Conecteaza-te cu noi

Actualitate

Proteste la instanţele doljene

Publicat

pe

Personalul auxiliar de specialitate şi cel conex a început protestele faţă de salarizarea pe care o consideră inadecvată în raport cu responsabilităţile funcţiei pe care o deţin.

Vicepreşedintele Sindicatului Justiţia Oltenia a anunţat că, luni, au demarat protestele “în cadrul instanţelor judecătoreşti şi parchetelor din partea personalului auxiliar de specialitate şi cel conex, având în vedere  salarizarea inadecvată în raport cu responsabilităţile, sarcinile trasate şi cu  interdicţiile funcţiei, respectiv în aplicarea  Deciziei  nr. 794/15.12.2016  a  Curţii Constituţionale,  prin care se stabileşte  ca  în  cadrul  aceleiaşi  categorii profesionale  şi  familiale  ocupaţionale să  nu existe o salarizare  diferită, raportată  la mai multe valori sectoriale,  valoarea de  referinţă sectorială  fiind o constantă,  astfel  că, diferenţele  de salarizare  în  cadrul familiei ocupaţionale „Justiţie”  trebuie  să rezulte  exclusiv  din  coeficienţii de multiplicare specifici fiecărei funcţii şi grad,  care  se aplică  valorii de referinţă sectorială maximă, aflată  în  plată,  de  405  lei, la care se adaugă majorarea de  10%  prevăzută de Legea nr.  293/2015”.

Liderul sindical a precizat, pentru Jurnalul Olteniei, că luni s-a protestat în faţa Judecătoriei Craiova, dar şi că şi angajaţii celorlalte instanţe sunt nemulţumiţi.

Ce cer protestatarii

Se solicită emiterea de urgenţă a  deciziilor de salarizare pentru personalul auxiliar de specialitate  şi  conex  de către  angajator,  în conformitate cu cele decise de Plenul CSM  în  data de  17 ianuarie 2017, concomitent cu emiterea ordinelor  corespunzătoare  pentru  magistraţi.

Normarea muncii personalului de specialitate din instanţe şi parchete;

Suplimentarea schemelor de personal auxiliar de specialitate şi conex la nivelul instanţelor şi parchetelor, în raport de atribuţiile suplimentare trasate de intrarea în vigoare a noilor coduri;

Asigurarea unor condiţii decente pentru desfăşurarea activităţii;

Adoptarea noului Statut al personalului de specialitate, în concordanţă cu legislaţia europeană;

Consultarea    efectivă a reprezentanţilor personalului auxiliar de specialitate în ceea ce priveşte orice modificare a Regulamentului de Ordine Interioară şi a legislaţiei care cârmuieşte activitatea personalului;

Asigurarea resurselor umane, materiale, financiare necesare desfăşurării unui act de justiţie la standarde europene;

Înfiinţarea unui organism propriu care să se preocupe de gestionarea carierei profesionale a personalului de specialitate, respectiv Ordinul Grefierului.

© 2022. Toate drepturile rezervate.