Conecteaza-te cu noi

Eveniment

LOCOMOTIVĂ DERAIATĂ LA GURA MOTRULUI

Publicat

pe

Locomotiva unui tren de marfă, care circula în relaţia Motru Est – Turceni, a deraiat, vineri, în jurul orei 9.10 la km feroviar 0+170, în staţia CFR Gura Motrului.

Locomotiva EA 130, care remorca trenul 93756A-1, a deraiat de prima osie în sensul de mers, mergând deraiată aproximativ 50m. Trenul era încărcat cu cărbune energetic pentru Termo Turceni.

Echipele de intervenţie de la CFR au reuşit să repună locomotiva pe şine în jurul orei 15.30. În urma acestui eveniment, nu a fost rănită nicio persoană şi nu au fost produse pagube.

Circulaţia feroviară pentru trenurile de marfă a fost reluată la ora 20.00.

Comisiile de cercetare ale celor două societăţi CN CF CFR SA şi SNTFM CFR MARFĂ SA urmează a stabilit  cauza producerii accidentului.

ALARMĂ LA CFR !!!

Lipsa investiţiilor în infrastructura  de transport feroviar şi în reparaţiile materialului rulant poate determina în orice moment un accident de mari proporţii, precum cel din clubul “COLECTIV”. Există din ce în ce mai multe restricţii de viteză. Sunt tronsoane de cale ferată unde trenurile nu pot circula cu viteze mai mari de 15 km/h pentru că, altfel, ar putea produce evenimente nedorite.

Cu toate acestea, sectorul feroviar este subfinanţat.

Din 1989 încoace a fost dezastru în administrarea CFR. S-au distrus staţii, s-au vândut linii la fier vechi, s-au vândut vagoane  „băieţilor deştepţi „, nu există piese de schimb pentru materialul rulant, nu s-au făcut  şi nu se fac achiziţii pentru modernizarea infrastructurii. Vagoanele sunt într-o stare deplorabilă.După ani şi ani, în care guvernele care s-au perindat la conducerea acestei ţări au făcut ce-au făcut,  s-a ajuns ca pe calea ferată să se circule mai lent decât înainte de 1989.

Se aşteaptă, ca în următorii ani, reţeaua feroviară din România să se reducă şi mai mult, iar prin efectele „ MASTERPLANULUI ”, alte linii feroviare să ajungă pe mâna mafiei fierului vechi.

Prin Cadrul Financiar al UE 2007/2013, România a avut alocate miliarde de euro pentru Programul Operaţional, dar din cauza incompetenţei şi lăcomiei, banii europeni nu au fost utilizaţi pentru modernizarea infrastructurii şi materialului rulant.

Cel puţin ultimii 10 ani au însemnat întârzierea aşa-ziselor proiecte de investiţii în infrastructura feroviară de interes naţional, cât şi ignorarea necesităţilor de întreţinere şi reparaţii. Folosindu-se de scuza profitabilităţii şi a autosusţinerii financiare, guvernele au cerut transportatorilor feroviari să plătească, indirect, toate datoriile statului faţă de această proprietate publică, în timp ce în sistemul de transport rutier, operatorii au un nivel de taxe foarte scăzut. Pe lângă  dezechilibrele finanaciare provocate de această politică, infrastructura feroviară este obligată să decadă până la prăbuşire, iar materialul rulant nu a fost modernizat la nivelul celui din Europa Centrală şi Occidentală.

Calea ferată nu este neatractivă, ci a fost forţată să pozeze într-o soluţie de transport neatractivă numai pe teritoriul României. Ca dovadă sunt marile investiţii în companiile feroviare, făcute de către investitorii privaţi, atât la nivel european, cât şi pe alte continente.

Daniel Burchel