joi, aprilie 25, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Rafila: Trebuie să îi determinăm pe elevi să meargă la școală, nu să o refuze

Profesorul Alexandru Rafila trage un semnal de alarmă privind măsurile care se aplică în școli și arată că nu trebuie aplicate modele unice, ci trebuie o adaptare de la caz la caz.

Invitat la Digi24, Rafila a spus că elevii trebuie să fie determinați să meargă la școală, nu să ajungă să o refuze și să o perceapă ca pe un stres, o povară.

”Trebuie să fim mai creativi, mai permisivi, mai flexibili, să nu aplicăm modele unice..

Policlinica Buna Vestire Craiova

Depinde și de conducerea școlii și de comunitatea unde sunt copiii și lipsa asta de imaginație în aplicarea măsurilor va face ca unii dintre părinți sau copii să respingă aceste măsuri. Scopul nostru e să-i atragem să respecte măsurile, nu să îi ostilizăm!”

De asemenea, Alexandru Rafila a declarat că ar fi foarte greșit să transmitem mesaj că numărul creșterilor se datorează școlii, pentru că școala a început abia de 2 zile, a subliniat Rafila.

„Creștem, va exista o creștere, rămâne să vedem cât de importantă va fi și ce impact va avea deschiderea școlilor. Dacă protejăm bătrânii, nu vom avea probleme.

Copiii când pleacă de la școală interacționează unii cu alții, asta nu putem să ținem sub control și aș pleda și pentru o regândire a măsurilor în anumite școli. Trebuie să adaptăm măsurile cu situația din fiecare școală, încât copiii să nu sufere, să se simtă confortabil, să nu meargă la școală și să simtă o frustrare, un stres pentru că, altfel, școala va deveni pentru ei o povară, nu o zonă de atracție. Noi trebuie să-i determinăm să meargă la școală, nu să refuze școala.

De exemplu, scenariul galben aplicat unei școli în care sunt 15 elevi în clasă și școala în care am 36 de elevi. Scenariul hibrid are rost în școala cu 36, dar e inutil în cazul unei școli în care sunt 15 elevi. Aplicarea de măsuri unice unor situații diferite nu știu dacă e cea mai potrivită soluție”.

Politica