sâmbătă, aprilie 20, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Continuăm să învățăm și în pandemie, dar cum? Paradoxul examenelor naţionale, în perioada COVID-19

Doar 25% dintre copiii din mediul rural merg la şcoală la pregătirea pentru examene, însă 70% dintre părinţi spun că îşi vor trimite copiii să dea Bacalaureatul şi Evaluarea Naţională

Mai puţin de o treime dintre copiii din programele World Vision România vor merge la şcoală în perioada 2 – 12 iunie, la pregătirea pentru examenele naţionale. Cu toate acestea, conform informaţiilor oferite de părinţi, 70% dintre aceştia spun că îşi vor trimite copiii pentru a da examenele de Bacalaureat şi Evaluare Naţională.
Cei 75% dintre copiii care au spus că nu vor merge la şcoală în cele zece zile de pregătire au invocat motive legate de siguranţă a lor şi a familiei, cel mai des întâlnite fiind:
– Părinţi sau bunici care sunt în categoriile aflate la risc pentru COVID-19.
– Lipsa de încredere în capacitatea şcolilor de a asigura posibilitatea de a se respecta distanţarea socială şi regulile legate de igienă.
– Teama de îmbolnăvire în mijloacele de transport în comun pe care copiii le folosesc pentru a ajunge la şcoală.
– Lipsa de claritate în ceea ce priveşte măsurile luate de autorităţi pentru prevenirea îmbolnăvirilor în perioada în care copiii merg la şcoală şi respectarea măsurilor de protecţie.

Copiii din programele World Vision România sunt din mediul rural, preponderent din familii vulnerabile, însă procentul de copii care vor participa la pregătirea pentru examene este asemănător şi în oraşele mari. Conform unui sondaj dat publicităţii de Inspectoratul Bucureşti, aproape 23% dintre elevii din București au anunțat până vineri, 22 mai, că vor veni la școală, fizic, în perioada 2-12 iunie, pentru a se pregăti de Evaluarea Națională și Bacalaureat. Cei mai mulți sunt din clasele a VIII-a – 4.521 de elevi, față de 3.214 liceeni în clasele a XII-a – a XIII-a care și-au exprimat această opțiune.
Reprezentanţii elevilor din programele World Vision România au cerut încă de la începutul lunii mai ministrului Educaţiei, printr-o scrisoare deschisă, un plan de măsuri concrete, comunicate clar, care să asigure atât infrastructura necesară pentru protecţia copiilor şi a profesorilor, cât şi eficienţa actului educaţional în aceste condiţii înainte de întoarcerea la şcoală.
Fundaţia World Vision România reiterează solicitarea către Ministerul Educaţiei și Cercetării de a comunica clar părinţilor şi elevilor cum se vor aplica măsurile de protecţie incluse în Ordinul comun semnat cu Ministerul Sănătății în 8 mai şi publicat în Monitorul Oficial în 12 mai prin care au fost stabilite o serie de măsuri pentru desfășurarea activităților de pregătire şi în vederea susţinerii examenelor de Bacalaureat şi Evaluare Naţională în unitățile de învățământ, în condiții de siguranță, în contextul prevenirii și combaterii îmbolnăvirilor cu COVID-19. Informarea părinţilor şi elevilor şi asigurarea acestora că măsurile stabilite vor fi aplicate şi monitorizate cu atenţie este un factor care poate contribui la creşterea ratei de participare atât la pregătirea pentru examene, cât şi la Evaluarea Naţională şi Bacalaureat.
„Este foarte important să continuăm să învățăm și să găsim soluții care să permită accesul copiilor la educație și în perioade neobișnuite, așa cum este aceasta. Educația trebuie să fie o prioritate pentru părinți și pentru întreaga comunitate. Însă ceea ce vedem zilele acestea ne demonstrează în continuare contrariul, iar acest drept fundamental al copilului, educația, este tratat cu superficialitate. Numărul foarte mic al elevilor care vor participa la pregătirea pentru examene este un semnal de alarmă pentru autorităţi, mai ales după o perioadă în care aproape un sfert dintre copiii României nu au avut acces la educaţia online. Cu siguranță rezultatele la examenele naţionale în acest condiţii vor fi slabe, sub nivelul anilor trecuţi. Este esenţial ca toate părţile implicate în sistemul de educaţie, de la noi, ONG-urile care activăm în acest domeniu, la autorităţile responsabile, să ne punem împreună resursele, să evaluăm situaţia la zi, să facem un plan de remediere şi recuperare a deficitului educaţional acolo unde este nevoie, cu precădere în mediile defavorizate şi în mediul rural. Suntem în prag de examene, iar în sistemul de educație ceea ce domină este haosul și lipsa unor măsuri coerente și clare care să permită accesul copiilor la educație în condiții de siguranță”, a declarat Mihaela Nabăr, directorul executiv al World Vision România.

Policlinica Buna Vestire Craiova

World Vision România

Politica