vineri, martie 29, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Nave din România, încărcate cu cel puțin 130.000 de animale vii, blocate în Canalul Suez

Zece vapoare din România, încărcate cu cel puțin 130.000 de animale vii, sunt blocate în Canalul Suez, în drumul lor către ţări terţe din Orientul Mijlociu. Blocajul este cel mai mare din istorie și vine după eșuarea celui mai mare cargo din lume. 

„Blocajul este cel mai mare din istorie şi a survenit marţi 23 martie în urma eşuării Ever Given, cel mai mare cargo din lume care măsoară 400 metri lungime, cântăreşte 220 mii tone şi a blocat canalul Suez pe întreaga sa lăţime. În ciuda eforturilor permanente ale autorităţilor egiptene, nava nu a putut fi mişcată şi nu se ştie când va fi remediată situaţia”, a transmis, sâmbătă, Animals International.

Directorul organizaţiei, Gabriel Păun, susține că ar putea fi „cea mai mare tragedie maritimă din istoria omenirii”.

Policlinica Buna Vestire Craiova

”Situaţia în Suez este critică şi riscă să devină cea mai mare tragedie maritimă din istoria omenirii care implică animale vii. Dacă animalele rămân fără apă şi hrană atunci vor începe să se împingă unele în altele şi vor muri toate. A fost cazul celor 14.800 de oiţe din România de pe vaporul Trust 1 în drum spre Iordania acum câţiva ani. Toate au murit când nava a rămas fără apă de băut”, a declarat Gabriel Păun, directorul UE al Animals International.

Autoritățile sanitar veterinare spun că au luat legătura cu proprietarii navelor care au dat asigurări că au stocuri suficiente pentru animale și că vapoarele au instalații de desalinizare în cazul în care apa potabilă se termină. Armatorii ar fi găsit chiar soluții de a realimenta în alte porturi sau de a descărca animalele în alte locuri decât destinațiile programate.

Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor a instituit sâmbătă o celulă de criză. Sunt căutate cele mai bune variante pentru ca cele 130.000 de mii de animale să nu fie ucise de foame, sete, căldură sau de supraaglomerare. Primul pas a fost oprirea, pe 24 martie, a tuturor navelor care urmau să plece spre aceeași destinație și să rămână și ele blocate înainte de intrarea în canal.

”Momentan, navele au apă și hrană pentru animale. S-au încărcat cu o cantitate suplimentară e 25%. Sunt în așteptare în Mediterană, 5 în Marea Egee și 6 în așteptare. Opțiunea pentru cele 5 nave care sunt în Marea Egee de a se întoarce, le-am dat posibilitatea să se întoarcă pentru că sunt la distanță de 4, 5 zile e Midia. O altă măsură este de a debarca animalele în porturi apropiate, care să asigure condiții de protecție pentru animale”, a declarat, sâmbătă, Viorel Chioveanu, președintele ANSVSA, la Digi24.

Peste 200 de nave sunt blocate la cele două capete ale Canalului Suez, cea mai importantă cale maritimă de acest fel din lume. Blocajul costă comerțul mondial 400 de milioane de dolari pe oră, scrie digi24.ro

În aprilie 2016, un cargobot a eșuat și a blocat culoarul navigabil pentru două zile. Apoi, în iulie 2018, canalul a fost închis pentru câteva ore după ce o navă grecească a suferit o avarie la motor și a provocat o coliziune în care au fost implicate alte patru vapoare.

Și alte căi navigabile au suferit perturbări ale traficului. Spre exemplu, Canalul Panama s-a închis pentru o zi în 1989, când forțe militare americane au organizat un atac asupra țării pentru a-l înlătura pe dictatorul Manuel Noriega.

Politica