Conecteaza-te cu noi

Actualitate

S-a semnat contractul cu operatorul județean de salubrizare al județului Dolj

Publicat

pe

Președintele Consiliului Județean Dolj, Ion Prioteasa, și directorul ADI ECO Dolj, Adela Plăcintescu, au semnat marți contractul cu operatorul județean de deșeuri, la nivelul Doljului, IRIDEX Group. Acest contract încheiat pe o perioadă de opt ani are o valoare de 250 de milioane de lei și prevede colectarea selectivă a gunoiului din tot județul și transportul acestuia la stațiile de sortare și de compost construite în cadrul masterplanului județean de deșeuri. Reprezentanții IRIDEX au menționat faptul că vor demara cât mai repede operațiunea de colectare a deșeurilor, care cuprinde printre altele și furnizarea de containere pentru colectare selectivă pentru populație, activitatea efectivă urmând să ia startul, cel mai probabil, la 1 august. Momentan, Craiova nu va beneficia de acest serviciu, cunoscut fiind faptul că nu a fost soluționată problema containerelor de gunoi îngropate. În total, la nivelul județului Dolj se va acționa cu 300 de angajați, după estimările operatorului.

Acest contract reprezintă, potrivit președintelui Consiliului Județean Dolj, Ion Prioteasa, un pas important făcut în cadrul unuia dintre cele mai de seamă proiecte ale instituției pe care o reprezintă. „Este o zi deosebită pentru noi, semnând acest contract, ne apropiem de finalizarea unuia dintre cele mai importante proiecte pentru județul nostru. Am avut și altele cu o valoare mai mare, dar acesta este cel mai mare proiect gestionat direct de colegii din cadrul Consiliului Județean Dolj. Este un pas important pe care îl facem și am și vorbit cu domnii de la IRIDEX ca, înainte să intre efectiv în localități, să facem o campanie de asanare la nivelul întregului județ, cu voluntari, cu oricine are disponibilitatea să ne ajute, pentru că sunt zone în care situația este destul de gravă. Sperăm ca încet, încet toți locuitorii județului să conștientizeze că aceste gunoaie aruncate la marginea drumului ne afectează pe noi, pe copiii și nepoții noștri. Avem nevoie și de sprijinul cetățenilor. Dumnealor trebuie să înțeleagă de fapt scopul acestui mare proiect, un proiect de aproximativ 54 de milioane de euro și să respecte anumite reguli de colectare a deșeurilor”, a declarat președintele CJ Dolj, Ion Prioteasa.

Containerele îngropate, hop pentru Craiova

Firma care se va ocupa de colectarea deșeurilor la nivelul Doljului nu va opera, pentru început, în municipiul Craiova întrucât aici nu au fost montate acele containere îngropate. S-a ajuns în această situație întrucât licitația a durat nepermis de mult, după cum a spus șeful administrației județene. Referitor la angajații firmei municipale de salubritate, unitate care își va pierde parte din obiectul de activitate, Prioteasa i-a asigurat că nu vor rămâne fără serviciu. „Semnăm acest contract și oarecum cu inima strânsă pentru că municipiul Craiova nu va beneficia de acest serviciu până nu se va rezolva aspectul containerelor îngropate. S-a întârziat din cauza faptului că licitația a durat nepermis de mult, dar acum am înțeles că lucrurile încep să intre în normal. Va dura aproximativ 12 luni, acesta este termenul de realizare a lucrărilor cu acele containere. Vrem să dăm și un semnal de liniștire către cei de la Salubritate, care se gândesc poate că își vor pierde locurile de muncă. Să nu își facă griji, pentru că vor fi preluați, și de la Craiova și din celelalte orașe, așa cum spune înțelegerea pe care am semnat-o cu operatorul general, care va trebui să aibă câteva sute de angajați la noi în județ”, a completat Prioteasa.

Tarife de 3,5 și 7,5 lei/persoană

Potrivit șefei ADI ECO Dolj, Adela Plăcintescu, există și un maxim al tarifelor pe care urmează a le plăti doljenii, fiind diferențe între mediul rural și cel urban. Astfel, tariful maximal perceput populației în 2018 va fi de 7,5 lei/persoană în mediul urban și 3,5 lei/persoană în mediul rural. Șefa ADI ECO Dolj a mai punctat faptul că acest contract este unul complex întrucât acoperă o arie mare de localități (110) și are drept scop colectarea separată și transportul mai multor categorii de deșeuri: hârtie, carton, plastic, sticlă, biodegradabile, inclusiv colectări ocazionale.

Se va observa o schimbare a județului nostru”

La rândul său, vicepreședintele CJ Dolj, Cosmin Vasile, consideră că prin semnarea acestui contract se va rezolva o mare problemă a Doljului. „Primarii din județ așteaptă semnarea acestui contract. Este un pas extrem de important pentru noi. Sunt cetățeni care cu siguranță abia așteptau, la rândul lor, să rezolvăm și acest aspect. Se va observa, imediat după ce se va trece efectiv la treabă, o schimbare a județului nostru. Toate aceste acțiuni duc la un mediu curat, atât pentru cei care ne bucurăm acum de el cât și pentru cei care vin în urma noastră”, a spus Vasile.

Tot din estimări, vom avea nevoie de 300 de angajați”

Reprezentanții operatorului județean de salubrizare, IRIDEX Group, președintele Corneliu Pascu și directorul general Dan Anghel, se declară încântați de faptul că vor opera și în județul Dolj, dând asigurări că totul va decurge absolut normal, din punctul lor de vedere. Cei doi speră să nu apară însă probleme ce țin de proiect, având astfel de experiențe neplăcute în alte județe. Pentru a nu se ajunge aici este important de știut că cei care au întocmit proiectul ar fi trebuit să fie foarte bine conectați la realitatea din teren, după cum a explicat Pascu. „Imediat după semnarea contractului vom intra în faza de pregătire, vom angaja personal, vom intra în contact cu autoritățile, vom contacta agenții economici din județ, vom conștientiza populația în acest sens. Este foarte important ca oamenii să înțeleagă faptul că de ei depinde modul cum se face colectarea gunoiului. Sperăm ca totul să decurgă normal. După această fază de pregătire, estimăm noi că vom începe efectiv lucrul undeva la 1 august. Tot din estimări vom avea nevoie de 300 de angajați”, a completat directorul Iridex Group, Dan Anghel.

Proiectul „Sistem de management integrat al deşeurilor în judeţul Dolj“, are o valoare totală de 53,6 milioane de euro și include construirea a patru staţii de transfer al deşeurilor, în Calafat, Dobreşti, Băileşti şi Filiaşi, construirea a două staţii de compostare, în Craiova (Mofleni) şi Calafat, dar şi a unei staţii de sortare, în Craiova.

© 2021. Toate drepturile rezervate.