joi, aprilie 18, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Industria navelor de croazieră, sistată de pandemie

Zeci de nave de croazieră în care s-au investit sute de milioane de dolari așteaptă să-și reia traiectoria după ieșirea din pandemie. Finalul lunii octombrie a anunțat finalizarea uneia dintre cele mai exclusiviste nave de croazieră, Silver Moon, care s-a alăturat flotei Silversea Cruises, parte a grupului Royal Caribbean. Investiția a costat aproximativ 380 de milioane de dolari, iar acum nava este nevoită să aștepte până la primăvară pentru turul său inaugural. Cele 20 de luni de muncă aferente construirii navei nu au fost celebrate cu petreceri fastuase, ca până acum, lansarea acesteia fiind urmărită printr-o teleconferință de la Miami de către șefii Royal Caribbean, potrivit Digi24, care citează Bloomberg.

„Este dureros din mai multe puncte de vedere. Toată energia care a mers în design, crearea de activităţi şi locaţii unice, toate aceste investiţii, după care iei în primire o navă cu care nu poţi să faci ce ştii mai bine, să oferi cele mai bune vacanţe din lume”, spune directorul financiar de la Royal Caribbean Group, Jason Liberty. Totodată, cel puţin 10 nave de croazieră, cu un cost cuprins între 75 de milioane de dolari şi un miliard de dolari, au fost finalizate în perioada pandemiei, ceea ce reprezintă o investiţie de peste 3,84 miliarde de dolari pentru industria croazierelor. Alte trei nave au fost lansate la apă la începutul anului, însă toate acestea sunt în aşteptare până când autorităţile sanitare din întreaga lume îşi dau acordul pentru reluarea croazierelor.

În prezent însă toate aceste nave nu fac decât să genereze pierderi de miliarde de dolari pentru companiile de croazieră.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Printre cele mai afectate sunt nave precum Virgin Voyages dedicată adulţilor şi Ritz-Carlton Yacht Collection pe segmentul călătoriilor de lux. Aceste companii au investit în mai multe nave de croaizeră în lipsa unor venituri suplimentare care să amortizeze costurile, primul lor an de operaţiuni fiind anulat din cauza pandemiei de Covid-19. Mai grav, cele două branduri vizează clienţi noi ai croazierelor şi care ar putea să fie deosebit de reticenţi post-pandemie astfel că debutul operaţiunilor a fost amânat pentru 2021.

Cu toate acestea, contextul pandemic nu a fost în totalitate neavantajos, întrucât a întârziat construcția unor noi nave. Anul acesta, vestea întârzierii nu a fost percepută drept una negativă, lăsându-le timp companiilor să-și finalizeze lucrările și ulterior să semneze cecurile din care să-și încaseze banii. Astfel, situația în sine ar trebui să ajute la diminuarea pierderilor de numerar până când vor fi reluate croazierele, lucru care rămâne de văzut în funcție de momentul redeschiderii granițelor.

Andreea TIGOIANU

Politica