Conecteaza-te cu noi

Actualitate

10 lucruri pe care ar trebui să le știți despre librării

Publicat

pe

Pentru iubitorii de cărți, nu există un loc mai magic decât o librărie locală. Rafturi nesfârșite de povești și personaje, toate la îndemână. Și, deși majoritatea dintre noi am petrecut probabil o perioadă semnificativă de timp rătăcind pe culoare, puțini dintre noi știu ce se întâmplă în spatele unei librării. Iată câteva informații de la MentalFloss despre viața unei librării, culese de la oamenii care mențin rafturile pline.

  1. ANGAJAȚII VOR SĂ LE CEREȚI RECOMANDĂRI

„O persoană va spune: „Am o întrebare foarte ciudată, îmi pare rău, dar îmi puteți recomanda o carte?””, spune Phyllis Cohen, proprietara Berkeley Books din Paris. „Aceasta este cea mai normală întrebare. Este întrebarea mea preferată din lume! Dați-mi câteva indicii. Le pun câteva întrebări punctuale și apoi le fac o grămadă de recomandări. Când descoperă cartea perfectă, sunt în culmea fericirii – e ca și cum ar avea un personal shopper în librărie.”

  1. DAR LIBRARII NU SUNT CITITORI DE GÂNDURI

Ei vor să vă ajute să vă găsiți cartea, dar nu pot face asta dacă nu știți numele cărții, autorul sau despre ce este vorba. Acest lucru se întâmplă tot timpul și îi scoate din minți. „Clienții vor spune „Nu-mi amintesc numele sau despre ce era vorba, dar are o copertă albastră. Cred că avea acest cuvânt în titlu’”, explică Katie Orphan, manager la The Last Bookstore din Los Angeles. Uneori, întrebările sunt atât de vagi încât nicio căutare pe Google nu va ajuta, iar atunci clientul pleacă nemulțumit.
Chiar și un titlu greșit este mai bun decât niciun indiciu. „Un lucru amuzant care se întâmplă cu clienții este că rețin complet greșit titlurile”, spune Marissa Rodriguez, care lucrează într-o librărie de doi ani.

  1. ÎI POT RECUNOAȘTE PE ȘOARECII DE BIBLIOTECĂ DE LA UN KILOMETRU DISTANȚĂ

Pur și simplu vreți să răsfoiți? Angajații din librărie își pot da seama de asta. „Zona cărților de bucate este una dintre secțiunile în care se întâmplă cel mai des acest lucru”, spune Orfan. „Cărți de artă și cărți de bucate. Oamenii care vor să cumpere cărți, îmi dau seama după felul în care se uită la ele, le ating, încep să le care în teancuri. Întotdeauna îmi pot da seama când vin oameni care vor cumpăra o carte și care nu”.

  1. ÎȘI DAU SEAMA CÂND FACEȚI „SHOWROOMING”

În ultimii ani, multe magazine fizice au căzut victimă magazinelor tip librarie online, care oferă adesea aceleași cărți la un preț mai mic. Unii clienți vor căuta cărți care le plac, doar pentru a le cumpăra mai târziu online, și nu sunt foarte șireți în această privință. „Vor intra și își vor folosi telefonul pentru a face o fotografie a copertei și a codului de bare și pur și simplu vor folosi librăria ca showroom”, spune Keith Edmunds, fost proprietar de librărie.

  1. ȘI CÂND VĂ JUCAȚI CU SISTEMUL

„Unii clienți obișnuiți cumpărau cărți câte una sau două la un moment dat și apoi, în termenul de returnare de două săptămâni, le aduceau înapoi și spuneau: „Am cumpărat cartea greșită”, a declarat Kat Chin, care a lucrat timp de cinci ani la The World’s Biggest Bookstore din Toronto. „Știam că le-au citit pentru că puteam vedea că cartea era puțin uzată sau că spinarea era crăpată”.

  1. SCOPUL ESTE SĂ VĂ AJUNGĂ CĂRȚILE ÎN MÂINI

Un truc pentru a-i face pe clienți să se angajeze în legătură cu o carte este să le puneți fizic cartea în mână și să-i faceți să o răsfoiască. „Puteți să-i direcționați către o parte a magazinului, dar asta reprezintă doar jumătate din vânzarea unei cărți”, spune Rodriguez. „Este important să puneți marfa în mâinile oamenilor, astfel încât aceștia să simtă că există deja un sentiment de proprietate. Ei spun „Îmi place cum arată și cum se simte în mâinile mele și îmi place cum miroase.”

  1. TREBUIE SĂ VÂNAȚI CAFENEAUA

Multe librării, în special cele mai mari, au încorporat cafenele în amenajarea lor. Alex Lifschutz, un arhitect cu sediul la Londra, a declarat pentru The Economist că plasarea cafenelei în spatele magazinului sau, dacă există mai multe etaje, la ultimul etaj, „atrage cumpărătorii în sus, etaj cu etaj, ceea ce îi încurajează cu siguranță pe oameni să zăbovească mai mult timp și să cheltuiască mai mult.”

  1. SECȚIUNEA PENTRU COPII ESTE AMPLASATĂ STRATEGIC

Potrivit lui Edmunds, cărțile pentru copii sunt aproape întotdeauna situate în partea din spate a unui magazin. „Dacă părinții vor să ia o carte pentru copil, trebuie să parcurgă tot magazinul”, spune el. „Ei speră ca părintele să vadă ceva ce își dorește”.

  1. CINEVA A PLĂTIT PENTRU ACEA POZIȚIONARE

În multe magazine de tip „big-box”, editorii plătesc pentru o bună poziționare pe „mesele din față, de la capăt și spațiul din vitrine, în același mod în care producătorii de alimente cumpără spațiu pentru produsele lor din supermarketuri”, a declarat Andy Ross, un agent literar, pentru The Book Deal.

  1. AUTORI, ATENȚIE LA SECȚIUNEA „SOCIOLOGIE”

Niciun autor nu vrea ca cartea sa să fie ascunsă în secțiunea „sociologie”, susține veteranul Alan Rinzler, un cunoscător al editurilor. Este „o secțiune care servește ca o miză pentru titluri ambigue și este sărutul morții pentru vânzările de carti”, spune el.

© 2021. Toate drepturile rezervate.