marți, aprilie 16, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Primăria Craiova vrea să angajeze city-manager

Craiovenii care au experienţa necesară şi vor să se implice în administrarea şi gospodărirea oraşului o pot face începând cu săptămânile viitoare. Asta fiindcă Primăria Craiova a decis, la două luni de la alegerile locale, să scoată la concurs postul de administrator public al urbei sau, cum se mai numeşte, city-manager.

Municipalitatea craioveană va începe demersurile pentru scoaterea la concurs a postului de city-manager. Motivul, spune primarul Lia Olguţa Vasilescu, este acela că cei doi viceprimari nu pot face faţă atâtor atribuţii.

Este foarte dificil fără city-manager. Sunt multe şantiere deschise şi multă hârţogăraie şi nu putem face faţă. De săptămâna viitoare vom începe demersurile de scoatere a postului la concurs”, a explicat primarul Craiovei pentru Jurnalul Olteniei. O mare parte dintre atribuţiile de city-manager fuseseră preluate, după alegerile locale din luna iunie, de viceprimarul Adrian Cosman.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Istoricul postului de la Craiova

Postul de city-manager a fost înfiinţat, la Craiova, în primul mandat al primarului Lia Olguţa Vasilescu. Mai exact, Gheorghe Nedelescu, actual consilier local, a fost primul administrator public al Băniei, începând cu luna iulie 2012. Postul a rămas vacant atunci când Nedelescu a plecat, la finele anului 2014, ca director în cadrul Complexului Energetic Oltenia şi a fost din nou scos la concurs. La a doua strigare, căci la prima nu s-a prezentat nimeni, postul a fost ocupat, în februarie 2015, de Radu Preda, fost director al Regiei Autonome de Administrare a Domeniului Public şi Fondului Locativ Craiova şi al Regiei Autonome de Transport Craiova, actualmente inculpat în Dosarul „Faţada” alături de primarul Lia Olguţa Vasilescu. De altfel, Preda a fost şi singurul care s-a înscris la concurs. După alegerile locale din 5 iunie, postul a rămas liber, mandatul încheindu-se.

Ce spune legea?

Postul de city-manager, după cum este cunoscut, nu este unul obligatoriu de înfiinţat. Conform legii, funcţia de administrator public poate fi propusă spre înfiinţare de primarul unităţii administrativ-teritoriale, iar numirea şi eliberarea din funcţie se fac de către primar, pe baza unor criterii, proceduri şi atribuţii specifice, aprobate de consiliul local. Printre atribuţiile administratorului public se numără cele de coordonare a aparatului de specialitate sau a serviciilor publice de interes local. Totodată, acesta se mai ocupă de serviciul de iluminat public, mediu, apă-canal, salubritate, ecarisaj etc.

Criteriile obişnuite, care au existat şi atunci când postul a mai fost scos la concurs, se referau la studii superioare de lungă durată, experienţă de minimum trei ani în administraţia locală şi experienţă managerială, dar şi disponibilitatea pentru deplasări şi delegaţii şi pentru program de lucru prelungit.

Cum arată atribuţiile în momentul de faţă?

În momentul de faţă, viceprimarul Adrian Cosman se ocupă de Direcţia Administraţie Publică şi Asistenţă Socială, Direcţia Fond Locativ şi Control Asociaţii de Proprietari, Direcţia Servicii Publice (cu excepţia Serviciului Administrare şi Monitorizare Transport Public Local şi Siguranţa Circulaţiei), Serviciul Administrativ, Întreţinere, Compartimentul Expert Local pentru Romi şi Compartimentul Secretariat.

Totodată, în subordinea sa se află RAADPFL, Termo Craiova, Pieţe şi Târguri, Salubritate Craiova, Căminul pentru Persoane Vârstnice Craiova, Serviciul Public Management Spitale, Cabinete Medicale şi Creşe şi cele trei spitale subordonate municipalităţii.

În ceea ce îl priveşte pe celălalt viceprimar, Mihail Genoiu, acesta se ocupă de Direcţia Impozite şi Taxe, Direcţia Economico-Financiară, Direcţia Juridică, Asistenţă de Specialitate şi Contencios Administrativ, Direcţia Relaţii Publice şi Management Documente, Direcţia Servicii Publice-Serviciul Administrare şi Monitorizare Transport Public Local şi Siguranţa Circulaţiei şi Serviciul Registrul Agricol. Mai mult, în atribuţiile sale mai intră activitatea RAT SRL, cea a instituţiilor de cultură subordonate primăriei şi cea a Sport Club Municipal Craiova.

Administratorul public al judeţului, în analiză

Și Consiliul Judeţean Dolj a scos la concurs postul de administrator public al judeţului, iar la concurs a fost depus un singur dosar. Este vorba despre cel al lui Cosmin Durle, consilier judeţean din partea PSD şi director adjunct la SC Pieţe şi Târguri. Durle a fost director general al Pieţe şi Târguri de la finele lunii ianuarie şi până la finele lunii trecute, atunci când la conducerea Pieţelor a revenit fostul director, Claudiu Neagoe. Pe data de 9 ar urma să fie analizat proiectul său de management, iar ulterior să se stabilească o dată pentru susţinerea acestui proiect în cadrul unui interviu.

Conform organigramei, la CJ Dolj, administratorul public poate avea în subordine Serviciul Programe Locale, Relaţii cu Presa, Imagine şi ONG-uri, Serviciul Organizare Resurse Umane, Serviciul Administrare şi Exploatare Domeniu Public şi Privat al Judeţului Dolj şi Biroul Coordonare şi Monitorizare Instituţii Subordonate.

Politica