miercuri, aprilie 24, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Tribunalul Gorj va judeca doar cazurile urgente

Activitatea Tribunalului Gorj va fi restrânsă pentru a preveni răspândirea cazurilor de infectare cu noul virus. Astfel, instanțele vor judeca doar cazurile urgente.

„Prin cauze urgente se înţeleg şi: căi extraordinare de atac, incidente procedurale, cereri reexaminare taxă timbru, cereri reexaminare a încheierii de anulare a cererii, cereri de acordare facilităţi sau ajutor public judiciar; îndreptare eroare materială și completare/lămurire dispozitiv aferente cauzelor urgente enumerate pe materii, de către fiecare secţie. Celelalte cauze vor fi soluționate cu respectarea termenului rezonabil de soluționare, acordându-se, în raport de situația epidemiologică existentă, termene începând cu luna aprilie 2020. Fiecare complet de judecată va preschimba în cazul acestor pricini termenul de judecată deja stabilit în măsura în care există posibilitatea încunoștințării în timp util a părților cu privire la noul termen de judecată. Dacă preschimbarea termenului nu se poate realiza din motive obiective de imposibilitate de încunoștințare a părților în timp util, completul de judecată, ținând seama de Hotărârea nr.6/2020 a Adunării Generale a Judecătorilor din cadrul instanței, va anunța justițiabilii ce cauze se vor judeca în ședința respectivă, anume cele urgente, pentru restul cauzelor anunțându-se termenul ulterior pentru care vor fi toate părțile citate în vederea respectării dreptului la un proces echitabil. În cauzele în care există posibilitatea împlinirii termenului de prescripție a răspunderii penale măsurile anterioare nu se aplică. În cauzele penale cu arestați se va proceda, conform Hotărârii nr.6/2020 a Adunării Generale a Judecătorilor, la audierea, în sistem de videoconferință, în scopul protejării sănătății publice, apreciindu-se de completul de judecată asupra posibilității declarării ședinței nepublice”, se arată într-un comunicat de presă al Tribunalului Gorj.
Totodată, accesul persoanelor în sediul instanțelor de judecată va fi permis, în perioada de referință, doar la ora fixată pentru judecarea cauzei în care au fost citate sau pentru care se prezintă împuternicire avocațială/procură de reprezentare.
„În situația termenului în cunoștință, va fi pus la dispoziția efectivului de jandarmi care asigură paza sediului instanței un exemplar al listei ședinței de judecată, prin grija grefierului de ședință. În acest caz, jandarmii, în urma identificării persoanei în condițiile legii, vor permite accesul persoanei care demonstrează că este chemată într-un proces pe rol. Persoanele care vin la instanță pentru a beneficia de serviciile de registratură/arhivă vor respecta dispozițiile/măsurile luate de conducerea instanței, afișate la intrarea în sediu, în sensul că vor intra într-un număr de maxim două persoane și vor depune cererile/solicitările scrise la biroul deschis în apropierea intrării de acces în instanță persoanei desemnate în acest scop. Programul de lucru cu publicul la registratură/arhivă este de două ore între orele 1000-1200 și este limitat la depunerea/ridicarea înscrisurilor ce fac obiectul solicitărilor persoanelor”, se mai arată în comunicatul de presă.

Politica