32,1% sunt din mediul rural, 81,9% sunt de sex feminin și 18,1% sunt de sex masculin. Un procent de 54% din totalul respondenților au studii superioare. 37,5% au studii liceale și un procent de 8,6% au minim 8 clase.

Policlinica Buna Vestire Craiova

La întrebarea dacă este benefică pentru sistemul educațional trecerea de la semestre la trimestre:

  • 49,2% dintre respondenți consideră că această modificare nu aduce niciun beneficiu sistemului de educație.
  • 28,5% sunt de părere că o astfel de schimbare ar putea fi benefică dacă ar fi însoțită de modificarea curriculumului și a modalității de evaluare.
  • 10,8% consideră că o astfel de modificare este benefică și fără modificarea curriculumului și a modalității de evaluare.
  • 17,8% este procentul părinților care nu știu/nu răspund.

Astfel, 78% dintre părinți nu susțin o astfel de decizie sau o susțin.

La întrebarea privitoare la posibilitatea începerii anului școlar în data de 5 septembrie 2022 și a beneficiilor pe care o astfel de schimbare le va aduce:

  • 66,7% dintre părinți consideră că o astfel de modificare a datei de începere a anului școlar nu aduce beneficii sistemului educațional;
  • 21,3% consideră că această modificare poate aduce beneficii sistemului de educație;
  • 11,9% nu știu dacă o astfel de modificare poate aduce beneficii sistemului educațional românesc.

În ceea ce privește percepția părinților despre dobândirea competențelor cheie de către elevi, pe parcursul actualei durate a anului școlar:

  • 78,5% dintre aceștia consideră că toate competențele cheie din programele școlare pot fi dobândite pe parcursul actualei durate a anului școlar;
  • 12,5% dintre respondenți consideră că actuala durată a anului școlar nu este suficientă pentru dobândirea competențelor cheie din programele școlare;
  • 9,1% nu știu dacă actuala durată a anului școlar este suficientă pentru dobândirea competențelor cheie din programele școlare.

Întrebați dacă structura anului școlar trebuie să țină cont de solicitările patronatelor din turism:

  • 54,2% dintre părinți cred că structura anului școlar trebuie să fie o decizie la nivelul ME;
  • 26,7% dintre respondenți afirmă că structura anului școlar trebuie să țină cont de solicitările patronatelor din turism;
  • 19,1% nu știu dacă este oportună o astfel de intervenție.

La întrebarea privitoare la dorința ca ofertele manualelor școlare cumpărate de ME și distribuite gratuit elevilor să fie însoțite și de auxiliarele/caietele de lucru:

  • într-o pondere covârșitoare de 86,6%, părinții sunt de părere că ofertele manualelor școlare cumpărate de ME și distribuite gratuit elevilor trebuie să fie însoțite și de auxiliarele/caietele de lucru;
  • doar 10,3% dintre părinții respondenți sunt de părere că manualele nu ar trebui însoțite și de auxiliare/caiete de lucru;
  • 3,1% dintre părinții respondenți răspund nu știu.

Politica