Un sondaj online, realizat de Federația Națională a Asociațiilor de Părinți, arată că majoritatea părinților nu susțin propunerea Ministerului Educației de a reveni la structura cu trimestre, în locul celui cu semestre.
Mai mult, peste 66% dintre ei nu vor nici ca anul școlar 2022-2023 să înceapă pe 5 septembrie, mai devreme decât se obișnuiește, așa cum a anunțat ministrul Sorin Cîmpeanu, recent, că ar putea să se întâmple, scrie hotnews.ro
Sondajul realizat de FNAP a avut 65.120 respondenți. Dintre aceștia, 67,9% sunt din mediul urban și 32,1% sunt din mediul rural, 81,9% sunt de sex feminin și 18,1% sunt de sex masculin. Un procent de 54% din totalul respondenților au studii superioare. 37,5% au studii liceale și un procent de 8,6% au minim 8 clase.
La întrebarea dacă este benefică pentru sistemul educațional trecerea de la semestre la trimestre:
- 49,2% dintre respondenți consideră că această modificare nu aduce niciun beneficiu sistemului de educație.
- 28,5% sunt de părere că o astfel de schimbare ar putea fi benefică dacă ar fi însoțită de modificarea curriculumului și a modalității de evaluare.
- 10,8% consideră că o astfel de modificare este benefică și fără modificarea curriculumului și a modalității de evaluare.
- 17,8% este procentul părinților care nu știu/nu răspund.
Astfel, 78% dintre părinți nu susțin o astfel de decizie sau o susțin.
La întrebarea privitoare la posibilitatea începerii anului școlar în data de 5 septembrie 2022 și a beneficiilor pe care o astfel de schimbare le va aduce:
- 66,7% dintre părinți consideră că o astfel de modificare a datei de începere a anului școlar nu aduce beneficii sistemului educațional;
- 21,3% consideră că această modificare poate aduce beneficii sistemului de educație;
- 11,9% nu știu dacă o astfel de modificare poate aduce beneficii sistemului educațional românesc.
În ceea ce privește percepția părinților despre dobândirea competențelor cheie de către elevi, pe parcursul actualei durate a anului școlar:
- 78,5% dintre aceștia consideră că toate competențele cheie din programele școlare pot fi dobândite pe parcursul actualei durate a anului școlar;
- 12,5% dintre respondenți consideră că actuala durată a anului școlar nu este suficientă pentru dobândirea competențelor cheie din programele școlare;
- 9,1% nu știu dacă actuala durată a anului școlar este suficientă pentru dobândirea competențelor cheie din programele școlare.
Întrebați dacă structura anului școlar trebuie să țină cont de solicitările patronatelor din turism:
- 54,2% dintre părinți cred că structura anului școlar trebuie să fie o decizie la nivelul ME;
- 26,7% dintre respondenți afirmă că structura anului școlar trebuie să țină cont de solicitările patronatelor din turism;
- 19,1% nu știu dacă este oportună o astfel de intervenție.
La întrebarea privitoare la dorința ca ofertele manualelor școlare cumpărate de ME și distribuite gratuit elevilor să fie însoțite și de auxiliarele/caietele de lucru:
- într-o pondere covârșitoare de 86,6%, părinții sunt de părere că ofertele manualelor școlare cumpărate de ME și distribuite gratuit elevilor trebuie să fie însoțite și de auxiliarele/caietele de lucru;
- doar 10,3% dintre părinții respondenți sunt de părere că manualele nu ar trebui însoțite și de auxiliare/caiete de lucru;
- 3,1% dintre părinții respondenți răspund nu știu.