joi, aprilie 25, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Spectacole în week-end la Teatrul Naţional Craiova

Vineri și sâmbătă, 3 și 4 februarie, ora 19:00, sala Amza Pellea

01022016112609

PESCĂRUŞUL

Cu Cerasela Iosifescu ,Iulia ColanSorin Leoveanu , Vlad Udresc
u
Valentin Mihali , Iulia LazărAdrian AndoneAnca DinuDragoş MăceşanuEugen TituCătălin Vieru.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Trailer spectacol: https://www.youtube.com/watch?v=HLrh3Tp9lTA&feature=youtu.be

Faimoasa actriță Arkadina sosește în vacanță la moșia de la țară a fratelui ei, Sorin, unde asistă împreună cu scriitorul Trigorin la un spectacol cu o piesă scrisă de Treplev, fiul Arkadinei. În acest spectacol regizat chiar de autorul piesei, joacă Nina, o tânără care locuia pe moșia învecinată și care visează să devină actriță. Ultimul act al piesei se petrece la doi ani distanță, tot în casa lui Sorin, unde aflăm ce s-a întâmplat între timp: Nina și Trigorin au locuit pentru un timp, împreuna în Moscova până când el a abandonat-o reîntorcându-se la Arkadina. Nina nu a devenit niciodată o actriță de succes, Treplev a continuat să scrie și să viseze la Nina. Finalul piesei este generat de o împușcătură care se aude din afara scenei. Treplev s-a sinucis.

„Yiannis Paraskevopoulos a reuşit să găsească o formulă inovatoare, care să capteze atenţia de la prima scenă (…) una dintre cele mai proaspete recitiri cehoviene. Este, în acelaşi timp, un spectacol impecabil la nivel de imagine, mutînd Pescăruşul într-un plan onirico-poetic şi conferind, ca la Robert Wilson, o notă simbolică în plus.”  

(Silvia Dumitrache – „Proba Pescărușului” / Observator cultural, nr. 802 / 11.12.2015

Duminică, 5 februarie, ora 17:00, sala I.D. Sîrbu

12012016153512EXPLOZIV

De Elise Wilk, regia Andrei Măjeri
Cu Natașa Raab
Raluca PăunMarian Politic , Romaniţa IonescuIoana ManciuMonica ArdeleanuAlex CalangiuŞtefan CepoiCătălin MiculeasaAndrei Ștefănescu .

Trailer spectacol: https://www.youtube.com/watch?v=_rBnmUwo6-g

Într-o școală cu principiul diversității, o clasă multiculturală (cu afro-americani, latino și un evreu victimă a bullying-ului), apare noul elev, Denis care schimbă  ierarhiile devenind preferatul fetelor, mai influent decât șeful clasei, carismatic, rebel și autentic. Denis este singurul care se revoltă, nu acceptă presiunea falsă a părinților, are curaj să-l înfrunte pe directorul care predă lecția după carnețel, exercită fascinație inclusiv asupra psiholoagei școlii. Spectacolul „Exploziv” este o poveste despre o vârstă fragilă – adolescența, cu visele și nesiguranțele ei, o poveste despre prietenie și prima dragoste, despre relația părinți-copii și cea elev-profesor, despre raporturi de putere între colegii de clasă și dorința de popularitate.

„Care e legătura între Bacantele lui Euripide și Exploziv, spectacol ce are la bază o rescriere foarte liberă a celebrei tragedii? Pattern-ul original e fragmentat și e menținută ideea zeului revoltat ce primește o nouă identitate integrată culturii pop-rock, Dionysos devine Denis un teen idol, un zeu modern. Acțiunea se deschide într-un fel de American High School, o concentrare de clișee despre problemele și preocupările unor tineri ce trăiesc ca-n filme și au asimilat un amestec reprezentări culturale, între teribilismul vârstei și un fel de isterie generalizată produsă apariția lui Denis, eroul nonconformist, copilul teribil ce seduce și profesoarele și elevele.(…) Tensiunea dramatică, stilul simplu si alert, soluţiile scenice ingenioase, conflictul central ce crește și crește până când explodează, smulge din inerție, traversează sedimentările mitului și recuperează imaginea zeului în cultura populară; iar în anumite momente pe scenă se produce o alchimie ce explică marea adorație cum ar fi dansul final al lui Denis, revoltă a vitalității împotriva morții.”

(Daniela Firescu, „Dionysos superstar”, rev. RAMURI, nr. 2 / febr. 2016)

 

Politica