Conecteaza-te cu noi

Eveniment

Sindicaliștii CFR au pichetat Prefectura județului Dolj

Publicat

pe

Ceferiștii, nemulțumiți de atitudinea cu care Guvernul tratează sectorul feroviar, au organizat, miercuri, un protest în fața Prefecturii Dolj.

Aceștia vor să le atragă atenția guvernanților, întrucât promisiunile de modernizare a sistemului feroviar român par să fie simple vorbe.

,,Am venit cu o soluție pe cele trei societăți feroviare – Marfă, Călători, Infrastructură. Una dintre doleanțele noastre este ducerea acestei societăți de Marfă, singura societate pe care o are România. S-o ajute să iasă din  impasul cu contractele cu statul român, care este majoritar ca acționar și care a dus-o, prin managerii puși, în sapă de lemn, în sensul că este falimentată. Mai are termen 6 luni de zile să plătească datoriile către celelalte societăți cu care lucrează.

Noi am cerut atât – să fie trași la răspundere cei responsabili, managerii care au avut această societate, CFR Marfă, și care după ce au coordonat societatea o perioadă mai scurtă sau mai lungă, și au adus-o în stadiul de privat”, susține unul dintre liderii de sindicat.

În ciuda eforturilor depuse până acum în vederea îmbunătățirii calității managementului feroviar,  reprezentanții CFR spun că Guvernul ignoră, pur și simplu, acest sector de industrie.

,,În urma discuțiilor pe care le-am avut cu ministrul Transporturilor, referitoare la refacerea infrastructurii sistemului feroviar, am observat ca la direcția de buget îndreptată către societățile de cale ferată, atât Marfă, Călători și Infrastructură, precum și la salariile ceferiștilor, lasă de dorit. Ca atare, este vorba despre populația, care este expusă unui risc atunci când circulă cu trenul, dar și expunerea salariatului ceferist care lucrează cu energia electrică și care subapreciat.

Noi avem o lege care ne promovează drepturile – se numește Legea statutului personalului feroviar, o lege organică, adoptată anul trecut, pe care am auzit că vor să o amâne pentru un an de zile. Deci practic am fost mințiți, pentru că fusese prelungită undeva la doi ani de zile, însă, ca o agresivitate a noastră față de ministrul Drulă, peste noapte s-a modificat și a ajuns undeva la pragul la care a fost inițiată, de un an de zile, până la 1 aprilie 2022.

Să sperăm că este o întâmplare ca 1 aprilie este Ziua minciunii, iar acest statut al feroviarului, care, în viziunea noastră, nu mai putea să suporte sub nicio formă această amânare, va fi aplicat. Am venit cu soluții pe care le-am prezentat Guvernului României în vederea redresării. Am solicitat un buget multianual, să se aplice o strategie, astfel încât dacă pleacă o clasă politică și vine alta, să dea continuitate, adică să avem o garanție asupra organizării, care în mare măsură a fost derulată numai de resursa umană – oameni care au dus greul căii ferate și care au înlăturat riscul circulației trenurilor, astfel încât cetățeanul să fie în siguranță”, a completat sindicalistul.

Este, așadar, nevoie de o reformă care să revitalizeze sectorul feroviar și să-l aducă la standarde europene, așa cum ar fi normal.

,,Reforma de la calea ferată înseamnă asumarea unui plan multianual de investiții, responsabilitate politică și managerială, viziune și determinare, nicidecum abordări contabilicesti meschine și singulare la nivel european în ceea ce privește forma și conținutul acestora.

În condițiile în care în toate țările europene se investește cu încredere în calea ferată, iar în România acest sector economic este pus și astăzi, în secolul XXI, între paranteze, având în vedere că noi, ceferiștii, suntem din nou ignorați și sacrificați în baza unor abordări și decizii cel puțin discutabile și cinice din punct de vedere social și ținând seama că noul Guvern și-a formulat deja abordarea generala și specifică față de întreaga problematică de la calea ferată, ne-am asumat protestul de miercuri, 17 februarie 2021, ca un prim semnal sindical foarte serios pe care dorim să-l comunicăm public.

Ne păstrăm totuși speranța că cei care astăzi conduc România vor înțelege că abordările lor trebuie să fie constructive, să ofere randamente economice pozitive și să garanteze consistență obligației sociale pe care aceștia o au și față de fiecare lucrător de la calea ferată”, se arată într-un comunicat emis de ceferiști.

Continue Reading