vineri, aprilie 19, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

World Vision Romania ajută elevii din Dolj și Vâlcea să meargă la școală!

Începutul unui nou an școlar reprezintă și multe cheltuieli în plus, uneori chiar foarte mari, iar multe din familiile vulnerabile din Oltenia nu dispun de acești bani ca să-și trimită micuții la ore. Accesul și participarea la educație a copiilor din rural sunt inegal distribuite în funcție de resursele disponibile ale familiei, de implicarea părinților, dar și de relația cu școala și cu cadrele didactice, conform raportului ”Bunăstarea Copilului din mediul rural 2020” al World Vision România. Astfel, 35.8% dintre copii sunt expuși riscului de sărăcie și excluziune socială, procentul fiind și mai mare (44,3%) în mediul rural, nivelul de sărăcie fiind principalul obstacol în calea participării copiilor la actul educațional.

În ianuarie 2020, peste 275.000 de copii aflaţi la vârsta învăţământului obligatoriu (7-17 ani) nu mergeau la şcoală, conform datelor INS, iar abandonul şcolar anual a atins cifra de 45.000 de copii din ciclurile primar, gimnazial şi liceal.

Pentru a veni în sprijinul acestor copii, Fundația World Vision România și compania Herlitz România desfășoară o campanie pentru dotarea a zeci de școli din mediile defavorizate. La 30 de ani de prezență în România, brandul Herlitz va dona 2% din vânzările de ghiozdane și rucsacuri din întregul an 2021, către unitățile de învățământ selectate împreună cu World Vision România. Selecția are la bază criterii de vulnerabilitate precum rata de absenteism și de abandon școlar, lipsa de oportunități de lucru, școli cu învățământ simultan, comunități cu bugete mici și capacitate redusă de investiție în educație.

Policlinica Buna Vestire Craiova

În prima săptămână de școală, reprezentanții companiei vor vizita 100 de copii din satele Cășeiu (jud. Cluj) și Roșiori (jud. Ialomița) și le vor oferi un ghiozdan complet echipat pentru începutul de nou an școlar. În total, ne propunem să ajungem la cât mai mulți din cei 1.650 de copii din proiectul ”Pâine și Mâine” al Fundației World Vision din județele Cluj, Vaslui, Ialomița, Dolj și Vâlcea. Pe lângă bucuria de a primi rechizite noi, copiii vor putea să interacționeze direct cu angajații Herlitz și să afle orice doresc despre rechizitele lor preferate.  

Cum poți ajuta? În cadrul campaniei “30 de ani de Herlitz în România – Alături de fiecare generație”, oricine poate propune o școală din medii defavorizate din România care să fie integrată în actuala sau viitoarele campanii CSR ale companiei, direct pe site-ul www.herlitz.ro. Sau, poți cumpăra un ghiozdan sau rucsac Herlitz și astfel ajuți și alți copii să beneficieze de rechizite gratuit.

„Suntem fericiți să vedem că, într-un an în care educația pare pusă pe plan secund, avem alături de noi companii de bine precum Herlitz România. Ne dorim să vedem că diferențele dintre urban și rural sunt diminuate, că toți copiii au acces la educație și că abandonul școlar este în scădere. Avem credința că acest parteneriat îi va ajuta pe cei 1650 de copii din cele 5 județe unde proiectul Pâine și Mâine este prezent. E un început, însă este unul promițător.”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

World Vision România este o organizație care desfășoară programe de educație, dezvoltare economică rurală, protecția copilului și advocacy, punând în centrul activității sale bunăstarea copilului. Organizația se concentrează asupra muncii cu copiii, familiile și comunitățile, în scopul depășirii sărăciei și nedreptății. Fundația lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen. World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International, prezent în aproape 100 de țări din întreaga lume. În 31 de ani de prezență în România, am ajutat peste 500.000 de copii și adulți, în aproape 500 de comunități din 25 de județe.

Herlitz România, care reprezintă brandurile Herlitz și Pelikan în țară și în Republica Moldova, este parte a grupului Pelikan și este unul dintre principalii jucători în ceea ce privește instrumentele de scris și colorat, ghiozdane și rucsacuri, caiete, produse pentru birou și instrumente de scris de lux. Principiile după care Herlitz își ghidează activitatea – susținerea sănătății, educației și siguranței tuturor copiilor – stau la baza tuturor eforturilor companiei, atât în ceea ce privește implicarea în proiecte sociale și umanitare, cât și prin portofoliul de produse special conceput să corespundă celor mai exigente standarde dar și nevoilor specifice fiecărui grup țintă.  În acest an brandul Herlitz aniversează 30 de ani de prezență pe piața din România, fiind alături de generații întregi de elevi români, de pe băncile școlii și apoi pe tot parcursul carierei lor.

Politica