joi, aprilie 25, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Poduri peste Dunăre făcute de chinezi?

Patru noi „Poduri ale prieteniei” ar putea fi construite între România și Bulgaria, iar pentru realizarea acestora România ar putea apela la “expertiza marilor companii de construcții chineze”.

Premierul Mihai Tudose s-a întâlnit, săptămâna trecută, la Palatul Victoria, cu ambasadorul Republicii Populare Chineze în România, Xu Feihong, întrevederea fiind axată pe proiecte de interes comun în plan economic și perspectivele de concretizare a colaborării pe aceste proiecte.

Avem în vedere proiecte importante în domeniul infrastructurii feroviare și rutiere pentru care și-au manifestat interesul companii mari din China, dar așteptăm ca și firmele mici să investească și să producă în România, pentru piața europeană”, a declarat șeful Executivului.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Un prim proiect evocat în cursul întrevederii este construcția unui pod suspendat peste Dunăre, la Brăila, cuprins în Master Planul General de Transport al României și pentru care a fost lansat deja anunţul de licitaţie, conform Guvernului României.

În cadrul întâlnirii de săptămâna trecută cu ambsadorul chinez, „premierul Mihai Tudose a menționat, de asemenea, proiecte de infrastructură de interes regional cum ar fi construcția unei autostrăzi București-Sofia sau construcția unei rețele de transport feroviar de mare viteză, pe pernă magnetică, dezvoltată în comun de România, Bulgaria, Serbia și, eventual, Grecia, după modelul celor deja funcționale în China. Sunt proiecte care pot beneficia de finanţări europene și care pot fi dezvoltate în regim de parteneriat-public privat, pentru care România poate beneficia de expertiza marilor companii de construcții chineze”, se arată într-un comunicat al Guvernului.

Acestea nu sunt însă primele proiecte transfrontaliere pe care România le-ar putea realiza cu vecinii de la sud de Dunăre, notează economica.net.

Sursa citată arată că, potrivit unor planșe apărute pe forumurile de infrastructură, preţurile estimative pentru construirea a patru poduri dunărene transfrontaliere se ridică la 867 milioane de euro.

Astfel, noul pod Giurgiu-Ruse are un cost estimat de 248 milioane euro, podul Oriahovo -Bechet ar urma să coste 217 milioane euro, podul Nicopole – Turnu Măgurele – 209 milioane euro, iar podul Silistra – Călăraşi 193 milioane de euro.

Sursa citată arată că preţurile pentru trei dintre poduri, Giurgiu – Ruse, Nicopole – Turnu Măgurele şi Silistra – Călăraşi, rezultă din studii de prefezabilitate realizate de către compania românească Transproiect 2001.

România și Bulgaria sunt legate acum prin două poduri. Este vorba despre Giurgiu – Ruse (Podul Prieteniei), deschis în 1954, și Calafat – Vidin, care a fost inaugurat în urmă cu patru ani.

Politica