Conecteaza-te cu noi

Actualitate

Intervenția salvatorilor, blocată de mașinile parcate haotic

Publicat

pe

Mașinile parcate haotic pe străzile Craiovei încurcă intervenția ambulanțelor și autospecialelor pompierilor. Situația a fost semnalată, joi, de prefectul județului Dolj, Nicolae Sorin Răducan, în cadrul ședinței Colegiului Prefectural. Acesta a solicitat reprezentanților Poliției și Inspectoratului pentru Situații de Urgență să ia măsuri în acest sens.

“O observaţie aş vrea să fac, profitând şi de prezenţa şi a domnului inspector şef de la Poliţie şi a domnului inspector şef Florea de la I.S.U. În perioada următoare v-aş ruga să luaţi legătura şi cu cei de la Poliţia Locală şi să găsiţi şi să luaţi măsurile legale împotriva celor care parchează şi sufocă efectiv centrul oraşului. S-a dat în folosinţă o parcare subterană şi zilnic văd că acolo sunt 500 de locuri de parcare goale, iar centrul oraşului este efectiv sufocat de maşini parcate aiurea. Am fost informat de un locţiitor al domnului inspector şef de la I.S.U. despre o situaţie deosebită pe strada Madona Dudu unde, dacă maşinile de Pompieri ar fi solicitate să intervină cumva la un eveniment în zona magazinului Mercur, sau centrul comercial de acolo, bănci, ce se mai găsesc în zona respectivă, maşinile de pompieri efectiv nu pot urca pe acea stradă să intervină, sunt maşini parcate şi pe stânga şi pe dreapta. Acum a fost un vid legislative, să zic aşa, cu privire la ridicarea maşinilor şi bineînţeles că s-a ajuns la o situaţie delicată. Am înţeles o perioadă când nu exista o parcare în centrul oraşului, dar la momentul ăsta avem o parcare subterană modernă care poate fi folosită de către cei care vin şi au treabă în zona de centru. Cu toate acestea, parcarea subterană este goală, iar centrul oraşului, ce este şi în zona părculeţului English Park, şi peste tot, nu au loc cetăţenii să meargă pe trotuare. Cred că dacă aveţi o întâlnire şi cu cei de la Poliţia Locală, poate faceţi câteva exerciţii cu cei de la I.S.U., la modul că ei să identifice străduţe pe care efectiv nu poate să treacă cu maşinile de intervenţie, maşini parcate în zona hidranţilor şi aşa mai departe. Deci, trebuie cumva să-i facem pe cetăţeni să conştientizeze că este mai ieftin să se ducă să parcheze acolo decât să ajungă să plătească nişte amenzi care, din câte ştiu eu, nu sunt foarte mici”.

De asemenea, prefectul i-a cerut directoarei generale a Casei de Asigurări de Sănătate Dolj, Mihaela Luci Ștefan, să ia măsuri pentru a reduce cozile interminabile de la uşile instituţiei.

“Aş dori să încercaţi să luaţi măsuri şi să încercaţi să eliminaţi cozile care sunt acolo la dumneavoastră şi pe care am văzut că presa le-a semnalat de mai multă vreme. Nu ştiu, nu e personal, sunt probleme mari, cetăţenii nu au toate documentele… Toată lumea încearcă, inclusiv Guvernul să elimine birocraţia, statul la coadă, în primul rând”, a spus prefectul. Și în legătură cu sistemul informatic, se pare că nu funcţionează cum trebuie, apar tot felul de situaţii de blocaj şi cetăţenii rămân în aşteptare la medicii de familie.

Directoarea a replicat: „Și noi încercăm acest lucru. Întradevăr, a fost un deficit de personal, am angajat o persoană nouă, avem şi convenţii cu alte instituţii cu care colaborăm în sprijinul eliminării acestor cozi, Cu Casa de Pensii, Inspectoratul Școlar. Se lucrează continuu la îmbunătăţirea sistemului”.

Acțiuni pentru siguranța cetățenilor în perioada estivală

În altă ordine de idei, în cadrul ședinței Colegiului Prefectural s-au pus în discuție măsurile ce trebuie luate în perioada estivală.

De altfel, Ministerul Afacerilor Interne a transmis Instituției Prefectului Județului Dolj Planul General de Măsuri privind menținerea și asigurarea ordinii publice, creșterea gradului de siguranță a cetățeanului pe timpul sezonului estival în perioada 15.06.2016-15.09.2016, cu solicitarea ca “acest plan să fie prezentat și prelucrat în proxima ședință a Colegiului Prefectural”.

