Olt: Bekaert, Prysmian şi Pirelli, discuţii cu ISJ pentru înfiinţarea de clase de învăţământ profesional dual

După modelul Alro, şi alte societăţi de pe platforma industrială a Slatinei vor să înfiinţeze clase cu învăţământ profesional dual.

Inspectorul şcolar pentru Învăţământul Profesional şi Tehnic, Vera Rachină, a declarat că, săptămâna viitoare, va avea întâlniri cu reprezentanţi ai Bekaert, Prysmian şi Pirelli pentru a le prezenta legislaţia privind înfiinţarea claselor privind învăţământul profesional dual.

Am trimis invitaţii la alţi operatori economici, este vorba despre Bekaert, Prysmian sau Pirelli, care au fost foarte încântaţi de învăţământul profesional dual. Luni, vom avea o întâlnire cu reprezentanţii acestor societăţi. Le vom prezenta încă o dată legislaţia în vigoare referitoare la învăţământul profesional dual şi avantajele pe care ei le au. De asemenea, le vom prezenta ce calificări putem să şcolarizăm, care sunt acreditate şi autorizate”, a declarat Vera Rachină.

Ea a adăugat că, în cazul în care calificările cerute de agenţii economici nu există la unităţile de învăţământ din judeţ, acestea se pot acredita pentru a îndeplini solicitările firmelor.

Dacă doresc altceva, există posibilitatea ca şcolile să se acrediteze. În principiu, încercăm înfiinţarea de clase cu învăţământ profesional dual la Colegiile Tehnice Metalurgic şi „Alexe Marin”. Din câte am vorbit cu cei de la Pirelli, ei chiar vor să se implice într-un astfel de proiect, fiind o dorinţă a noului manager”, a mai spus Vera Rachină.

Învăţământul profesional dual este o formă de organizare a învăţământului profesional şi tehnic cu următoarele caracteristici specifice: este organizat la iniţiativa operatorilor economici interesaţi, în calitate de potenţiali angajatori şi parteneri de practică; asigură oportunităţi sporite de educaţie şi formare profesională pe baza unui contract de parteneriat şi a unor contracte individuale de pregătire practică, prin pregătirea practică organizată în răspunderea principală a operatorilor economici; operatorii economici asigură pregătirea practică a elevilor, bursă la nivelul celei acordate din fonduri publice şi alte cheltuieli pentru formarea de calitate a elevilor; facilitează implicarea operatorilor economici în mecanismele decizionale la nivelul unităţii de învăţământ partenere.

Populare

Recomandări