vineri, martie 29, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Studenţii de la USAMV Slatina, examen prin promovare de produse tradiţionale

Studenţii Facultăţii de Management, Inginerie Economică în Agricultură şi Dezvoltare Rurală, USAMV filiala Slatina, din anul trei, au susţinut, vineri, un examen „altfel” la marketing. Împărţiţi în echipe, ei au promovat produse tradiţionale, în cadrul unui târg. Invitaţi ai acestui târg au fost elevii de clasa a XII-a de la mai multe licee slătinene, care au avut şi oportunitatea să vadă oferta educaţională a facultăţii.

Împărţiţi pe echipe, studenţii slătineni au avut posibilitatea să experimenteze ce înseamnă să conducă o afacere proprie, bazată pe un produs tradiţional. Printre produsele promovate s-au numărat soiurile de vinuri autohtone, dulceţurile sau produsele de panificaţie. Viitorii manageri în agricultură au găsit sloganuri pentru produsele lor, au făcut spoturi publicitare şi chiar campanii cu premii, în care i-au implicat pe elevii prezenţi în sală. „Putem să vedem cum este să lansăm un nou produs pe piaţă, a-i face publicitate, o campanie de marketing. Este un model de examen care ne prinde nouă, studenţilor, foarte bine, ne pregăteşte pentru cariera pe care urmează să o avem. Şi părinţii mei fac agricultură şi asta vreau şi eu să fac, după ce termin facultatea”, a declarat o tânără din Scărişoara, studentă în anul trei, care făcea parte dintr-o echipă de promovare a vinului din localitate.

Directorul Filialei Slatina a USMAV, Ion Bozgă, a declarat că studenţii învaţă astfel cum să producă un produs, să-l vândă şi să convingă pe cei care doresc să-l cumpere.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Ca şi în anii trecuţi, în această perioadă, studenţii noştri oferă viitorilor studenţi posibilitatea să viziteze incinta facultăţii noastre, amfiteatrele, laboratoarele, şi un altfel de examen, pe care au început să-l dea şi colegii de la Bucureşti şi Cluj, un examen tip american, deschis, unde studentul, în timpul anului, la disciplina Marketing, învaţă cum să producă un produs şi cum să-l vândă, să convingă pe cei care doresc să-l cumpere. În colaborare cu Direcţia pentru Agricultură, cu domnul director Emil Marinescu, cu Camera de Comerţ şi Agricultură a judeţului Olt am organizat un mic stand. Este un examen aparte, altfel, şi eu am rămas impresionat cândva, acum am prins drag, îl dezvoltăm. Ne adresăm celor de la liceele de forţă, şi părinţilor care doresc să profite de avantajele oferite de facultatea noastră: burse, scutiri de taxe şi altele”, a declarat Bozgă.

La examenul „altfel” a asistat şi şeful Direcţiei Agricole Olt, Emil Marinescu, care a declarat că agricultura a reînceput să se bazeze pe produsele tradiţionale. „Învăţământul agricol pentru judeţul Olt este foarte important, şi vorbim despre Marketing, ceea ce este o ştiinţă a eficienţei economice. Asta înseamnă că noi trebuie să ştim foarte bine ce înseamnă dorinţele consumatorilor şi să ştim să facem în aşa fel încât să venim pe piaţă cu produsele care se solicită. Ce este cel mai important şi aţă văzut că în ultimul timp, agricultura se bazează pe acest lucru, sunt produsele tradiţionale”, a declarat Marinescu.

Politica