Șeful Inspectoratului de Poliţie Dolj, Constantin Nicolescu a prezentat membrilor Colegiului Prefectural măsurile curprinse în acest plan.

“Vom derula activităţi pentru a preveni anumite evenimente negative care s-ar putea derula sau s-ar putea produce la nivelul judeţului Dolj. Pentru acest lucru, sigur că la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, s-a întocmit un plan general de măsuri care a avut în vedere menţinerea ordinii publice şi totodată, creşterea gradului de siguranţă al cetăţeanului. Pentru acest lucru, la nivelul judeţeului ne-am întâlnit toate structurile Ministerului Afacerilor Interne, am întocmit un plan de măsuri cadru care a avut în vedere şi examenul naţional de bacalaureat, Evaluarea Naţională pentru absolvenţii claselor a VIII-a şi nu în ultimul rând examenul pentru rezidenţiat. De asemenea, am avut în atenţie şi avem în continuare Campionatul European de Fotbal, EURO 2016 pentru că urmează să se desfăşoare o serie de meciuri care sunt vizionate în locuri aglomerate şi trebuie să creăm confortul pe care şi-l doresc cetăţenii”, a spus Constantin Nicolescu.

Astfel, instituţiile abilitate vor acţiona pentru prevenirea actelor de vandalism în locurile unde vor fi organizate manifestări sportive, culturale, spectacole, concerte, combaterea actelor de contrabandă şi evaziune fiscală prin acţiuni de verificare a desfăţurării activităţilor în unităţile de cazare a turiştilor sau asigurarea climatului de ordine şi siguranţă publică precum şi pentru prevenirea infracţiunilor în locurile publice.

Controale, în scopul protejării sănătăţii şi siguranţei cetăţenilor

În vederea asigurării siguranţei alimentare şi a protejării sănătăţii populaţiei, inspectorii din cadrul Direcţiei de Sănătate Publică Dolj, vor efectua în perioada sezonului estival o serie de acţiuni de control în Craiova şi în judeţul Dolj, vizând următoarele activităţi:

-prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale în domeniul depozitării şi comercializării produselor cerealiere şi a produselor de panificaţie;

-verificarea respectării prevederilor legale privind funcţionarea unităţilor de alimentaţie publică (restaurante, baruri, terase de alimentaţie publică sau grădini de vară, catering, fast-food, pizzerii);

– acţiuni de control privind verificarea conformităţii apelor de îmbăiere din zonele naturale neamenajate, amenajate şi din bazinele de înot, piscine şi ştranduri;

-verificarea respectării prevederilor legale de funcţionare a unităţilor de desfacere a produselor alimentare în unităţile existente pe raza municipiului Craiova şi a judeţului Dolj.

Acţiuni vor fi întreprinse şi de inspectorii din cadrul Direcţiei Sanitar-Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Dolj, dar şi de Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor.

“În perioada sezonului estival există un risc crescut privind apariţia toxiifecţiilor alimentare prin consumul de produse alimentare de origine animală şi nonanimală, ca urmare a nerespectării condiţiilor de producere, prelucrare, depozitare, transport şi valorificare a acestora. În scopul diminuării până la eliminare a riscului de apariţie a unor toxiinfecţii alimentare, DSVSA Dolj va efectua acţiuni de control oficial în unităţile înregistrate-autorizate sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor (magazine alimentare, restaurante, fast-food-uri, cantine, pensiuni turistice, precum şi alte unităţi de alimentaţie publică, în care se prepară, se servesc şi se comercializează alimente pe raza judeţului Dolj”, a precizat Andrei Butaru, director executiv Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Dolj.

Prevenirea şi stingerea incendiilor la recoltarea cerealelor păioase

Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Oltenia” al Judeţului Dolj atenţionează agricultorii cu privire la măsurile care trebuie respectate în campania agricolă de recoltare a cerealelor pentru prevenirea incendiilor care pot apărea în această perioadă.

Constantin Florea, inspector şef, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă “Oltenia” al judeţului Dolj a amintit câteva măsuri generale care pot fi luate şi anume: afişarea la toate primăriile a măsurilor specifice prevenirii incendiilor, luarea în evidenţă şi instruirea pe bază de semnătură a deţinătorilor de combine şi alte utilaje, efectuarea de contoale privind modul de respectare a regulilor impuse precum şi acţiuni de informare a cetăţenilor cu privire la riscurile la care se expun prin nerespectarea regulilor.

 

Continue Reading
Publicitate

© 2022. Toate drepturile rezervate.