sâmbătă, aprilie 20, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Trafic rutier restricţionat pe Podul Olt pentru repararea unei gropi

Circulaţia rutieră se va desfăşura pe un singur sens pe Podul Olt, parte a DN 65, începând de astăzi, pentru demararea lucrărilor de reparaţie a unui crater care a apărut în placa de beton a podului, încă din luna iulie a anului trecut.

Reprezentanţii Secţiei Drumuri Naţionale (SDN) Slatina au explicat, printr-un comunicat de presă, că traficul rutier se va desfăşura pe un singur sens, Craiova  – Piteşti, până pe 10 aprilie.

„Vă aducem la cunoştinţă că începând cu data de 30 martie 2017, începând cu ora 8.00, se va demara lucrarea «Reparare a defecţiunii în placa podului peste râul Olt, la Slatina», ceea ce presupune restricţionarea circulaţiei pe un singur sens, respectiv Craiova-Piteşti, în intervalul 30 martie 2017 – 10 aprilie 2017, conform aviz IGP”, se arată în documentul citat.

Policlinica Buna Vestire Craiova

În noaptea de duminică, 2 aprilie, între ora 0.00 şi 6.00, traficul rutier pe Podul Olt va fi închis, SDN stabilind o rută alternativă peste barajul pe Olt de la Teslui.

„În data de 2 aprilie, începând cu ora 00.00 şi până la ora 6.00, pentru turnarea betonului în placa podului, circulaţia tuturor vehiculelor pe pod va fi interzisă, putându-se folosi ruta ocolitoare DJ 546 – Slatina (Catedrala) – Teslui – Moşteni –DN64 –Strejeşti – Pleşoiu – DJ677 (Salcia) – DN65. Începând cu ora 6.00, în data de 2 aprilie 2017, circulaţia se va relua pe un singur fir (Craiova – Piteşti) până la finalizarea lucrării prin aşternerea mixturii asfaltice şi reluarea normală a circulaţiei pe ambele sensuri”, se mai arată în comunicatul citat.

O societate de construcţii din judeţul Dolj şi-a adjudecat licitaţia pentru repararea craterului care a apărut pe Podul Olt, încă din vara anului trecut.

Groapa respectivă a apărut în placa de beton a Podului Olt, pe 26 iulie 2016, când angajaţii SDN Slatina au împrejmuit zona cu balize de ocolire, în aşteptarea scoaterii la licitaţie a lucrării de reparaţie. Ulterior, „artificiul” găsit de drumari a fost aplicarea unei plăci de metal deasupra fisurii. Deoarece nu s-a intervenit, groapa s-a mărit, iar soluţia găsită a fost aplicarea unei plăci de metal şi mai mare.

Şi în 2010, în dreptul primului picior al podului, dinspre Slătioara, în carosabil a apărut o groapă de o jumătate de metru. Aceasta a fost acoperită după câteva zile în care traficul s-a desfăşurat cu greutate sau a fost închis. Costurile acelei lucrări s-au ridicat la aproximativ 200 de milioane de lei vechi.

Problemele cu găurile în covorul asfaltic au început să apară după mineriada din 1999, când pentru blocarea accesului, pe pod au fost puse bucăţi mari de piatră, care au afectat structura de rezistenţă. Pe de altă parte, problemele din ultimii ani sunt cauzate chiar de lucrările de reabilitare de acum 25 de ani, care au fost făcute de mântuială.

Politica