sâmbătă, aprilie 20, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Sindicaliştii acuză Ministerul Educației că vrea copii bolnavi și obezi în școli

Un proiect al Ministerului Educaţiei care prevedea eliminarea totală a orelor de educaţie fizică de la clasele pregătitoare şi I, dar şi reducerea unei ore de la clasa a II-a a revoltat profesorii. Sindicaliştii din învăţământ acuză ministerul că încurajează un regim de viaţă nesănătos şi creşterea obezităţii în rândul elevilor. În plus, ei avertizează că prin propunerea Ministerului Educaţiei 1.500 de profesori de sport vor rămâne fără loc de muncă. Ministrul Educației Naționale, Ecaterina Andronescu, a negat că un astfel de proiect ar fi fost întocmit. Documentul a fost obţinut şi publicat pe edupedu.ro.

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ solicită Ministerului Educației Naționale să anuleze proiectul de ordin.

„Federația Sindicatelor Libere din Învățământ atrage atenția asupra propunerii Ministerului Educației Naționale prin care se dorește modificarea planurilor-cadru din învățământul primar. Concret, printr-un proiect de ordin de ministru, se dorește eliminarea a: 2 ore / săptămână de educație fizică la clasa pregătitoare, 2 ore / săptămână la clasa I și 1 oră / săptămână la clasa a II-a. Printr-un simplu ordin, Ministerul Educației Naționale afectează sănătatea elevilor noștri și încurajează obezitatea în rândul acestora!

Policlinica Buna Vestire Craiova

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ reamintește ministrului Educației Naționale faptul că, potrivit studiilor, în România, 1 din 4 copii suferă de obezitate. Datele Organizației Mondiale a Sănătății de supraveghere a obezității copiilor din Europa (COSI) indică pentru România, la copiii de 8 ani, o prevalență a obezității de 11,6% și a supraponderabilității de 26,75 %. Prin urmare, avem nevoie de ore de educație fizică în școli, altfel vom avea copii obezi sau cu alte afecțiuni.

Un alt efect negativ al acestui ordin este concedierea a cel puțin 1.500 de profesori de sport, din unitățile școlare din întreaga țară. Colegii noștri vor fi pur și simplu trimiși acasă, în șomaj, în condițiile în care sistemul de învățământ are nevoie de personal didactic calificat și de programe care să încurajeze sportul și mișcarea de la vârste cât mai mici”, se arată într-un comuicat de presă al FSLI.

Sindicaliştii arată că, potrivit propunerii ministerului, în locul orelor de sport ar urma să apară disciplina „joc și mișcare”, care va fi predată de învățătoare. Ei spun că înlocuirea profesorilor de sport cu învățătoarele reprezină o formă mascată de reducere a costurilor din educație, deși guvernanții s-au lăudat cu creșterea fondurilor pentru acest sistem.

„Ministrul Educației Naționale trebuie să retragă de urgență acest proiect de ordin cu consecințe negative asupra sănătății elevilor, dar și asupra cadrelor didactice care vor rămâne fără loc de muncă. Suntem atât de săraci încât nu ne mai preocupă sănătatea și dezvoltarea armonioasă a elevilor și ne gândim să facem economie pe spatele copiilor, afectându-le viața? Este o cale greșită și MEN trebuie să răspundă prin anularea acestui proiect. În plus, ce soluții vor avea colegii noștri forțați să plece din sistemul de învățământ? Este evidentă lipsa consultării unor specialiști, înainte de a se face această propunere, prin care se dorește doar reducerea bugetului pentru educație”, a declarat Simion Hăncescu, președinte FSLI.

Deşi Ecaterina Andronescu a negat existenţa documentului, cei de la edupedu.ro au arătat şi că proiectul de ordin este însoțit de un referat de justificare a acestei măsuri, semnat de directorul adjunct al Institutului de Științe ale Educației, Magdalena Balica, aprobat de secretarul de stat pentru învățământul preuniversitar Ionel Florian Lixandru și de secretarul general al Ministerului Educației, Dănuț Ghican, și datat 31 ianuarie 2019.

Conform sursei citate, în referat, se arată următoarele argumente pentru transferarea orelor de la Educație fizică la Joc și mișcare:

– „Actualul plan-cadru pentru învățământul primar a fost aprobat în anul 2013 prin Ordinul ministrului educației naționale nr. 3371/2013. Elevii înscriși în prezent în clasa a VI-a sunt prima generație care a parcurs un nou curriculum și care a studiat după un nou plan-cadru de învățământ. Există, prin urmare, experiența implementării pe un întreg ciclu de învățământ a noului curriculum pentru învățământul primar.”

– „Există semnale din partea părinților, cadrelor didactice și echipelor de conducere a școlilor cu privire la dificultățile de adaptare a copiilor din primii ani de școală la disciplina Educație fizică. În condițiile în care adaptările la particularitățile de vârstă nu sunt realizate suficient de către profesori, orele de educație fizică din primii ani de școală creează unele dificultăți de adaptare pentru unii copii la activitate. Prin urmare, dezvoltarea competențelor specifice disciplinei Educație fizică, la clasele pregătitoare, clasa I și parțial la clasa a II-a, se va realiza prin intermediul disciplinei Joc și mișcare.”

Politica