REACTIVATE este un proiect deschis persoanelor aflate în șomaj, înregistrate la Serviciile Publice de Ocupare, cu vârsta de peste 35 de ani și a angajatorilor cu nevoi de recrutare (IMM-uri cu max. 250 de angajați, înregistrate în mod legal într-o țară a Uniunii Europene). Durata proiectului este până la sfârșitul lunii mai 2018. Suedia este partenerul principal într-un consorțiu cu parteneri în proiect și gestionează proiectul UE.
Partenerii de proiect: Danemarca, Irlanda, Portugalia, Slovenia, Spania.
Alte organizații care iau parte: România, Finlanda, Luxemburg, Azore și Madeira, Naturvetarna (Asociația suedeză oamenilor de știință), Tillväxtverket (Agenția suedeză pentru creștere economică și regională), Work-live-Stay Danemarca de Sud.
Prin proiect se oferă subvenții pentru mobilitate. Acestea se acordă pentru:
-
participare la interviu (suport financiar de 100-350 euro, în funcție de distanță);
-
relocare (350 euro/soț/copil, până la max. 1000 euro/familie);
-
curs de limbă străină (400 euro înainte de începerea cursului și 400 euro după finalizarea cu succes a cursului și după obținerea certificatului de curs);
-
recunoașterea calificărilor (400 euro, după depunerea cererii de recunoaștere către organul competent).
Reactivate își propune să asigure legătura dintre angajatorii cu posturi vacante greu de ocupat, cu candidații calificați din întreaga Europă. Angajatorii (în special IMM-urile) pot primi un pachet de servicii de mobilitate care conține:
-
servicii de recrutare (ajutor pentru publicarea posturilor vacante pe portalul EURES, medierea candidaților potriviți din străinătate);
-
informații cu privire la ce să se aștepte înainte de a angaja din străinătate.
Costurile acoperă:
-
pregătirea angajatului pentru adaptarea la locul de muncă;
-
pregătire lingvistică (limbă străină);
-
sprijin administrativ pentru adaptarea noului angajat
Condiţii pentru aplicanţi
-
șomeri în vârstă de peste 35 de ani;
-
cetățean al unei țări UE;
-
rezident legal într-o țară UE și aplicație pentru un loc de muncă într-o altă țară UE decât țara lui de reședință;
-
aplicaţie pentru sprijin financiar înainte de a părăsi țara, înainte de data la care este programat interviul și înainte de data începerii noului loc de muncă; sprijinul financiar nu poate fi plătit pentru aplicare retroactivă!
-
locul de muncă pentru care s-a aplicat trebuie să aibă o durată de cel puțin 6 luni şi să fie publicat pe portalul EURES;
-
programul de lucru trebuie să reprezinte cel puțin 50% dintr-o săptămână de lucru normală;
-
salariile și condițiile de muncă trebuie să fie în conformitate cu legislația naţională și practica de pe piaţa muncii, precum acordurile colective sau salariul minim pe economie;
-
nu se acceptă plată dublă (să nu fie plătită călătoria și nici cazarea temporară în timpul primei șederi, de către angajator sau alt proiect sau autoritate);
-
nu pot aplica cei care sunt angajaţi într-o țară și detaşaţi în altă țară;
Timpul de prelucrare cu privire la cereri este în jur de 2-4 săptămâni.
Pentru orice informaţii legate de program și completarea aplicațiilor, contactaţi consilierii EURES din cadrul agenţiilor judeţene pentru ocuparea forţei de muncă. Datele de contact ale acestora le puteţi găsi la adresa: http://www.eures.anofm.ro/contact.php.
AJOFM Vâlcea