sâmbătă, aprilie 20, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Asociația Vâlceană a Elevilor critică inițiativa propusă în proiectul „România Educată”


Asociația Vâlceană a Elevilor (AVE) critică inițiativa propusă în proiectul „România Educată” de a avea examene de admitere la liceele unde cererea este mai mare decât oferta.

În viziunea Asociațiilor de elevi din Vâlcea, Constanța, București, Ilfov, Mureș, Maramureș și Bacău, inițiativa de a introduce examene de admitere la liceele unde cererea este mai mare decât oferta va produce o profundă inechitabilitate în rândul elevilor. Aceste examene de admitere vor fi concepute la nivel de unitate de învățământ, astfel neexistând un standard unitar de evaluare al elevilor. Din pricina acestei descentralizări, elevii vor trebui să învețe nu doar pentru evaluarea națională, ci şi pentru examenul de admitere la liceul dorit. Fiecare unitate de învățământ va avea libertatea de a concepe examene diferite, care vor avea la bază diferite tipuri de exerciții. Examenele de admitere nu vor fi concepute precum examenele naționale, de experți în programă, ci de profesorii liceului, iar calitatea şi lipsa uniformității examenelor se va simți în rândurile elevilor.

„Dacă liceul are posibilitatea de a-și stabili propria admitere, cum mai este posibilă o educația echitabilă pentru toți elevii? Ce rol mai are Evaluarea Națională dacă liceul își poate selecta elevii după niște criterii autoimpuse? Introducerea acestei Admiteri va crea un inconvenient major între elevi și va produce confuzie și dezavantaje pentru cei care se pregătesc conform programei Evaluării Naționale, punând într-un context favorabil elevii care ar putea cunoaște deja structura subiectelor Admiterii, dacă aceasta va fi concepută de profesorul cu care fac pregătire individuală  sau pe care îl au la clasă. Astfel, ajungem în ipostaza de a promova meditațiile într-un Sistem de Educație gratuit” Patrisia Moraru, Președinte AVE.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Politica