Directorul AJOFM Mehedinți, Ioan Suru, a informat
ieri, 6 aprilie, că s-au înregistrat 306 solicitări pentru somaj tehnic în județ, de la 1 aprilie până în acel
moment. Anunțul a fost făcut într-o întâlnire a directorului cu prefectul
Cristinel Pavel.
Cererile necesare obținerii sprijinului oferit de
Guvern, pe perioada stării de urgență, sub forma șomajului tehnic se depun la
AJOFM Mehedinți începând de miercuri, 1 aprilie.
„Am început să primim cereri din data
de 1 aprilie pentru perioada 16 – 31 martie a.c.. Pentru luna aprilie, cererile
se vor depune începând cu data de 1 mai a.c. Până la această oră am primit 306
solicitări pentru 1.450 de persoane din partea agenților economici din Mehedinți,
pe emailul mehedinti@anofm.guv.ro . Suntem bine organizați, în fiecare zi
primim aceste email-uri, suntem mobilizați cu un efectiv de 15 angajați care
lucrează numai pentru șomajul tehnic”, a explicat directorul Ioan Suru.
Prefectul Cristinel Pavel a inițiat discuția cu
directorul AJOFM, pe tema somajului tehnic, pentru a verifica funcționarea
procesului de depunere a cererilor prin poșta electronică.
„Guvernul României sprijină salariaţii angajatorilor
aflaţi în şomaj tehnic prin acoperirea integrală a fondurilor aferente. Pentru
că întreaga comunicare între solicitanţi şi instituţiile vizate, respectiv
solicitările şi depunerea documentelor, se face prin poşta electronică, am vrut
să mă asigur că activitatea de depunere a cererilor din partea agenților
economici decurge fără probleme”, spune prefectul.
Angajatorii care au salariaţi prin Contracte
Individuale de Muncă (CIM) şi pe care i-au înregistrat în REVISAL ca intrând în
şomaj tehnic, se adresează Agenției județene pentru ocuparea forţei de muncă
din judeţul în care angajatorul are sediul social.
Întreaga comunicare între solicitanţi şi instituţiile
vizate, respectiv solicitările şi depunerea documentelor, se face prin poşta
electronică.