marți, aprilie 23, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Mehedinți. Drobeta-Turnu Severin, printre orașele care trebuie să realizeze hărţile strategice de zgomot şi a planurilor de acţiune

Municipiile Drobeta-Turnu Severin, Râmnicu Vâlcea, Piatra Neamţ și Vaslui, care înregistrează o populaţie mai mare de 100.000 de locuitori, au obligația de a realiza hărţile strategice de zgomot şi a planurilor de acţiune, potrivit proiectului de lege privind evaluarea şi gestionarea zgomotului, adoptat miercuri de Guvern, la propunerea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP).

„Una din aglomerări – Drobeta – Turnu Severin – are şi port, fiind necesar ca administraţiei portuare respective (Compania Naţională „Administraţia Porturilor Dunării Fluviale” S.A. Giurgiu) să i se dea responsabilităţi cu privire la realizarea hărţilor strategice de zgomot şi a planurilor de acţiune, pentru portul respectiv, prin acest proiect de act normativ. Totodată, având în vedere că prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) se vor achiziţiona staţii fixe de monitorizare a zgomotului, este necesar să fie introduse anumite responsabilităţi pentru autorităţile pentru protecţia mediului, pentru operatorii economici care desfăşoară activităţi industriale potrivit anexei nr. 1 la Legea nr. 278/2013 privind emisiile industriale, cu modificările şi completările ulterioare şi pentru autorităţile administraţiei publice locale, la articolele 50, 53, 71, 72 şi 73 din Legea nr. 121/2019, care ţin de monitorizarea zgomotului”, notează Ministerul Mediului.

O noutate prevăzută în proiectul de lege este introducerea metodelor de evaluare a efectelor dăunătoare ale zgomotului (pentru evaluarea riscului apariţiei disconfortului pe timp de zi şi a tulburării somnului pe timp de noapte, din cauza expunerii la zgomot) pentru trei tipuri de surse de zgomot: trafic aerian, feroviar şi rutier.

Policlinica Buna Vestire Craiova

O altă noutate este introducerea metodei de evaluare a efectelor dăunătoare ale zgomotului ambiental pentru evaluarea riscului apariţiei cardiopatiei ischemice cauzate de efectul zgomotului provenit din traficul rutier.

„Au fost introduse, de asemenea, obligaţiile autorităţilor publice şi ale operatorilor economici care să pună în aplicare metodele de evaluare a efectelor dăunătoare ale zgomotului ambiental. Astfel, autorităţile publice care administrează aglomerări şi operatorii economici care administrează infrastructuri aeroportuare, rutiere şi feroviare, vor pune în aplicare relaţiile doză-efect pentru evaluarea efectelor dăunătoare ale zgomotului, atunci când elaborează planuri de acţiuni. De asemenea, prin proiectul de lege s-au introdus câteva corecţii tehnice (formule, termeni) la anexa 2 la Legea 121/2019 ca urmare a introducerii acestor corecţii de către Comisia Europeană prin rectificarea adusă la Directiva (UE) 2015/996 a Comisiei din 19 mai 2015 de stabilire a unor metode comune de evaluare a zgomotului, în conformitate cu Directiva 2002/49/CE”, se menţionează în comunicatul citat de Agerpres.

Aplicarea prevederilor legii se va realiza prin autorităţile publice pentru protecţia mediului existente, prin unele autorităţi ale administraţiei publice locale sau prin autoritatea publică centrală pentru transporturi, CNAIR, CFR S.A, S.C. „Compania de Aeroporturi Bucureşti” S.A., C.N. „Administraţia Porturilor Maritime” S.A. Constanţa, C.N. „Adminstraţia Porturilor Dunării Maritime” S.A. şi C.N. „Administraţia Porturilor Dunării Fluviale” S.A. Giurgiu, după caz.

Ministerul de resort precizează că implementarea prevederilor legii elaborate nu conduce la înfiinţarea de instituţii sau organisme noi şi nici la modificarea structurii instituţiilor existente.

Politica