vineri, aprilie 19, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Licitația pentru autostrada Craiova-Pitești a ajuns în instanță

Deși ar fi trebuit anulată până acum, procedura de achiziție pentru contractul ce privește revizuirea studiului de fezabilitate și elaborarea proiectului tehnic pentru autostrada Craiova-Pitești, procedură lansată în luna decembrie a anului trecut, a ajuns în instanță. Una dintre societățile contestatoare nu a fost de acord cu decizia Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor, așă că a făcut plângere în instanță. Toate acestea la o licitație care este sortită pieirii, având în vedere că s-a anunțat lansarea unei alte proceduri pentru – de data aceasta – drumul Craiova-Pitești. Nimeni nu pare să o anuleze, însă, momentan.

Licitația pentru revizuirea studiului de fezabilitate și elaborarea proiectului tehnic pentru autostrada Craiova-Pitești a ajuns în instanță, după ce unul dintre ofertanți, nemulțumit de o decizie a Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor, a făcut plângere la aceasta la Curtea de Apel București.

Vă informăm că pentru procedura de atribuire a contractului „Revizuire Studiu de Fezabilitate si Elaborare Proiect Tehnic pentru Autostrada Pitesti – Craiova”, a fost formulata Plângere la Curtea de Apel București, împotriva Deciziei CNSC nr.778/C2/618,764,787 din 11.04.2017, înregistrată la C.N.A.I.R. SA sub nr. 92/28488/25.04.2017”, se arată în documentul emis de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, postat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Obligă autoritatea contractantă la stabilirea unui termen de depunere a ofertelor, adecvat și suficient”

Decizia CNSC privește contestațiile mai multor firme și mai multe aspecte contestate. În concluzia deciziei, CNSC a admis, în parte, contestațiile, obligând autoritatea contractantă să elaboreze măsuri de remediere a procedurii, dar și să stabilească un termen de depunere a ofertelor adecvat, având în vedere că acesta a fost prelungit de șase ori, din decembrie, de la lansare, și până acum.

În temeiul art. 26 alin. (2) și (5) din Legea nr. 101/2016 privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, pentru considerentele evocate în motivarea prezentei, admite, în parte, contestaţiile formulate de ROMAIR CONSULTING S.R.L. și TECNIC Consulting Engineering România S.R.L., în contradictoriu cu COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A. Obligă autoritatea contractantă la elaborarea măsurilor de remediere a procedurii, la care s-a angajat prin punctul de vedere transmis în referire la contestația formulată de ROMAIR CONSULTING S.R.L., să răspundă solicitărilor de clarificări pe care contestatoarea TECNIC Consulting Engineering România S.R.L. i le-a transmis în data de 22.02.2017 (punctul A), și la publicarea în SEAP a acestora, în termen de 20 zile de la data primirii deciziei. Obligă autoritatea contractantă la stabilirea unui termen de depunere a ofertelor, adecvat și suficient pentru elaborarea ofertelor, în acord cu dispozițiile art. 152 alin. (1) și art. 161 din Legea nr. 98/2016”, se arată în decizia CNSC.

Totodată, Consiliul a și respins mai multe puncte ale constestațiilor. Una dintre societăți, SC Consitrans SRL, nemulțumită de decizie, a luat decizia de a merge mai departe în instanță. Termenul din dosar este stabilit la data de 8 mai.

De ce nu a fost anulată licitația până acum?

Toate acestea se petrec în contextul în care a fost anunțată, de către premierul Sorin Grindeanu, atunci când acesta a venit într-o vizită la uzina Ford de la Craiova, lansarea unei noi proceduri de achiziție pentru proiectarea și execuția unui drum între Craiova și Pitești. Ulterior s-a aflat că acesta va fi un drum expres și nu o autostradă. Proiectul tehnic va avea la bază studiul de fezabilitate pe care CNAIR îl deține încă din anul 2007, după cum Jurnalul Olteniei a aflat în urma unei solicitări oficiale făcute la CNAIR.

De ce nu a fost anulată încă această licitație? Nu există încă o decizie clară în ceea ce privește acest drum? Sunt doar două dintre întrebările care se pun în legătură cu această procedură.

Reamintim că procedura de licitaţie pentru autostrada Craiova-Pitești a fost lansată în data de 6 decembrie 2016, pe vremea când ministru al Transporturilor era Sorin Buşe, iar Cătălin Homor director al CNAIR. Contractul licitat are o valoare estimată, fără TVA, între 39.408.762,53 şi 46.574.082,99 de lei, iar termenul de execuţie pentru acest contract este de 24 de luni începând de la data atribuirii sale. Guvernul a prevăzut în bugetul pe 2017 circa 19 milioane de lei pentru realizarea Autostrăzii Craiova-Slatina-Piteşti. Proiectul autostrăzii ar trebui să includă şi variantele ocolitoare pentru municipiul Slatina şi oraşul Balş. Finanţarea pentru acest proiect este asigurată din Fondul European de Dezvoltare Regională şi Bugetul de Stat, în prima perioadă de programare 2016-2020, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare.

Politica