vineri, martie 29, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Craiova Sud, inaugurată fără recepţie. Licitaţia pentru Craiova-Piteşti, tot nelansată

Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, şi directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cătălin Homor, au efectuat, luni, o vizită la varianta de ocolire Craiova Sud, pentru a inaugura obiectivul. Conform unui anunţ publicat luni seara pe site-ul CNAIR, acest drum va fi deschis circulaţiei rutiere începând din această dimineaţă, de la ora 5.

Aceasta ar urma să scurteze timpul parcurs pe ruta alternativă, de la 35-40 de minute prin oraş la 6-7 minute pe varianta ocolitoare. Întrebaţi de ce se întârzie scoaterea la licitaţie a studiului de fezabilitate pentru autostrada Craiova-Piteşti, atât Buşe, cât şi Homor au declarat că procedura a fost lansată şi că se află, public, în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice. Aceasta, însă, nu există.

Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, şi directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cătălin Homor, au venit, luni, în Bănie, să inaugureze varianta de ocolire Craiova Sud, deşi aceasta nu este încă recepţionată. Recepţia a început în dimineaţa zilei de luni, iar drumul va fi deschis circulaţiei după încheierea recepţiei, fapt care va fi anunţat de CNAIR, spuneau ieri oficialii. Spre seară s-au răzgândit. CNAIR a dat verde circulaţiei pe acest drum.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Varianta Ocolitoare Craiova Sud a fost finalizată şi, în prezent, se realizează inspecția lucrărilor în vederea recepționării acestora. Centrura de Sud a Craiovei va fi deschisă traficului rutier începând de mâine, 06.12.2016, ora 05.00. Varianta Ocolitoare din Sudul Craiovei se desprinde din DN 6 (km  216+150) şi trece prin partea de Sud – Est a Craiovei pâna la DN65 (km 9+360) şi DC 87”, arată CNAIR.

Varianta de ocolire Craiova Sud are o lungime de 6,291 km. Conform specialiştilor, faţă de 35-40 de minute, cât s-ar fi petrecut ocolind oraşul pentru a ajunge dintr-un punct al centurii în celălalt, după recepţie ar urma ca această perioadă să fie scurtată la 6-7 minute.

Dincolo de scurtarea aceasta de timp, este foarte important ca în oraşul Craiova, ca orice alt oraş mare şi municipiu, să fie descongestionat traficul greu. Acesta nu are ce căuta în oraş şi nu face decât să degradeze viaţa oraşului şi a cetăţenilor, să strice drumurile. Nu contează atât timpul parcurs, cât posibilitatea de a direcţiona traficul greu pe alte căi, cum este normal, în aşa fel încât calitatea vieţii să fie alta. Mă bucur că reuşim să inaugurăm această variantă ocolitoare acum, înaintea sezonului de iarnă, cât traficul este şi mai dificil, şi mai complicat, şi din cauza zăpezii. (…) Lucrarea a fost întârziată din cauza problemelor de calitate, deci nu am vrut să facem rabat la calitate. Când am văzut că nu este calitate, am cerut să se refacă totul în aşa fel încât totul să corespundă la standarde”, a declarat, luni, ministrul Transporturilor, Sorin Buşe.

Antreprenor al lucrării a fost Asocierea S.E.C.O.L.- Societa Edile Construzioni e Lavori S.A. & SECOL România SRL & S.E.C.O.L. S.p.A.

Licitaţia pentru autostrada Craiova-Piteşti este şi nu este lansată

Ministrul Sorin Buşe cât şi directorul CNAIR, Cătălin Homor, au fost întrebaţi despre licitaţia pentru revizuirea studiului de fezabilitate al autostrăzii Craiova-Piteşti, care nu a fost încă publicată în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice. Asta deşi CNAIR anunţase că a transmis documentele către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice încă din data de 10 noiembrie. Teoretic, ar fi durat zece zile lucrătoare pentru a aproba documentaţia şi a urca licitaţia în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice. Iată că a trecut aproximativ o lună şi acest lucru nu s-a întâmplat.

Este în SEAP. Este. Este în SEAP, public”, a spus Cătălin Homor. În ciuda insistenţelor sale de a convinge presa că procedura a fost demarată public, iată că, până la închiderea ediţiei, licitaţia nu a apărut în SEAP.

La rândul său, şi Sorin Buşe a spus că licitaţia este lansată în SEAP, acesta declarând că nu consideră că a durat mai mult procedura.

Nu a durat mai mult. După cum ştiţi, procedura de achiziţie publică s-a schimbat. Din punctul meu de vedere, nu a fost întârziat (proiectul – n.r.)”, a spus ministrul. Totodată, acesta a declarat că „drumul prin Balş nu este ceea ce ar trebui să fie şi de asta ne-am asumat să facem varianta ocolitoare mai devreme, până în 2019”. Studiile de fezabilitate pentru variantele de ocolire Balş şi Slatina ar fi trebuit scoase şi ele la licitaţie în acelaşi timp cu autostrada Craiova-Piteşti, fiind parte integrantă a acesteia, însă nici aceste proceduri nu au apărut, până la închiderea ediţiei, în SEAP.

În ceea ce priveşte vechea procedură de concesiune pentru drumul expres/autostrada Craiova-Piteşti, lansată în martie 2013, Homor şi Buşe au spus că procedura „s-a anulat”. Studiul de fezabilitate de la această procedură veche, pentru noua autostradă Craiova-Piteşti, ar urma să fie revizuit, directorul CNAIR spunând că există anumite elemente, precum studiul geotehnic sau litografia pământului, care nu se schimbă, explicând, totodată, că nu se va merge pe încredere şi că aceste documente vor fi verificate în cadrul noului studiu de fezabiliate.

La nivel zonal, directorul CNAIR, Cătălin Homor a vorbit şi despre starea drumului Craiova-Calafat.

De la Craiova la Galicea Mare, lucrările sunt în proporţie de aproximativ 100%. Mai sunt câteva lucrări minore, nişte stâlpi de mutat şi, în rest, pe carosabil se circulă foarte bine. La Galicea Mare-Calafat, în schimb, termenul de finalizare este la mijlocul verii viitoare”, a spus Homor.

Politica