sâmbătă, aprilie 20, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Craiova, la competiția „Cea mai bună destinație europeană”. Cât ne costă?

Primăria Craiova este pregătită să aloce aproape 30.000 de euro pentru promovarea orașului în cadrul European Best Destinations 2021.

Bănia are șansa să se afirme pe plan național și, mai ales, internațional, prin participarea la competițiile European Best Destinations 2021.

Craiova fost astfel invitată și nominalizată pentru a participa la evenimentul din acest an, în baza căruia va beneficia timp de un an de o promovare internațională la nivel mondial datorită includerii în aceste competiții, dar și prin intermediul partenerilor media Forbes și Condé Nast Travellers.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Taxa de participare este însă de aproape 30.000 de euro, fiind asigurată de bugetul local al orașului.

Pentru a putea da curs participării, proiectul trebuie aprobat în cadrul ședinței de joi a Consiliului Local.

„În acest context, prin adresa nr. 82199/07.05.2021, formulată de către European Best Destinations, municipiul Craiova a fost invitat și nominalizat pentru a participa la competițiile European Best Destinations 2021.

Asociația este o entitate cu sediul la Bruxelles, creată pentru a promova turismul durabil și cultura în Europa. Asociația European Best Destinations este parteneră cu Comisia Europeană prin rețeaua EDEN – European Destinations of Excellence, inițiativă care recompensează și promovează practicile de turism durabil în destinații turistice mai mici. Începând cu 2007, Comisia Europeană a sprijinit țările UE în recompensarea destinațiilor de turism sustenabil netradițional, emergente din Europa, prin premiul EDEN. Inițiativa a avut ca scop promovarea modelelor de gestionare a destinațiilor turistice durabile în întreaga Europă prin selectarea și promovarea destinațiilor EDEN.

European Best Destinations are parteneriate cu Birourile de Turism Naționale, gestionează promovarea turistică a orașelor și colaborează cu organismele publice din fiecare oraș, regiune, dar și cu entități media internaționale de renume mondial, precum Forbes (Statele Unite și Marea Britanie), Vogue, Daily Mail, Euro News, El Mundo, Condé Nast sau Lonely Planet. De asemenea, Asociația European Best Destinations colaborează cu peste 400 de birouri turistice europene. Până în 2015, EBD a fost o organizație non-profit, iar în prezent este marcă înregistrată. Lucrează în principal cu rețeaua Eden, iar anual organizează 3 competiții majore, votate de milioane de turiști din toată lumea: Best Destinations of the year, Best Ski Resorts, Best Christmas Markets (Cele mai bune destinații ale anului, Cele mai bune stațiuni de schi, Cele mai bune piețe de Crăciun)”, potrivit proiectului de hotărâre al municipalității.

În cazul în care proiectul va trece de votul consilierilor locali, Primăria va trebuie să achite taxa de participare în cadrul competițiilor European Best Destinations, de 24.480 euro. Aceasta va fi plătită în lei, în două tranșe, la cursul de schimb valutar din ziua efectuării plății.

Nominalizarea în vederea participării la competițiile European Best Destinations 2021 îi oferă șansa Craiovei de a se redresa după perioada de pandemie prin creșterea vizibilității din punct de vedere turistic.

„Având în vedere contextul pandemiei cu toate restricțiile impuse în ultimul an și necesitatea relansării economiei și turismului, este importantă creșterea vizibilității municipiului la nivel internațional. Craiova dorește să atragă un număr mare de turiști, iar acest lucru nu se poate realiza decât prin promovarea municipiului nostru prin modalități specifice la nivel internațional, care garantează performanța și conferă unicitate acestei acțiuni strategice.

Propunem ca taxa de participare la această competiție să fie achitată din sumele colectate la bugetul local din taxa specială turistică, având în vedere specificul acestei taxe, conform HCL 362/2020, Anexa 5, punctul 60 și contribuind, astfel, la colectarea unor sume și mai mari la bugetul local ce urmează să provină din creșterea numărului de turiști, ca efect al promovării municipiului la nivel internațional”, sunt de părere autoritățile locale.

Potrivit adresei emise, Craiova se diferențiază de alte destinații românești și poate fi promovată la mai multe categorii precum: cele mai bune destinații culturale din Europa, cele mai bune destinații pentru un city break sau la categoria cele mai bune muzee din Europa. Propunerea European Best Destinations este de a fi creată o pagină personalizată despre Craiova, care va permite promovarea municipiului timp de 12 luni pe cel mai vizitat site dedicat turismului din Europa. Această promovare va începe în ziua plății taxei de participare (timp de 12 luni). Astfel, Craiova va fi promovată pe cele mai bune destinații europene, printre cele mai bune city break-uri, cele mai bune destinații culturale și printre cele mai bune muzee din Europa (timp de 12 luni).

Totodată, se va adăuga o promovare a Craiovei pe site-ul www.europeanbestdestinations.com, dar și în mass-media internațională precum Forbes și Condé Nast Travellers. Mai mult, se va crea o pagină personalizată despre Târgul de Crăciun din Craiova, pagină ce va fi online, timp de 12 luni, de la data plății taxei de participare. În urma achitării acestei taxe, Craiova va fi, de asemenea, selectată printre cele mai bune 20 de piețe de Crăciun din Europa, alături de Viena, Budapesta, Basel, Tallinn, Manchester, Bruxelles, Paris, va primi logo-uri personalizate „Cele mai bune Târguri de Crăciun din Europa – Nominalizat”.

Politica