joi, aprilie 25, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Deszăpezirea Craiovei, scoasă în cele din urmă la licitaţie

SC Salubritate Craiova a scos la licitaţie contractul pentru deszăpezirea Băniei în această iarnă. Este vorba despre un contract cu o valoare maximă estimată de circa 2,5 milioane de lei fără TVA, împărţit în zece loturi. Deşi în alţi ani contractul pentru deszăpezire a fost scos mai din timp la licitaţie, municipalitatea a explicat că a fost nevoie de adaptarea documentaţiei de atribuire la noile reglementări privind achiziţiile publice.

Salubritate Craiova pune la bătaie între 1.563.408 şi 2.423.304 de lei fără TVA pentru a închiria minim 36 şi maxim 55 de vehicule pentru deszăpezirea municipiului în această iarnă. Contractul a fost publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice în cursul zilei de miercuri, iar termenul limită de depunere a ofertelor este data de 8 noiembrie. Activităţile incluse în contract sunt cele de curăţare şi transport al zăpezii de pe căile publice, menţinerea acestora în stare de funcţiune pe timp de polei sau îngheţ, transportat şi împrăştiat material antiderapant.

Ce vehicule ar urma să fie închiriate?

Policlinica Buna Vestire Craiova

Contractul amintit este împărţit în 10 loturi, după cum urmează: lotul 1 – tractoare rutiere de minim 60 CP echipate cu plug (semigreder)/lama pentru împins zăpada şi remorcă pentru transport (minim 2 bucăţi, maxim 3), lotul 2 – tractoare rutiere de minim 60 CP cu echipament pentru împrăştiat material antiderapant şi remorcă pentru transport (minim 3 bucăţi, maxim 4), lotul 3 – autogredere de minim 80 CP pentru împins zăpada (minim o bucată, maxim 2), lotul 4 – vehicule de gospodărie comunală cu lamă şi sărăriţă pentru activitatea de deszăpezire (minim 8 bucăţi, maxim 13), lotul 5 – vehicule mai mari sau egale cu 16 tone cu lamă şi sărăriţă pentru activitatea de deszăpezire (minim 8 bucăţi, maxim 12), lotul 6 – încărcătoare frontale cu cupă cu volum mai mare sau egal cu 3 mc pentru activitatea de deszăpezire (minim o bucată, maxim 3), lotul 7 – încărcătoare frontale cu cupă şi lamă pentru activitatea de deszăpezire (minim 10 bucăţi, maxim 12), lotul 8 – autobasculante mai mari sau egale cu 16 tone pentru transport (minim o bucată, maxim 2), lotul 9 – autobasculante între 7 şi 16 tone pentru transport (minim o bucată, maxim 2), lotul 10 – vehicule de gospodărie comunală echipate cu sistem de turbofreză pentru activitatea de deszăpezire (minim o bucată, maxim 2).

Conform caietului de sarcini, autoritatea contractantă va lua decizia asupra începerii activitătii de deszăpezire, în funcţie de comunicările meteo transmise de INMH prin Centrul Meteorologic Craiova, conform contractului de furnizare prognoză meteorologică sau de situatia meteorologică reală. Contractul ar urma să se desfăşoare în perioada 15 noiembrie 2016 – 15 martie 2017.

Data limită de evaluare a ofertelor este 10 noiembrie. Pentru fiecare lot în parte, în cazul în care se vor afla pe primul loc două oferte cu acelaşi preţ, departajarea se va face prin solicitarea de depunere a unor noi oferte de preţ prin intermediul SEAP, ca răspuns la o solicitare din partea autorităţii contractante.

De ce a fost lansată procedura atât de târziu?

Dacă municipalitatea a decis să înceapă în urmă cu două săptămâni pregătirea oraşului pentru Crăciun, prin instalarea deja a unor ornamente care vor fi aprinse pe 15 noiembrie, pentru deszăpezire, lucrurile nu s-au mişcat atât de repede.

Documentaţia de atribuire a fost trimisă pentru aprobare în luna septembrie şi a fost urcată de-abia miercuri în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice. Dacă în alţi ani, acest contract fusese scos la licitaţie şi din lunile de vară, iată că de data aceasta acest lucru nu s-a întâmplat. Motivul, spune primarul Craiovei, a fost refacerea documentaţiei conform noii legi a achiziţiilor publice.

Încă din primăvară s-au început pregătirile pentru documentaţie. Procedura a fost întreruptă după apariţia noii legi a achiziţiilor şi refăcută conform noilor reglementări”, a declarat Lia Olguţa Vasilescu. Întrebat ce se va întâmpla dacă vor exista contestaţii la această licitaţie şi procedura nu se va încheia până vor începe primele ninsori, primarul a explicat că se va interveni cu autoutilitarele din dotarea serviciilor subordonate municipalităţii.

Dacă se va întârzia cu licitaţia şi va ninge, vom interveni cu ceea ce avem în dotare la Regia Autonomă de Administrare a Domeniului Public şi Fondului Locativ şi la Salubritate”, a conchis primarul.

Politica